برای آگاهی کامل در زمان خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل باید اطلاعات اولیه ای داشته باشید. این روغن سرشار از ویتامین های A و E می باشد که به نوعی احیاکننده پوست های خشک است. این روغن پایدار است و به مدت سه سال ماندگاری دارد. البته باید در جای خشک و تاریک از آن نگهداری کنید.  

روغن هسته آلبالو اصل؛ روغنی طبیعی با خاصیت درمانی 

برای خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل ابتدا با روغن هسته آلبالو و ترکیبات آن آشنا می شویم. تحقیقات مختلفی بر روی مواد غذایی مختلف مانند میوه ها، سبزیجات و گیاهان دارویی انجام می شود. انواع میوه و هسته آن ها نیز مورد توجه قرار گرفته اند.

تولید محصولات گیاهی بر اساس میزان خاصیت متفاوت است. بر اساس میزان ترکیبات و املاح آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. یکی از این موارد روغن هسته آلبالو است. برای خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل باید به یک عطاری معتبر مراجعه کنید. در زمان خرید از اصل بودن روغن هسته آلبالو مطمئن شوید زیرا بازار فروش محصولات تقلبی نیز رواج دارد.

خرید روغن هسته آلبالو

خرید روغن گیاهی، به ویژه خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل به صورت حضوری برای برخی افراد امکانپذیر نیست. امروزه اکثر افرادی که در زمینه داروهای گیاهی فعالیت دارند کارشناس طب سنتی هستند. در نتیجه به صورت آنلاین اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

در زمان خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل باید به رنگ و بوی آن دقت کنید. اگر اولین بار است که اقدام به خرید می کنید بهتر است کمی درباره آن تحقیق کنید. دانش کافی به شما کمک می کند روغن اصل را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر در زمان خرید تاریخ تولید محصول است. در نگاه بعضی افراد تاریخ تولید محصولات گیاهی اهمیت ندارد. آن ها تصور می کنند که محصولات گیاهی تاریخ ندارند. در نتیجه برای مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند. این تفکر اشتباه است زیرا محصولات گیاهی تا مدت زمان بخصوصی می‌تواند خاصیت خود را حفظ کنند. بنابراین به درج تاریخ تولید در زمان خرید روغن هسته آلبالو اصل توجه کنید.

ترکیبات روغن هسته آلبالو

هسته آلبالو در اکثریت مواقع به عنوان یک ماده زائد دور ریخته می شود. در زمان فرآوری میوه ها به عنوان کمپوت، آبمیوه و... می توان از آن استفاده کرد.

ترکیبات آن شامل:

روغن 17%

پروتئین 29%

فیبر های غذایی 30%

روش های مختلفی برای تهیه روغن هسته آلبالو وجود دارد. مفید ترین روش پرس سرد است، زیرا تمام عناصر و مواد مغذی خود را حفظ می کند. اگر به روش گرم یا حلال تهیه شود خواص خود را از دست می دهد. بنابراین در زمان خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل به این نکته توجه کنید.

روغن هسته آلبالو سرشار از اسید اولوئیک و لینولئیک می‌باشد. همچنین شامل اسید های چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان طبیعی، ویتامین های A، B، D و E می باشد. املاح معدنی و مغذی آن نیز شامل پتاسیم، روی، آهن و کلسیم می باشد.

خرید و قیمت روغن هسته آلبالو اصل، برای درمان و زیبایی

از روغن هسته آلبالو به عنوان درمان موضعی استفاده می شود. برای سلامت و زیبایی پوست و مو تجویز و توصیه می شود. خواص آن به شرح زیر می باشد:

تاثیر روغن هسته انگور بر پوست: باعث از بین بردن چین و چروک صورت می شود. همچنین برای افرادی که پوست آن ها دارای جای جوش و لک است نیز توصیه می شود. می توان از این روغن را به صورت ترکیبی استفاده کرد. به این صورت که روغن هسته آلبالو را با روغن هسته انار و انگور ترکیب کنید. این ترکیب به صورت آماده نیز به فروش می رسد. افرادی که دچار عارضه خشکی هستند می توانند به عنوان مرطوب کننده استفاده کنند.

فواید روغن هسته آلبالو برای مو: برای نرمی و درخشندگی مو می توان از آن استفاده کرد. چند قطره (2 تا 3 قطره) از روغن هسته آلبالو را در شامپوی مناسب ترکیب کنید. سپس موهایتان را با این ترکیب شستشو دهید. بهتر است از شامپوهایی استفاده کنید که درجه اسیدیته پایین تری دارند.

کاهش درد مفاصل: افرادی که از دردهای مفصلی رنج می برند به بیماری روماتیسم مربوط می‌شود. می توانند 2 تا 3 قطره از آن را روی پوست ریخته و محل درد را به آرامی ماساژ دهند.

موارد منع مصرف روغن هسته آلبالو

توجه داشته باشید که بافت هسته آلبالو سمی است اما روغن آن خواص بسیاری دارد. بنابراین در زمان استفاده از آن باید جانب احتیاط را رعایت کنید. در نتیجه بهتر است با تجویز پزشک از آن استفاده کرد.

برای افرادی که پوست صورت و بدن آن ها چرب است باید با تجویز کارشناس طب سنتی استفاده کنند. رنگ روغن هسته آلبالو زرد روشن است. باید درون شیشه دربسته و در جای خنک نگهداری کنید، در غیر این صورت فاسد می شود.