0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص و فواید روغن فندق

Hazelnut-oil خواص و فواید روغن فندق

روغن فندق یکی از مقوی ترین و پرخاصیت ترین روغن های گیاهی است که در تقویت موها و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن فندق HAZELNUT OIL از دانه های روغنی بو داده شده فندق به روش پرس سرد به دست می آید. این روغن بسیار تقویت کننده بوده و بیشترین کاربرد آن در زمینه زیبایی و سلامت پوست و مو است. رنگ این روغن متمایل به زرد بوده و رایحه ای دلپذیر دارد.

 

ترکیبات روغن فندق

روغن فندق سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است. این روغن طبیعتی گرم و خشک دارد و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های A، E، K و C، تیامین، فلاونوئیدها، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، منیزیم، کلسیم، روی، منگنز و آهن است.

 

 

خواص روغن فندق

روغن فندق خاصیت ترمیم کنندگی دارد و به وفور در روغن تراپی پوست و موها مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین خاصیت های این روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم کننده قوی مو
  • از بین برنده خشکی تارهای مو
  • تقویت کننده ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش ضخامت تارهای مو
  • جوانسازی پوست
  • درمان آکنه و جای جوش
  • آبرسان طبیعی پوست

روغن فندق برای انواع پوست های چرب ، خشک و حساس مناسب است. همچنین این روغن می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. جهت درمان لک های پوستی، آفتاب سوختگی، درمان التهاب و قرمزی پوست بعد از اصلاح، درمان موخوره و غیره از این روغن استفاده می شود. مصرف خوراکی این روغن نیز می تواند منجر به کنترل کلسترول بد خون، پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ها شود.

نحوه مصرف

از روغن فندق به صورت خوراکی و موضعی استفاده می شود. بیشترین کاربرد این روغن به صورت موضعی در روغن تراپی پوست و مو است. همچنین از این روغن به وفور در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. از این روغن نمی توان در درجه حرارت های بالا برای طبخ غذا استفاده کرد. اما در تهیه انواع سالاد، سبزیجات، کیک، کلوچه، نان، بیسکویت و غیره می توان از این روغن استفاده کرد. همچنین بوییدن این روغن منجر به تقویت اشتها می شود.

از ترکیب این روغن با مواد طبیعی دیگر می توان ماسک های پوست و موی مفیدی تهیه کرد. جهت تهیه ماسک مو، می توانید مقدار مساوی از این روغن را با روغن زیتون ترکیب کرده و روی موها بمالید. این کار به درخشان شدن و تقویت ریشه های مو کمک بسیار زیادی می کند. جهت تهیه ماسک صورت نیز مقداری از روغن فندق را با روغن جوانه گندم، روغن گردو و روغن اسطوخودوس ترکیب کرده و روزی یک مرتبه روی پوست بزنید. این ترکیب روغنی یک ضد آفتاب طبیعی است.

موارد منع مصرف روغن فندق

مصرف بی رویه روغن فندق می تواند منجر به مسمومیت شود. این روغن سرشار از ویتامین E بوده و زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارضی همچون ضعف، خستگی، تهوع، تاری دید، اسهال و غیره را به همراه داشته باشد. همچنین افرادی که به فندق حساسیت دارند باید از مصرف این روغن خودداری کنند.

 

نحوه تولید روغن فندق 

روغن فندق رنگ زرد مایل به طلایی دارد. همچنین بوی آن قوی و کاملاً شبیه به مغز فندق است. این روغن به روش های مختلفی تولید می شود. رایج ترین روش تولید آن پرس سرد است. در این روش محصولی کاملاً خالص و فاقد افزودنی به دست می آید.

در روش استخراج با حلال از حلال هگزان برای این کار استفاده می شود. به همین دلیل محصول نهایی کمی متفاوت بوده و عطر و بوی کمتری دارد. همچنین فسفولیپید ها در این روش از بین خواهند رفت. روش دیگری که برای تولید این روغن مورد استفاده قرار می گیرد، استخراج با دی اکسید کربن است. این کار در شرایط فوق بحرانی (دما و فشار) انجام شده و میزان روغن به دست آمده بیشتر از روش های دیگر است.

9
فواید بی نظیر روغن زیتون
روغن هسته زرد آلو و تمامی خواص شگفت انگیز آن
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 19 مارس 2024

تصوير امنيتي