0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

تأثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست

javaneh-gandom تأثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست

روغن جوانه گندم WHEAT GERM OIL به روش بن ماری از جوانه های گندم استخراج می شود. یکی از مهم ترین موارد کاربرد این روغن در تغذیه و جوانسازی انواع پوست است. این روغن قدرت بازسازی سلول های پوستی را دارد و به شدت نرم کننده است. از این روغن به عنوان روغن جوانساز پوست یاد می شود. از این محصول گیاهی به وفور در روغن تراپی پوست استفاده می شود.

 

ترکیبات روغن جوانه گندم

 

روغن جوانه گندم حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و چربی های مفید است. از جمله ترکیبات این روغن می توان به ویتامین های گروه B ، آهن، لسیتین، کلسیم، پروتئین، اسیدهای چرب، مواد مغذی و غیره اشاره کرد. این روغن حاوی اسید میریستیک، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک، اسید پالمیتولئیک، اسید اولئیک، گرم اسید لینولئیک، اسید لینولنیک و فیتواسترول ها است.

 

خواص روغن جوانه گندم

 

خواص اصلی روغن جوانه گندم به طور کلی در موارد زیر خلاصه می شود:

  • جوانسازی پوست
  • مرطوب کننده مؤثر پوست های خشک
  • تغذیه کننده و بازسازی کننده پوست
  • کمک به بهبود گردش خون در پوست
  • از بین برنده تحریکات پوستی

روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه B و E است. به همین دلیل به راحتی با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کرده و به تولید کلاژن کمک می کند. استفاده مداوم از این روغن می تواند منجر به روشن شدن رنگ پوست و متعادل نگه داشتن میزان چربی پوست شود. همچنین این روغن مرطوب کننده بوده و به کاهش چین و چروک های پوستی کمک می کند.

روغن جوانه گندم همچنین با افزایش گردش خون در پوست به جوانسازی آن کمک می کند. بیماران مبتلا به پسوزیاریس و اگزما می توانند از خاصیت ضد التهابی این روغن استفاده کنند. این روغن می تواند جای زخم ها را بازسازی کرده و بهبود بخشد. زیرا به راحتی در پوست نفوذ کرده و میکروسیرکولاسیون را در سطح بافت پوست بهبود می بخشد.

نحوه مصرف روغن جوانه گندم

 

برای رفع خشکی پوست، بهتر است روزانه مقداری از روغن جوانه گندم را روی پوست ریخته و ماساژ دهید تا جذب شود. بهترین ساعت برای استفاده از این روغن بلافاصله قبل از خواب و صبح ها بعد از شستن صورت است. جهت ماساژ صورت می توانید از ترکیب این روغن با روغن لاوندر استفاده کنید. همچنین از این روغن به صورت خوراکی در سالاد، اسموتی، غلات صبحانه و سایر خوراکی ها استفاده می شود. جهت طبخ ماهی، مرغ، گوشت، ماکارونی و میان وعده های خمیری در فر می توانید از این روغن استفاده کنید.

موارد منع مصرف روغن جوانه گندم

 

افرادی که به ماده گلوتن حساسیت دارند نباید از این روغن استفاده کنند. زیرا می تواند منجر به ایجاد حساسیت های بسیار شدید شود. همچنین بیماران قلبی و افراد مبتلا به بیماری های خاص بهتر است قبل از استفاده از این روغن با پزشک متخصص مشورت کنند. استفاده بیش از حد از این روغن می تواند منجر به ایجاد عوارض احتمالی از جمله سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، بروز علائم آنفولانزا، نفخ و اسهال شود.

نحوه تولید

روغن جوانه گندم از پرس جوانه های گندم و استخراج از آن به روش بن ماری به دست می آید. روغن جوانه گندم رنگی مایل به زرد دارد. همچنین عطر آن بسیار قوی است. بافت این روغن بسیار سبک بوده و به راحتی روی پوست جذب می گردد.

نکات خرید

به هنگام خرید روغن جوانه گندم بهتر است از خالص بودن آن اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای دسترسی به روغن های گیاهی اصل، خرید از مراکز معتبر است. به هنگام خرید به مجوز سازمان غذا و داروی محصول توجه کنید. همچنین بهتر است تاریخ تولید و انقضای آن را چک کنید. روغن های گیاهی خالص بعد از گذشت مدت زمان زیادی خاصیت خود را از دست می دهند.

6
روغن زیره سبز و سیاه چه خواص و کاربردی دارد ؟
فواید بی نظیر روغن زیتون
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 19 مارس 2024

تصوير امنيتي