0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

آشنایی با خواص روغن هسته آلبالو

roghan-albalo آشنایی با خواص روغن هسته آلبالو

استفاده از روغن هسته آلبالو به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می نماید. از جمله این موارد می توان به انواع بیماری های پوستی و فشار خون بالا اشاره نمود.  کاربرد روغن های گیاهی در امر درمان بیماری ها ریشه در تاریخ چند هزار ساله طب دارد. یکی از روغن هایی که در سال های اخیر مقبولیت قابل توجهی یافته است روغن هسته آلبالو می باشد. با جهت گیری دنیا در سمت روش های به روز مراقبت پوست و مو توجه بسیاری از افراد به فراورده های تاثیرگذار در این امر معطوف گردیده است. متخصصان ما در سایت زیباشم در این مقاله به معرفی محصول روغن هسته آلبالو به شما عزیزان خواهند پرداخت.

مواد تشکیل دهنده روغن هسته آلبالو 

روغن هسته آلبالو در ساختار خود میزان بالایی از اسیدهای چرب اولئیک و لینولئیک دارد. همچنین وجود ویتامین های A، E، D و خانواده B در این روغن سبب افزایش کیفیت این روغن شده است. تاثیرگذاری بیشتر بر پوست بدن و افزایش قدرت مقاومت پوست بدن در برابر عوامل بیماری زا از نشانه های حضور این ویتامین ها در ساختار روغن آلبالو می باشد. وجود مواد آنتی اکسیدان در ساختار کلی این روغن نیز آن را به یک ماده مفید در درمان سرطان بدل نموده است. همچنین می توانیم به وجود املاح معدنی نظیر منیزیم، فسفر، گوگرد، آهن، پتاسیم و روی در ساختار این روغن اشاره نماییم.  

فواید استفاده از روغن هسته آلبالو در پیشگیری و کنترل انواع آسیب های پوستی 

با کاربرد روغن هسته آلبالو در درمان بسیاری از نارسایی های پوستی مصرف کنندگان به نتایج مطلوبی دست یافته اند. یکی از موارد کاربرد روغن آلبالو در درمان و رفع لک های پوستی و آثار باقی مانده از جای جوش ها در صورت و بدن می باشد. همچنین با مصرف این روغن به رفع عوارض ناشی از آفتاب سوختگی در بدن کمک می نمایید. برای کسب نتایج بهتر در این زمینه توصیه بر این می باشد که از روغن آلبالو به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده نمایید. برخی نیز از مصرف این روغن در درمان سیاهی های ایجاد شده در آرنج، زانوها و حتی زیر بغل مطالبی را بیان نموده اند. روغن آلبالو دارای اسیدهای چرب مفید زیادی برای پوست می باشد به همین دلیل از این روغن برای جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک ها نیز استفاده می نمایند.  

درمان سایر بیماری ها با استفاده از روغن هسته آلبالو 

در برخی از منابع به اثرات مثبت مصرف روغن هسته آلبالو در درمان بیماری هایی نظیر دردهای رماتیسمی اشاره شده است. این روغن بسیار با ارزش همچنین قادر به درمان التهابات پوستی ایجاد شده در اثر اگزما نیز می باشد. استفاده از این روغن در درمان بیماری هایی نظیر دیابت و همچنین فشار خون بالا نیز ثبت گردیده است. این روغن قادر به کاهش علائم این بیماری های مهلک در بدن انسان ها است. همچنین استفاده از این روغن برای از بین بردن ناراحتی های روحی و کسب آرامش در افراد گوناگون توصیه شده است. برای کسب نتیجه بهتر در مصرف روغن و ایجاد آرامش در فرد بیمار توصیه بر آن است که از روغن به همراه بخور آب گرم استفاده نمایید.  

روش های استفاده و موارد منع مصرف آن 

روش استفاده از روغن هسته آلبالو وابسته به محل مصرف و هدف استفاده از آن می باشد. برای مثال در درمان ناراحتی های پوستی به استفاده مستقیم روغن روی می آورند. برای این منظور غالبا مقداری از روغن را بر روی سطح پوست قرار می دهند. سپس به آرامی محل مورد نظر را به وسیله روغن مالش می دهند. با تمام نکات قید شده در مصرف روغن آلبالو در برخی از موارد مصرف نیاز به توجه بیشتری می باشد. برای مثال در برخی منابع ذکر شده است که در مصرف روغن آلبالو در اطراف چشم ها و نقاط حساس بدن بپرهیزید. همچنین به دلیل خاصیت لایه برداری این روغن در مصرف مداوم از آن احتیاط نمایید. در صورت داشتن مشکلات آلرژیک حتما قبل از مصرف از نظر متخصصان این امر بهره ببرید.  

3
روغن هسته زرد آلو و تمامی خواص شگفت انگیز آن
آشنایی با خواص روغن هسته انگور
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي