0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

معرفی روغن خشخاش و خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی :

Poppy-oil معرفی روغن خشخاش و خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی :

روغن خشخاش دارای مقادیر زیادی ویتامین E است. تسکین درد های عضلانی مهمترین خاصیت آن می‌باشد. چون میزان اسید لینولئیک آن نسبت به روغن های گیاهی دیگر بیشتر است، مرطوب کنندگی آن بالا است و برای ترمیم پوست بسیار عالی می‌باشد. این اسید موها را تقویت می‌کند. روغن خشخاش بافتی سبک و جذبی آرام دارد. به همین خاطر هم برای پوست های خشک و هم برای پوست های چرب مناسب می‌باشد. برای بسیاری از بیماری ها مفید می‌باشد. روغن خشخاش علاوه بر اینکه برای درمان درد های مفصلی و بیماری ها مفید است، برای سلامت پوست و مو هم خیلی مفید می‌با 

خواص خشخاش برای سلامتی : 

  • üسرشار از آنتی اکسیدان : این روغن دارای آنتی اکسیدانی مثل ویتامین E می‌باشد. این ویتامین، بدن و مغز را در برابر رادیکال های آزادی که باعث بیماری مثل سرطان می‌شوند، محافظت می‌کند.
  • üتسکین درد : به خاطر آلکالوئید های افیونی که دارد سیستم عصبی را آرام می‌کند و تحمل درد را افزایش می‌دهد. خاصیت مسکن هم دارد.
  • üتقویت پوست و مو : آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب زیادی در روغن هسته خشخاش وجود دارد که برای سلامت پوست و مو و تقویت آنها مفید می‌باشد. همچنین این ترکیبات از به وجود آمدن جوش در پوست جلوگیری می‌کنند. روغن خشخاش مواد معدنی مثل کلسیم، روی و منیزیم دارد که باعث تحریک جریان خون می‌شوند و این امر باعث می‌شود کلاژن و الاستین در پوست و مو تقویت شود.
  • ü     تقویت استخوان ها : مواد معدنی مثل آهن _ مس و کلسیم در هسته گل خشخاش به مقدار زیاد یافت می‌شود که برای تقویت استخوان ها بسیار مفید می‌باشد. این روغن از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و می‌تواند آن را بهبود ببخشد. ü     بهبود عملکرد مغز : دانه های خشخاش دارای مقدار زیادی کلسیم _ آهن و منیزیم هستند که این مواد برای فعالیت مغز و همچنین رشد سلول های عصبی مفید می‌باشند. مسی که در این روغن وجود دارد به تولید گلبول های قرمز خون کمک می‌کند. ü     تقویت سلامت بینایی : با افزایش سن به طور طبیعی چشم ها دید کمتری پیدا می‌کنند. آنتی اکسیدان و روی از جمله موادی هستند که برای محافظت از چشم مفید می‌باشند که به مقدار زیادی در روغن خشخاش وجود دارند. این ترکیبات باعث می‌شوند که بینایی قوی بماند. ü     تقویت سیستم عصبی : به خاطر اینکه مقدار زیادی کلسیم در این روغن وجود دارد، می‌توان آن را یک تقویت کننده اعصاب معرفی کرد. این روغن از اختلالات عصبی جلوگیری می‌کند. ü     مرطوب کننده پوست : این روغن خیلی سریع جذب پوست نمی‌شود به همین خاطر برای تمامی پوست ها مناسب است. مواد معدنی و اسید های چربی که در این روغن وجود دارد، باعث تغذیه پوست می‌شود و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

عوارض روغن خشخاش :

اگر از روغن خشخاش به اندازه مصرف شود هیچگونه خطری برای سلامتی ندارد. اما اگر در مصرف آن زیاده روی شود باعث به خطر افتادن سلامتی می‌شود. دانه های این گیاه آلرژی زا هستند و روغن آن می‌تواند ایجاد حساسیت کند قبل از استفاده آن برای صورت، بهتر است چند قطره از آن روی پوست امتحان شود. اگر علائمی مثل خارش _ قرمزی _ کهیر _ سوزش و آلرژی وجود نداشت می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از عوارض این روغن آنافیلاکسی می‌باشد. که علائمی مثل مشکل در دستگاه تنفسی _ سیستم گوارش _ لرزیدن _ تورم گلو و صورت _ پایین آمدن فشار خون را به همراه دارد. اگر به صورت مداوم در قسمت پشت گردن استفاده شود باعث کم شدن حافظه و فعالیت عصبی می‌شود.  

3
روغن نعناع و خواص بي نظير آن
تاثیرات روغن زیتون بر سلامتی و زیبایی
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 25 آوریل 2024

تصوير امنيتي