0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن پرتقال برای پوست ، سلامت و زیبایی

Properties-of-orange-oil خواص روغن پرتقال برای پوست ، سلامت و زیبایی

روغن پرتقال از پوست این میوه طی فرایند فشرده سازی به دست می‌آید. به این ترتیب روغن از پوست جدا و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن پرتقال از پوست این میوه طی فرایند فشرده سازی به دست می‌آید. به این ترتیب روغن از پوست جدا و مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن پرتقال به خاطر خواص زیادی که دارد کاربرد های فراوانی دارد. به علت خواصی که برای پوست و زیبایی دارد مورد توجه قرار گرفته است. یکی از قدیمی ترین مواد تشکیل دهنده این روغن لیمونن می‌باشد. این ماده یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که با آسیب های رادیکال های آزاد مبارزه می‌کند و التهابی که باعث بیماری می‌شود را از بین می‌برد. یکی از مزایای روغن پرتقال تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد که نه تنها باعث سلامتی می‌شود بلکه به ایجاد نشاط و شادابی هم کمک می‌کند.

خواص روغن پرتقال در سلامت پوست :  

  • üبه خاطر اینکه این روغن حاوی آنتی اکسیدان زیادی می‌باشد، پس می‌تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند. همین امر باعث می‌شود از بروز لکه و پیری زودرس جلوگیری کند.
  • üبه دلیل اسید سیتریک موجود در پرتقال، می‌تواند باعث خشک شدن جوش ها شود و از آکنه هم جلوگیری کند. به عنوان سفید کننده پوست باعث روشن شدن آن می‌شود.
  • üچربی پوست را کنترل می‌کند.
  • ü     روغن پرتقال پوست را صاف و شفاف می‌کند و لکه های تیره را از بین می‌برد. ü     مصرف این روغن بر روی پوست باعث شادابی آن می‌شود. چون آبرسان پوست می‌باشد و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. ü     سلول های مرده و آسیب دیده پوست را از بین می‌برد و یک لایه بردار به حساب می‌آید.

خواص روغن پرتقال برای سلامتی :

  • Øخواص ضد باکتریایی : یک ضد میکروب طبیعی به حساب می‌آید و برای از بین بردن باکتری مواد غذایی به کار می‌رود. از تکثیر باکتری اشریشیا جلوگیری می‌کند. این باکتری کلیه ها را از کار می‌اندازد و گاهی باعث مرگ می‌شود. روغن پرتقال با باکتری ها مبارزه می‌کند و مانع رشد آنها می‌شود.
  • Øتقویت سیستم ایمنی بدن : روغن پرتقال حاوی لیمونن می‌باشد. این ماده از بدن در برابر استرس محافظت می‌کند. همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد و از رشد تومور ها جلوگیری می‌کند.
  • Øبهبود گردش خون و فشار خون : استفاده از روغن پرتقال باعث می‌شود گردش خون بهبود پیدا کند و فشار خون هم کنترل شود. وقتی فشار خون کنترل شود بیماری های قلبی و عروقی هم کمتر خواهد شد. برای بهبود گردش خون می‌توان روغن پرتقال را با روغن نارگیل مخلوط و روی شکم ماساژ داد.
  • Øمراقبت از پوست : به دلیل وجود ویتامین C در آن، باعث محافظت از پوست می‌شود. این ویتامین کلاژن سازی را تقویت می‌کند. از چروک و لکه های پوستی جلوگیری می‌کند. این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر اشعه فرابنفش و آلودگی و سموم حفاظت می‌کند.
  • Øرفع آکنه و جوش : این روغن برای از بین بردن جوش صورت بسیار مفید است. این روغن با باکتری ها مقابله می‌کند و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد بنابراین از بروز جوش جلوگیری می‌کند. برای رفع جوش ها بهتر است که آن را با روغن نارگیل مخلوط و روی جوش های صورت بمالید. درد و التهاب و قرمزی با مصرف این روغن از بین می‌رود.
  • Ø     بهبود کارکرد دستگاه گوارش : این روغن دارای ترکیبات ضد التهابی می‌باشد. علاوه بر اینکه خاصیت آرام بخشی دارد، باعث کارکرد بهتر دستگاه گوارش می‌شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این روغن را در قسمت شکم ماساژ داد. سموم بدن با این روغن دفع می‌شود. Ø     رفع یبوست : یبوست می‎‌تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد. روغن پرتقال در درمان یبوست موثر است. این روغن باعث هضم غذا می‌شود. برای دفع یبوست علاوه بر این روغن باید آب زیاد هم مصرف شود.
3
خواص و فواید روغن حلزون
روغن نعناع و خواص بي نظير آن
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي