0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن هسته زرد آلو و تمامی خواص شگفت انگیز آن

blogpost.jpgroghan-hasteh-zardal_20220522-033019_1

روغن هسته زرد آلو به وفور در درمان خشکی و چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن هسته زرد آلو Apricot Kernel Oil از مغز میوه زردآلو به دست می آید. این مغز گاهی طعم تلخ و گاهی طعم شیرین دارد و حاوی 40 درصد روغن است. از این روغن به وفور در تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. زیرا به شدت بر زیبایی و شادابی پوست تأثیر می گذارد. این روغن حاوی آنتی اکسیدان بوده و در از بین بردن چین و چروک های پوستی موفق است. همچنین آنتی باکتریال است و می تواند جوش های پوستی را درمان کند.

ترکیبات روغن هسته زرد آلو 

روغن هسته زرد آلو سرشار از قند طبیعی و آنتی‌اکسیدان است. همچنین از دیگر ترکیبات موجود در آن می توان به بتاکاروتن، مواد معدنی، ویتامین های E،A ، B ،C و ریبوفلاوین (B2) اشاره نمود. این روغن حاوی کبالت، پروتئین و غیره است. بتاکاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A شده و به سلامت پوست، مو، تقویت چشم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیار زیادی می کند.

 

خواص روغن هسته زرد آلو 

از مهم ترین خواص روغن هسته زرد آلو می توان به زیبایی و سلامت پوست و مو اشاره کرد. ویتامین E موجود در این روغن می تواند منجر به شادابی پوست شود. همچنین استفاده مداوم از این روغن می تواند چین و چروک های پوستی را از بین برده و خاصیت کشسانی آن را افزایش دهد. این روغن قادر است سلول های مرده پوست را لایه برداری کرده و منافذ را به صورت عمقی پاکسازی کند.

روغن هسته زرد آلو همچنین از بین برنده خشکی و اگزمای شدید پوستی بوده و مرطوب کننده ای طبیعی به شمار می رود. این روغن همچنین به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. از دیگر کاربردهای این روغن می توان به رفع سیاهی دور چشم ها، کاهش چربی مو، درمان ریزش مو، باز کننده گره های مو، درمان سر درد و غیره اشاره کرد. بنابراین مهم ترین خواص این روغن به صورت زیر خلاصه می شود:

  • روشن کننده پوست
  • درمان کننده خشکی پوست
  • جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست
  • تقویت کننده موی سر

نحوه مصرف

بهتر است بعد از استحمام کمی از روغن هسته زرد آلو را روی پوست خود ریخته و ماساژ دهید. همچنین برای تقویت موها می توانید روزانه چند قطره از این روغن را روی ریشه موها ریخته و ماساژ دهید. سپس بعد از 15 دقیقه آبکشی کرده و خشک کنید. بیشترین مصرف این روغن به صورت موضعی بوده و به دلیل احتمال مسمومیت بهتر است از مصرف خوراکی آن پرهیز شود. جهت استفاده از این روغن برای سفت کردن پوست، می توانید از ترکیب آن با روغن چوب رز استفاده کنید. بهتر است این کار را در شب انجام داده و صبح روز بعد صورت خود را با فوم های مخصوص شست و شو پاکسازی کنید.

عوارض احتمالی مصرف بیش از حد

 

کلیه روغن های گیاهی علاوه بر آنکه دارای خاصیت هستند، ممکن است با عوارض احتمالی نیز همراه باشند. روغن هسته زرد آلو حاوی ماده آمیگدالین یا ویتامین B17 است. این ماده در بدن به سیانید تبدیل می شود و می تواند سمی باشد. زیاده روی در مصرف این روغن می تواند منجر به مسمومیت و ایجاد مشکلات دستگاه گوارش، حالت تهوع، افت فشار خون، تنگی نفس، سردرد، تشنگی، فلج و حتی مرگ شود. بنابراین توصیه می شود این روغن به صورت خوراکی مورد استفاده قرار نگیرد. مصرف این روغن در کودکان و خانم های باردار ممنوع است.

نکات خرید

به هنگام خرید روغن هسته زرد آلو به شکل ظاهری آن، تاریخ تولید و انقضا، کیفیت بسته بندی و مجوز سازمان غذا و دارو توجه کنید. این روغن کاملاً شفاف است و در آن هیچ گونه رسوبی مشاهده نخواهید کرد. در صورت ترکیب این روغن با روغن های مضر مانند پارافین، روغن در دمای پایین به حالت جامد و سفید رنگ تبدیل می شود.

6
خواص و فواید روغن فندق
آشنایی با خواص روغن هسته آلبالو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 29 مارس 2024

تصوير امنيتي