روغن زنجبیل به صورت صددرصد گیاهی از ماده ی زنجبیل به دست می آید که دارای بوی تند و گرمی می باشد. این روغن خواص بسیار زیادی برای زیبایی و سلامت کلی بدن دارد. حتی می توان بیان کرد که خواص و فواید روغن زنجبیل از خود زنجبیل بسیار بیشتر است.  

آشنایی با روغن زنجبیل

یکی از روغن های انرژی بخش و بسیار معروف در بین روغن های طبیعی، روغن زنجبیل می باشد. این روغن از ریشه ی گیاه زنجبیل تهیه می شود که دارای فواید و خواص بیشماری است. این روغن بسیار تند است و خاصیتی مشابه به زنجبیل تازه دارد. به همین سبب افراد تحقیقات نشان داده است که فواید و خواص روغن زنجبیل از زنجبیل بیشتر می باشد.

از ترکیبات مهم این روغن می توان به بتا فلاندرن، آلفا پینن، زینگرون منیزیم، کامپن، ویتامین سی و ... اشاره کرد. این ترکیبات باعث شده است که این روغن بسیار خاص و ویژه باشد. روغن زنجبیل همانند هر روغن گیاهی دیگر غلیظ است و به رنگ زرد مشاهده می شود. بهترین زمان استفاده از این روغن در فصل های سرد سال می باشد زیرا طبع این ماده گرم و تند است.

این روغن را می توان به صورت های مختلف استفاده کرد. به طور مثال می توان آن را به صورت خوراکی در کیک استفاده کرد و یا اینکه آن را همراه با شکلات، آب میوه، چای، کدو تنبل و ... نوش جان کرد. از این روغن همچنین می توان به صورت موضعی استفاده کرد.

مهم ترین خواص روغن زنجبیل چیست؟

همانطور که بیان کردیم روغن زنجبیل دارای فواید و خواص بیشماری است که روی سلامتی و زیبایی افراد تاثیر گذار می باشد. برای استفاده از خواص این روغن می توان آن را به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. از مهم ترین این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود عفونت ها

در بدن انسان ممکن است بنا بر دلایل مختلف باکتری ها و عفونت های متفاوتی نفوذ کند. روغن زنجبیل خاصیت ضد عفونی کننده دارد به همین سبب می تواند به خوبی میکروبها و عفونت ها را از بین ببرد. از مهم ترین باکتری ها و ویروس هایی که توسط این روغن از بین می روند می توان به ویروس های تنفسی، باکتری های روده، گرفتگی معده و ... اشاره کرد.

کاهش اضطراب و استرس

یکی از مهم ترین خواص روغن زنجبیل، کاهش استرس و اضطراب می باشد. افراد می توانند با استنشاق این روغن استرس را از خود دور کنند. این روغن همچنین می تواند برای افراد یکه مستعد افسرده شدن هستند، بسیار مفید باشد.

کاهش وزن

افراد بسیار زیادی از اضافه وزن و چاقی رنج می برند. یکی از بهترین شیوه های طبیعی و صددرصد گیاهی برای کاهش وزن، استفاده از روغن زنجبیل می باشد. این روغن می تواند به جذب و هضم غذا کمک کند به همین سبب می تواند وزن افراد را کاهش دهد. استفاده از این روغن همچنین می تواند باعث سوزاندن کالری و در نهایت درمان چاقی شود.

بهبود کیفیت مو

زیبایی افراد تا حد زیادی به زیبایی مو وابسته است. به همین سبب خانم ها توجه ویژه ای به کیفیت و سلامت موهای خود دارند. اما ممکن است در شرایط خاص، مشکلاتی مانند خشکی پوست سر و شوره برای افراد به وجود آید.استفاده از روغن زنجبیل می تواند تاثیرات مثبتی در رفع این مشکلات داشته باشد. علاوه بر آن زنجبیل موادی در خود دارد که می تواند باعث ضخیم شدن تار مو و براق شدن آن ها شود.

رفع مشکلات پوستی

پوست افراد ممکن است بنا بر دلایل مختلف مانند بالا رفتن سن، آفتاب سوختگی، استفاده بیش از حد لوازم آرایشی و ... دچار مشکلاتی متعددی شود. مشکلاتی مانند آکنه، جوش، حساسیت های پوستی ، چین و چروک و ... می تواند برای افراد بسیار آزار دهنده باشد. یکی از مهم ترین خواص روغن زنجبیل رفع مشکلات پوستی می باشد زیرا این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. افراد با ماساژ این روغن به پوست صورت، می توانند به مرور زمان مشکلات خود را برطرف کنند.