0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص شگفت انگیز روغن لیمو

Amazing-properties-of-lemon-oil خواص شگفت انگیز روغن لیمو

روغن لیمو به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد برای سلامتی بسیار مفید است. این روغن خواص زیادی دارد. برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می‌شود.

روغن لیمو خواص زیادی دارد و از پوست لیموترش که جزء مرکبات است تهیه می‌شود. طبع این روغن سرد و خشک می‌باشد. این روغن حاوی مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد. به همین خاطر در سم زدایی بدن، جوانسازی پوست صورت و همچنین برای درمان بیماری های باکتریایی و قارچی کاربرد دارد. این روغن یکی از سالم ترین و بی ضرر ترین روغن ها به شمار می‌رود. برای معده، دهان، پوست و مو و دندان خواص بیشماری دارد. آنتی اکسیدان موجود در آن باعث شده برای سلامت بدن بسیار مفید باشد. 

کاربرد روغن لیمو برای سلامتی : 

  • üاز بین بردن استرس : یکی از مهمترین کاربردهای این روغن بهبود خستگی بدن و خستگی ذهنی، سرگیجه ، اضطراب ، عصبانیت و تنش عصبی می‌باشد. همچنین برای رفع احساسات منفی و تازه کردن ذهن و به وجود آوردن ذهنیت جدید بسیار مفید است.
  • üتنظیم خواب : این روغن به رفع بی خوابی کمک می‌کند. افرادی که از بی خوابی رنج می‌برند، با مصرف آن آرامش و یک خواب خوب را تجربه می‌کنند.
  • üدرمان آسم : با استنشاق روغن لیمو، بینی و سینوس ها پاک می‌شوند و این باعث بهبود نفس کشیدن می‌شود. به این علت برای بیماری آسم می‌تواند مفید باشد.
  • üدرمان اختلالات معده : روغن ضد نفخ می‌باشد و برای درمان مشکلاتی مثل سوء هاضمه _ درد _ ترش کردن و گرفتگی عضلات به کار می‌رود.
  • üمراقبت از مو و ناخن : به عنوان یک تقویت کننده برای مو و ناخن مفید است. اکثر مردم برای تقویت موها و سلامتی و براق شدن آنها از این روغن استفاده می‌کنند
  • ü     افزایش چربی سوزی : روغن دو قطره از روغن لیمو در آب، و مصرف سه بار در روز باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. ü     بهبود خلق و خوی : اگر این روغن را در هوا اسپری کنید باعث بهبود خلق و خوی می‌شود. همچنین می‌تواند از افسردگی جلوگیری کند. ü     تقویت سیستم ایمنی بدن : ویتامین C این روغن بسیار بالا است و این باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با تحریک گلبول های سفید مقاومت بدن را افزایش می‌دهد. این روغن باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود. .

کاربردهای روغن لیمو :

  • Øضد عفونی کننده طبیعی : با ترکیب کردن 40 قطره روغن لیمو با 20 قطره روغن درخت چای و 500 میلی لیتر آب و مقداری سرکه سفید می‌توان یک ضدعفونی کننده برای وسایل تهیه کرد.
  • Øتمیز کردن ماشین لباسشویی و ظرفشویی : ریختن چند قطره از این روغن در لباسشویی و کار کردن آن بدون لباس، داخل آن را تمیز و ضد عفونی می‌کند. با ترکیب این روغن با روغن پرتقال می‌توان ماشین ظرفشویی و ظروف را تمیز کرد.
  • Øتمیز کردن طلا و نقره : با ریختن مقداری از این روغن روی پارچه و مالیدن آن به سطح طلا و نقره جات آنها به خوبی تمیز می‌شود.
  • Øسفید کننده دندان : ترکیب روغن لیمو با پودر جوش شیرین و روغن نارگیل، برای سفید شدن دندان‌ها بسیار مناسب است.
  • Ø     پاک کننده صورت : این روغن پوست را پاکسازی می‌کند. برای نرم و لطیف شدن پوست کافی است 2 تا 3 قطره از روغن لیمو را با عسل و جوش شیرین ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید. بعد از 2 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. Ø     عطر و ادکلن : به خاطر بوی قوی این روغن در تهیه عطر و ادکلن کاربرد زیادی دارد.

عوارض روغن لیمو :

روغن لیمو در بعضی از افراد باعث به وجود آمدن آلرژی و حساسیت های پوستی می‌شود. که این علائم خود را با سوزش پوست نشان می‌دهد. زنان باردار و مادران شیرده نباید به هیچ عنوان از این روغن به صورت خوراکی استفاده کنند.

5
خواص روغن شاهدانه برای سلامتی و عوارض احتمالی آن
خواص و فواید روغن حلزون
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 19 آوریل 2024

تصوير امنيتي