0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص و فواید روغن حلزون

Properties-and-benefits-of-snail-oil خواص و فواید روغن حلزون

روغن حلزون حاوی کلاژن و الاستین است که صدمات پوست را بهبود می‌دهد. این روغن از پیری پوست جلوگیری می‌کند. روغن حلزون در سلامت و زیبایی کاربردهای زیادی دارد. این روغن از جانوری به نام حلزون به دست می‌آید یکی از خواص شگفت انگیز این روغن جلوگیری از پیری و زیبایی بخشیدن به پوست می‌باشد. خواص و فواید این روغن آنقدر زیاد است که در درمان بیماری ها هم از آن استفاده می‌شود. از آنجا که پوست حلزون به پوست انسان شبیه است و دارای کلاژن و الاستین می‌باشد، پس می‌تواند آسیب های پوستی را بهبود بخشد. حلزون در هنگام حرکت ترشحاتی به نام موکلین را از خود به جا می‌گذارد که دارای اسید هیالورونیک _ اسید گلیکولیک و گلیکو پروتئین می‌باشد. این ترکیبات برای پوست بسیار مفید هستند.  

روغن حلزون چیست ؟ 

تغذیه و محافظت از پوست : چون روغن حلزون حاوی اسید هیالورونیک _ گلیکوپروتئین و پروتئوگلیکان می‌باشد. از پیری زودرس جلوگیری می‌کند این ترکیبات از پوست در برابر آسیب های بیرونی، عفونت و خشکی و اشعه UV محافظت می‌کند.

درمان آکنه : آکنه به دلیل رشد بیش از حد باکتری p acnes به وجود می‌آید. روغن حلزون چون حاوی موسین می‌باشد و این ماده خاصیت ضد باکتری دارد، پس می‌تواند باعث بهبود آکنه شود. همچنین این روغن روی جوش های سرسیاه بسیار تاثیرگذار است.

ترمیم جای زخم و چین و چروک صورت : روغن حلزون دارای آنزیمی به نام فیبرینولیتیک است که کار آن اکسیژن رسانی به سلول های مرده می‌باشد. آنزیم های این روغن باعث افزایش تغذیه و تزریق مواد مورد نیاز به پوست می‌شوند. یکی از فواید اسید گلیکولیک، جلوگیری از پیری زودرس و درمان آکنه می‌باشد. این اسید یک لایه بردار طبیعی است.

لایه برداری و زیبایی پوست : از جمله خواص این روغن تجدید و تحریک سلول است. این روغن باعث می‌شود پوست صاف و یک دست باشد و لکه های قدیمی از بین بروند. آلانتوئین موجود در روغن باعث تجدد سلول ها و بازسازی بافت آسیب دیده می‌شود. ترکیبات مهمی مثل : روی _ مس _ آهن و منگنز و ویتامین هایی مثل A و E در این روغن وجود دارد.

درمان کننده التهاب های پوستی :برای رفع التهاب های پوستی چند قطره از این روغن را می‌توان روی پوستی که ملتهب شده چکاند و به آرامی ماساژ داد تا کم کم جذب شود.

درمان آفتاب سوختگی : در هنگام آفتاب سوختگی می‌توان از این روغن استفاده کرد. چون هم به عنوان ضد آفتاب عمل می‌کند و هم نقش درمان کننده آفتاب سوختگی را دارد.

فواید روغن حلزون برای پوست :

یکی از پروتئین های ضروری پوست که به آن حالت ارتجاعی می‌دهد کلاژن است. کیفیت کلاژن و مقدار آن در ظاهر پوست نقش مهمی دارد. کلاژن هر چقدر در پوست بیشتر باشد، چهره جوان تر و زیباتر خواهد بود. پروتئین هایی مثل کلاژن و الاستین در تمام بافت های انسان وجود دارد. این پروتئین ها ضامن جوانی و شادابی پوست می‌باشند. با افزایش سن این پروتئین ها کم می‌شود و با پوست به مرور زمان جوانی و شادابی خود را از دست می‌دهد. از خواص روغن حلزون حفظ حالت ارتجاعی و سفت نگه داشتن پوست است. علاوه بر این روغن حلزون باعث شادابی پوست هم می‌شود. 

چگونگی مصرف این روغن :

وغبرای اینکه به خارش و جوش پوست مبتلا نشوید بهتر است قبل از استفاده از روغن، صورت را با یک شوینده ملایم بشویید. در صورتی که پوست خشک باشد در سه نوبت یعنی صبح _ ظهر _ شب می‌توان از آن استفاده کرد. این کار را تا زمانی که پوست به خوبی آبرسانی شود ادامه دهید. برای پوست های دیگر دوبار در حد چند قطره کفایت می‌کند. هنگام خواب پوست مقدار زیادی آب خود را از دست می‌دهد و برای جبران آن می‌توان از روغن حلزون استفاده کرد. این روغن از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

 

6
خواص شگفت انگیز روغن لیمو
خواص روغن پرتقال برای پوست ، سلامت و زیبایی
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي