0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن زیره سبز و سیاه چه خواص و کاربردی دارد ؟

zireh-oil

روغن زیره سبز و سیاه خواص بسیار زیادی در زمینه رفع انقباضات رحمی، مشکلات هضم غذا در دستگاه گوارش و غیره دارد. 

روغن زیره سبز و سیاه GREEN and black cumin oil از ترکیب دانه های زیره سبز و سیاه به دست می آید. هر یک از این زیره ها خواص گوناگونی دارند. ترکیب این دو زیره با یکدیگر منجر به افزایش چند برابری خواص روغن آن می شود. از رایج ترین موارد مصرف این روغن می توان به رفع مشکلات هضم معده و رفع انقباضات عضلانی اشاره کرد.


ترکیبات روغن زیره سبز و سیاه 

از مهم ترین ترکیبات روغن زیره سبز و سیاه می توان به فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، فنل ها و ترپن ها اشاره کرد. خواص این دو نوع زیره تقریباً مشترک بوده و به عنوان نوعی دارو در طب سنتی به کار می روند. زیره سیاه عطر بیشتری دارد و دانه های آن باریک تر از زیره سبز است. روغن یا اسانس این دو روغن با یکدیگر کمی متفاوت بوده و از ترکیب آن ها روغنی بسیار پر خاصیت به دست می آید. این روغن سرشار از ویتامین های A، C ،E، K و B6 و مواد مغذی از جمله آهن، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر است.

 

خواص روغن زیره سبز و سیاه

 

از مهم ترین خواص روغن زیره سبز و سیاه می توان به تقویت فعالیت آنزیم های گوارشی اشاره کرد. مصرف این روغن می تواند به افزایش سرعت هضم غذا و هضم چربی ها در کیسه صفرا کمک کند. همچنین این روغن به آزاد شدن صفرا در کبد نیز کمک می کند.

مشهورترین خواص روغن زیره سبز و سیاه در موارد زیر خلاصه می شود:

  • هضم کننده غذا
  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش سرعت سوخت و ساز بدن
  • درمان دیابت
  • تنظیم فشار خون
  • درمان کم خونی
  • ضد التهاب و بهبود دهنده خارش های پوستی

روغن زیره سبز و سیاه می تواند سیاهی دور چشم، ضعف و احساس خستگی ناشی از کم خونی را از بین ببرد. همچنین مصرف این روغن می تواند از پیشرفت بیماری فقر آهن جلوگیری کند. کمک به هضم غذا، درمان زخم و التهاب معده و رفع مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه از دیگر کاربردهای این روغن است. این روغن آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال بوده و می تواند عوامل بیماری زا، باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد.

اگر دچار گرفتگی عضلات می شوید، ماساژ منطقه مورد نظر با این روغن می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین مصرف روغن زیره سبز و سیاه در دوران شیردهی می تواند منجر به افزایش میزان شیر مادران شود. خانم ها در دوران قاعدگی برای کاهش درد، تنظیم هورمون ها و انقباضات رحم می توانند از این روغن استفاده کنند. این روغن همچنین از تصلب شرایین و بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

نحوه مصرف روغن زیره سیاه و سبز

 

از روغن زیره سبز و سیاه می توان به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کرد. جهت استفاده خوراکی از این روغن می توانید کمی از آن را با عسل ترکیب کرده و میل کنید. جهت استفاده موضعی از این روغن برای درمان گرفتگی عضلات یا از بین بردن سیاهی دور چشم، تنها کافیست چند قطره از این روغن را روی ناحیه مورد نظر ریخته و ماساژ دهید. این کار را روزی 2 الی 3 مرتبه تکرار کرده و از ورود روغن به چشم جلوگیری کنید.

موارد منع مصرف

مصرف بیش از حد روغن زیره سبز و سیاه می تواند منجر به اسهال، افزایش ترشح تیروئید، لاغری و زردی صورت و ایجاد کهیر شود. بنابراین نباید به صورت خودسرانه در مصرف آن زیاده روی شود. بهتر است مادران شیرده و باردار قبل از استفاده از این روغن با پزشک خود مشورت کنند. همچنین مصرف این روغن در بیماران تنفسی، کلیوی و افرادی که از مشکلات کبدی رنج می برند ممنوع است. این روغن را از دسترس کودکان دور نگهداری کرده و در جای خشک و خنک قرار دهید.

5
تأثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 19 مارس 2024

تصوير امنيتي