By پشتیبان on دوشنبه, 17 ژانویه 2022
Category: مقالات زیبایی

آشنایی با روغن هسته زردآلو و تمامی خواص شگفت انگیز آن

آیا شما با خواص روغن هسته زردآلو آشنایی دارید؟ میوه زردآلو در تمام دنیا وجود دارد و همه مردم از آن استفاده می کنند. میوه زردآلو دارای فواید زیادی است و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، قند طبیعی، مواد معدنی، بتاکاروتن، ویتامین های گروه B ، ویتامین A و ویتامین C می باشد.  

روغن هسته زردآلو، روغن زندگی بخش

روغن هسته زردآلو دارای بتاکاروتن فراوان می باشد. بتاکاروتن دربدن به ویتامین Aتبدیل می شودکه برای سلامتی مو، پوست و چشم بسیار مفید می باشد. این روغن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و در مقابل حمله رادیکال های آزاد و انواع عفونتاز بدن محافظت می کند. این روغن با تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به عفونت هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.

استفاده از این روغن از بروز سرطان نیز پیشگیری می کند. در داخل هسته زردآلو ترکیب لاتریل وجود دارد که در پیشگیریو درمان سرطان موثر می باشد. استفاده از این روغن موجب بهبود سلامت قلب و عروق می شود. برای استفاده خوراکی می توان آن را به سس سالاد ترکیب کرده و یا در پخت و پز مصرف کرد.

کسانی که به علت افزایش سن دچار دردهای زانو و مفصل هستند، می توانند با ماساژ با این روغن، درد خود را تسکین دهند. این روغن دارای طبع گرم است و در درمان خشکی و سردی مفاصل مفید می باشد. درد مفاصل به دلایل گوناگون مانند افزایش سن، کم تحرکی، کمبود مواد مغذی بدن، افزایش وزن و خشک شدن مفاصل ایجاد می شود.

خواص شگفت انگیز روغن هسته زردآلو

10-برطرف کردن چین و چروک های پوستی

  • ویژگی های ظاهری روغن هسته زردآلو

این روغن از هسته های زردآلو گرفته می شود. رنگ این روغن در ابتدا رشن اسن ولی بعد از فرایند استخراج و خالص سازی کمی تیره می شود. بوی این روغن ملایم می باشد و طعم آن بسته به نوع بادام مصرف شده، شیرین و در برخی اوقات تلخ می باشد. 

  • عوارض جانبی روغن هسته زردآلو 

*برای استفاده خوراکی این روغن باید دقت شود که روغن بدون ترکیب آمیگدالین باشد. باید تولید روغن هسته زردآلو بدون ترکیب سمی، باید هسته ها را چند بار در آب بجوشانید و بعد روغن گیری را انجام دهید.

* مصرف خوراکی روغن بدون ترکیب آمیگدالین طبق نظر طب سنتی باید 3 مثقال در هر روز باشد.

روغن هسته زرد آلو

Leave Comments