در طب جدید روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو تجویز می شود. این روغن سرشار از اسید های چرب امگا و ویتامین e می باشد. روغن هسته انگور ضد میکروب است و این موضوع به اثبات رسیده است. در نتیجه برای درمان آکنه از آن استفاده می کنند که پوست را شفاف، نرم و لطیف می کند. 

روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو؛ رژیم زیبایی صوت و مو 

گیاهیدر تحقیقات جدید تاثیر روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو به اثبات رسیده است. تا همین چند سال قبل درصد قابل توجهی از محصولات آرایشی بهداشتی با ترکیبات شیمیایی ساخته می شدند. در چند سال اخیر گرایش مردم به محصولات طبیعی بیشتر شده است.

محصولات طبیعی که برای زیبایی پوست و مو استفاده می شوند مستقیما از گیاهان به دست می آیند. گیاهان (محصولات اولیه و ثانویه) خواص دارویی و درمانی مختلفی دارند.

برای تولید محصولات گیاهی از فرآیند های شیمیایی استفاده نمی شود. یکی از محصولات ثانویه گیاهان (خوراکی و دارویی) روغن ها هستند. روغن ها بخش وسیعی از داروهای گیاهی را شامل می شوند. یکی از این روغن ها، روغن هسته انگور نام دارد.

از روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو استفاده می شود. البته کاربرد های دیگری در زمینه های مختلف نیز دارد.

روغن هسته انگور برای چاقی صورت، درمان موضعی محبوب برای پوست

روغن هسته انگور را می توان به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. می توانید از روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو به دو روش استفاده کنید.

اول اینکه روغن هسته انگور را می توان به صورت خوراکی استفاده کرد. اسید لینولئیک و ویتامین e (یک ویتامین محلول در چربی) موجود در آن به سلول های پوست صورت کمک می‌کنند. به عبارت دیگر روند کلاژن سازی پوست را تقریباً ثابت نگه می دارند و آن ها را بازسازی می‌کنند.

بافت چربی پوست دچار انقباض شده و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. به تنظیم و تعادل لایه چربی سطح پوست کمک می‌کند. چربی این روغن در پوست ماندگار است و می تواند یکی از دلایل چاقی صورت باشد. به عنوان یک مرطوب‌کننده برای پوست های خشک قابل استفاده است.

روش دیگر برای استفاده از روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو ماساژ دادن است. با استفاده از اصول صحیح ماساژ می توانید علاوه بر تقویت و تحریک پوست به سلول ها نیز کمک کنید. در نتیجه خون رسانی را در سطح پوست بهبود می بخشد.

برای شروع ماساژ 4 تا 5 قطره از روغن هسته انگور را کف دست و انگشتان بریزید. سپس آن را به صورت خود بمالید. به مدت 20 تا 30 دقیقه به آرامی قسمت‌های مختلف صورت را ماساژ دهید. می توانید در ترکیب با روغن ‌های دیگر نیز استفاده کنید، مانند روغن نارگیل یا روغن ارده کنجد.

روغن هسته انگور یک تاثیر جانبی بسیار مهمی دارد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان بسیار بالا مانع ایجاد رادیکال‌های آزاد و مضر در پوست می شود. در نتیجه از سرطان پوست جلوگیری می کند. افرادی که در صورتشان جای جوش یا لکه دارند نیز به روند درمان کمک می کند. در طی ماساژ دادن صورت، لکه ها و جای جوش کمرنگ شده یا از بین می روند.

روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو، موهای زیبا و درخشان

مو های سر ممکن است دچار ناهنجاری های مختلفی شود. برای استفاده از خواص هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو به موارد زیر توجه کنید:

درمان شوره سر: یکی از مواردی که ظاهر موها را نازیبا می کند شوره سر است. برای جلوگیری از شوره می توانید تا 5 قطره روغن هسته انگور را با شامپو ترکیب کنید. سپس موهایتان را با این ترکیب شستشو دهید.

ریزش مو: برخی افراد دچار ریزش مو (درجه های مختلف) می شوند. این عامل به دلیل سستی ریشه مو است. روغن هسته انگور ریشه مو را تقویت کند. 2 تا 4 قطره روغن را کف دست ریخته و قسمت‌های کم پشت مو را ماساژ دهید.

شکنندگی و وز شدن مو: یکی از عواملی که سلامت مو را تحت شعاع قرار می دهد شکنندگی موها است. بنابراین به یک نرم کننده طبیعی و بدون ضرر نیاز دارید. موها را نرم و لطیف کرده و بافت ریشه را ترمیم می کند. همچنین کدری و زبری موها را از بین برده و موها را درخشان تر می کند.

موارد منع مصرف روغن هسته انگور

گیاهان دارویی (اولیه و ثانویه) مضرات بسیار کم و ناچیزی نسبت به مواد و داروهای شیمیایی دارند. البته باید به این بخش توجه داشته باشید که هر چیزی در طبیعت، حتی انسان دارای مزاج است.

برای شناخت مزاج باید به متخصص و دکتر طب سنتی مراجعه بفرمایید. بنابراین برای استفاده از روغن هسته انگور با یک کارشناس مشورت کنید.

کارشناس با توجه به مزاج شما روش استفاده، مقدار و طول مدت درمان را تجویز می کند.