0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن نعناع و خواص بي نظير آن

Peppermint-oil-and-its-unique-properties روغن نعناع و خواص بي نظير آن

کاربرد های روغن نعناع بسیار زیاد است. این روغن باعث شادابی پوست می‌شود و برای تقویت و رشد موی سر هم بسیار مفید می‌باشد. روغن نعناع از برگ های تازه نعناع به دست می‌آید. نوع رقیق شده آن در پخت و پز مصرف می‌شود و کاربرد زیادی در آروماتراپی دارد. این روغن جزء پر کاربردترین روغن های ضروری می‌باشد. از خواص این روغن برای پوست صورت، رشد و تقویت موی سر و از نظر درمانی برای سلامتی بدن استفاده می‌شود. روغن نعناع دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد. چون مواد مفید و مغذی بسیاری دارد. مهمترین ترکیب آن منتول و منتون می‌باشد که مزایای روغن بستگی به منتول دارد و طعم و بو و احساس خنک کنندگی در آن به منتون آن بستگی دارد. به خاطر خواص بی‌نظیر این گیاه در صنایع غذایی _ آشپزی _ صنایع بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی در تولید مواد غذایی مثل شکلات و آدامس و در مواد بهداشتی مثل خمیر دندان و دهانشویه کاربرد زیادی دارد.  

انواع روغن های نعناع : 

این روغن بوی تندی دارد و خنک کننده و طراوت بخش است. در شکل های مختلفی این روغن وجود دارد. بعضی از نمونه های آن عبارتند از :

  • üروغن اسانس : این روغن بسیار غلیظ است و در آروماتراپی کاربرد دارد. به صورت رقیق شده روی پوست استفاده می‌شود.
  • üعصاره نعناع : این روغن رقیق است و به عنوان یک طعم دهنده در غذاها کاربرد دارد.
  • üکپسول روغن نعناع : یک مکمل غذایی محسوب می‌شود.

خواص روغن نعناع :

  • Øکمک به درمان روده تحریک پذیر : این روغن برای درمان بیماری دستگاه گوارش و درمان سندروم روده تحریک پذیر بسیار خوب است و باعث بهبود درد شکم می‎‌شود. این روغن اثر ضد التهابی دارد و عضلات دستگاه گوارش را شل می‌کند. روی باکتری های مفید دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد.
  • Øدرمان درد ها و بیماری های گوارش : منتول یکی از اجزای اصلی نعناع است که با ترکیب زیره به درمان سوء هاضمه کمک می‌کند. این روغن در کم شدن شدت درد و طول مدت درد بسیار تاثیرگذار است.
  • Ø     مفید برای پوست و مو : از روغن نعناع در محصولات آرایشی هم استفاده می‌شود. در خارش های مزمن به صورت موضعی از آن استفاده می‌شود. حتی در خارش های بارداری هم این روغن تاثیرگذار است. استفاده از آن برای رشد و تقویت مو ها هم اثبات شده است. Ø     تسکین درد : محققان به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی روغن نعناع بر روی پیشانی و گیجگاه مالش داده شود باعث می‌شود تهوع _ درد و حساسیت بسیار کمتر شود. همچنین ماساژ آن بر روی پیشانی شدت درد میگرن را کم می‌کند. Ø     درمان حالت تهوع : یکی از عوارض عمل های جراحی تهوع است. استنشاق آن به کم شدن تهوع بعد از عمل کمک می‌کند.
  • Ø     مبارزه با مخمر و باکتری : این روغن خاصیت ضد میکروبی کمی دارد. طی یک مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که این روغن بر روی بسیاری از باکتری ها که در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم بوده‌اند، اثر خوبی دارد و می‌تواند سم آنها را مهار کند.

عوارض روغن نعنا :

این روغن طبیعی و ارگانیک علاوه بر خواص بی‌نظیری که دارد می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. بنابراین در مصرف آن باید با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کرد. از عوارضی که ممکن است با مصرف روغن نعناع پیش آید می‌توان به این موارد اشاره کرد :

  • oمصرف آن برای کودکان و نوزادان به صورت موضعی مناسب نیست. در صورتی می‌توان آن را مصرف کرد که با روغن نارگیل رقیق شده باشد.
  • oزنان در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است که از مصرف آن به صورت خوراکی و موضعی خودداری کنند.
  • oمصرف آن در افرادی که مبتلا به آنزیم G6PD هستند تداخل دارویی ایجاد می‌کند.
4
خواص روغن پرتقال برای پوست ، سلامت و زیبایی
معرفی روغن خشخاش و خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی ...
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 19 آوریل 2024

تصوير امنيتي