روغن بادام شیرین یکی از بهترین و طبیعی ترین روغن هایی است که برای سلامت بدن، پوست،مو و .... بسیار مناسب می باشد. این روغن بادام ارزش غذایی بسیار بالایی دارد به همین سبب افراد زیادی برای زیبایی و سلامت کلی بدن از آن استفاده می کنند. خواص شگفت انگیز این روغن دلیل دیگری برای استقبال افراد می باشد.  

خواص روغن بادام شیرین 

یکی از بهترین و شگفت انگیز ترین مواد غذایی موجود در طبیعت، بادام می باشد. از این ماده ی طبیعی می توان به صورت های مختلف بهره برد. روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن های طبیعی است که در حال حاضر در بازار موجود می باشد. این روغن خواص بسیار زیاد و متنوعی دارد. روغن بادام شیرین برای پوست، مو، سلامت عمومی بدن و ... بسیار مفید است. در ادامه به مهم ترین و اصلی ترین خواص روغن بادام شیرین اشاره می کنیم.

روغن بادام شیرین با بادام تلخ بسیار متفاوت است و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت. خواص و ارزش غذایی حدود 10گرم روغن بادام شیرین به صورت زیر می باشد.

10 گرم از این روغن بادام حدود 85 کالری ، 9.6 چربی،18.5ویتامین E ، 25.9 فیتوسترول و ... می باشد. با توجه به ارزش غذایی این روغن می توان به تاثیر شگفت انگیز آن پی برد.

مهم ترین خواص روغن بادام شیرین برای زیبایی

همانطور که بیان کردیم این روغن خواص بسیار زیاد و متنوعی دارد. یکی از جنبه های مهم و کاربردی این روغن، تاثیر آن روزی زیبایی پوست و مو می باشد. از مهم ترین خواص این ماده در مورد زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

محافظت از پوست در مقابل نور خورشید

نور خورشید برای پوست بسیار مضر است و می تواند باعث سوختگی و یا ایجاد لک روی پوست شود. استفاده از روغن بادام شیرین می تواند محافظ خوبی برای پوست در مقابل نور خورشید و آفتاب باشد. این روغن به میزان زیادی ویتامین E دارد. این ویتامین می تواند از پیری پوست و ایجاد لکه جلوگیری کند.

رطوبت رسانی

افرادی که پوست خشک دارند و همیشه از آن رنج می برند، می توانند با استفاده از این روغن، عمل رطوبت رسانی برای پوست را انجام دهند. علاوه بر آن افراد با استفاده از این روغن می توانند اجازه ندهند که پوست آب خود را از دست بدهد و دچار مشکل شود. این روغن برای پوست های حساس و خشک بسیار مناسب است.

ماسک مو

روغن بادام شیرین علاوه بر پوست، برای مو نیز بسیار موثر است. استفاده از این روغن برای مو، می توانند باعث نرم شدن مو و درخشندگی آن شود. سلامت مو با ماسک های روغن بادام میسر می شود.

نرم کننده

یکی دیگر از خواص مهم روغن بادام شیرین، نرم کنندگی پوست می باشد. خشک بودن پوست باعث می شود که پوست در اثر کشیدگی دچار ترک شود و در طولانی مدت، خطوط زیادی روی پوست به وجود آید.

مهم ترین خواص روغن بادام شیرین برای سلامتی

روغن بادام شیرین را نیز می توان به صورت خوراکی استفاده کرد. زیرا این ماده برای سلامت عمومی و کلی بدن بسیار مناسب است و خواص زیادی در این حوزه دارا می باشد. از مهم ترین خواص این روغن برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سلامت قلب

یکی از مهم ترین خواص روغن بادام شیرین، پایین آوردن احتمال ابتلا به بیماری قلبی می باشد. تاثیر این روغن روی سلامت قلب بسیار چشمگیر می باشد. این روغن می تواند کلسترول بد را کاهش دهد و کلسترول خوب را افزایش دهد.

کاهش وزن

روغن بادام شیرین روی کاهش وزن افراد تاثیر زیادی دارد. استفاده از این روغن در کنار رژیم های غذایی درست می تواند وزن افراد را به مرور زمان کاهش دهد.

کنترل قند خون

از دیگر خواص این روغن برای سلامت بدن، کنترل قند خون می باشد. افرادی که دیابت دارند می توانند با استفاده از این روغن، قند خون را کاهش دهند و به راحتی آن را کنترل کنند. استفاده آن در کنار صبحانه بهترین نتیجه را برای افراد دارد.