By پشتیبان on چهارشنبه, 16 مارس 2022
Category: مقالات زیبایی

روغن نعناع و خواص بي نظير آن

کاربرد های روغن نعناع بسیار زیاد است. این روغن باعث شادابی پوست می‌شود و برای تقویت و رشد موی سر هم بسیار مفید می‌باشد. روغن نعناع از برگ های تازه نعناع به دست می‌آید. نوع رقیق شده آن در پخت و پز مصرف می‌شود و کاربرد زیادی در آروماتراپی دارد. این روغن جزء پر کاربردترین روغن های ضروری می‌باشد. از خواص این روغن برای پوست صورت، رشد و تقویت موی سر و از نظر درمانی برای سلامتی بدن استفاده می‌شود. روغن نعناع دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد. چون مواد مفید و مغذی بسیاری دارد. مهمترین ترکیب آن منتول و منتون می‌باشد که مزایای روغن بستگی به منتول دارد و طعم و بو و احساس خنک کنندگی در آن به منتون آن بستگی دارد. به خاطر خواص بی‌نظیر این گیاه در صنایع غذایی _ آشپزی _ صنایع بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی در تولید مواد غذایی مثل شکلات و آدامس و در مواد بهداشتی مثل خمیر دندان و دهانشویه کاربرد زیادی دارد.  

انواع روغن های نعناع : 

این روغن بوی تندی دارد و خنک کننده و طراوت بخش است. در شکل های مختلفی این روغن وجود دارد. بعضی از نمونه های آن عبارتند از :

خواص روغن نعناع :

عوارض روغن نعنا :

این روغن طبیعی و ارگانیک علاوه بر خواص بی‌نظیری که دارد می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. بنابراین در مصرف آن باید با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کرد. از عوارضی که ممکن است با مصرف روغن نعناع پیش آید می‌توان به این موارد اشاره کرد :

Leave Comments