داشتن ابروهای پرپشت و پهن امروزه به عنوان یکی از فاکتورهای زیبایی به شمار می رود که شما می توانید به راحتی و با کمک انواع روغن ها و مواد طبیعی باعث پرپشت شدن ابروها و ضخیم شدن تارهای ابرو شوید. درمان خانگی ریزش ابرو با استفاده از آب پیاز، روغن کرچک، روغن زیتون، ژل آلوورا و... انجام می شود.

ریزش ابرو مشکلی است که امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان را درگیر کرده است. این موضوع می‌ تواند زیبایی اشخاص را تحت تاثیر قرار دهد. شما می‌ توانید برای درمان ریزش ابرو به پزشک مراجعه کنید. و از داروها برای این مشکل استفاده نمایید. اما اگر ریزش ابروی شما زیاد نیست و یا نسبت به مصرف داروها حساس هستید می‌ توانید از درمان خانگی برای ریزش ابرو استفاده کنید. 

درمان خانگی ریزش ابرو: 

افراد با افزایش سن و پا گذاشتن به دهه سوم زندگی ممکن است دچار ریزش ابرو شوند. این ریزش ممکن است خفیف یا شدید باشد. در هر صورت موجب ایجاد نگرانی در افراد می شود.

دلایل ریزش ابرو بسیار زیاد است اما مهم ترین این دلایل نحوه زندگی و یا تغذیه شخص است. در این مطلب کرده ایم درمان خانگی ریزش ابرو را با موادی که باعث تقویت فولیکول ابرو، افزایش گردش خون و همچنین تغذیه ابروها می شود توضیح دهیم.

روغن ویتامین e:

برای این کار ابتدا کپسول ویتامین e تهیه کنید و پس از خارج کردن روغن آن شب ها قبل از خواب این ویتامین را بر روی ابروها بمالید. صبح پس از بیدار شدن پوست را شستشو دهید. برای تاثیر بخشی این روش بهتر است از آن به صورت روزانه استفاده نمایید. 

ژل آلوورا:  

ژل آلوورا یکی روش های درمان خانگی ریزش ابرو می باشد که شما می توانید هر شب این ژل را بر روی ابروهای خود بمالید و صبح آن را شستشو دهید. 

وازلین:  

معمولا در تمامی خانه‌ ها وازلین یافت می شود. به همین دلیل در دسترس‌ ترین درمان خانگی ریزش ابرو می باشد. برای استفاده از وازلین آن را به ابروهای خود بزنید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن ابرو ها را با کمک صابون و آب ولرم تمیز کنید. اگر می خواهید نتیجه سریع‌ تری بگیرید بهتر است این روش را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید.

 

روغن زیتون:  

این روغن را به آرامی بر روی ابروها ماساژ دهید و اجازه دهید حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند. پس از آن با کمک یک دستمال مرطوب ابروها را پاک کرده و با استفاده از صابون و آب ولرم ابروها را بشویید. و درمان خانگی ریزش ابرو با روغن زیتون بهتر است روزی چند بار انجام شود. 

آب پیاز:

پیاز به عنوان یک ماده غذایی در همه خانه‌ ها یافت می‌ شود. و شما می‌ توانید درمان خانگی ریزش ابرو با آب پیاز را انجام دهید. به این منظور آب پیاز را گرفته و با کمک یک پنبه به ابروها بزنید. پس از گذشت ۴۰ دقیقه ابروها را با آب و صابون شستشو دهید حدود ۴ تا ۵ بار در هفته این کار را تکرار نمایید.

روغن نارگیل را با کمک انگشتان بر روی ابروها ماساژ دهید. اجازه دهید حدود یک ساعت بر روی ابروها باقی بماند و پس از آن با استفاده از آب و صابون ابروها را تمیز کنید. این کار نیز باید دو بار در روز تکرار شود. 

روغن کرچک:  

درمان خانگی ریزش ابرو با روغن کرچک بسیار آسان است. و با کمک یک پنبه تمیز که به این روغن آغشته شده است، آن را بر روی ابروها بزنید. پس از گذشت ۴۰ دقیقه ابروها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. بهتر از این روش روزی یک مرتبه استفاده شود. 

درمان خانگی ریزش ابرو با استفاده از انواع روغن های به راحتی انجام می‌ شود. شما می توانید برای خرید روغن های اصل و با کیفیت به فروشگاه ها و مراکز معتبر که دارای مجوز بهداشتی هستند مراجعه نمایید. فروشگاه زیباشم یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه ها برای خرید انواع روغن های گیاهی با کیفیت می باشد.