0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

تاثیرات روغن زیتون بر سلامتی و زیبایی

olive-oil تاثیرات روغن زیتون بر سلامتی و زیبایی

  زیتون دارای 20 گونه بوده و در قسمت های مختلف دنیا چون مدیترانه، اسکاتلند، چین، شرق استرالیا و .... کشت می شود، توجه کنید که زیتون یکی از میوه های پر کشت است. روغن زیتون از فشردن زیتون و گوشته آن به دست می آید. هر چقدر کیفیت و درصد خلوص روغن بیشتر باشد، روغن نهایی ارزش غذایی بیشتری خواهد داشت

روغن زیتون و استفاده از آن :  

زیتون یکی از میوه های بسیار مقوی می باشد، در نتیجه روغن زیتون نیز یکی از روغن های گیاهی معجزه آسا می باشد. این نوع روغن از گوشته زیتون ها به دست می آید که سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی است که هر کدام در نقش منحصر به فردی در سلامتی و زیبایی دارند. روغن گیاهی زیتون را می توان به صورت خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار داد. از خواص درمانی روغن های زیتون، درمان مشکلات گوارشی، درمان بیماری های پوستی، تقویت مو و .... می باشد که در ادامه به بیان کلی آن ها می پردازیم. در اینجا علاوه بر بیان خواص درمانی آن به معرفی این روغن، نحوه استفاده از آن و .... پرداخته ایم. 

آشنایی با زیتون و روغن آن :  

زیتون یکی از میوه های مقوی می باشد که انواع مختلفی چون زیتون سیاه، زیتون سبز و .... دارد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. برگ های این گیاه باریک و بلند بوده و همیشه سبز است. لازم به ذکر می باشد که این گیاه دارای 20 گونه بوده و در قسمت های مختلف دنیا چون مدیترانه، اسکاتلند، چین، شرق استرالیا و .... کشت می شود، توجه کنید که زیتون یکی از میوه های پر کشت است. روغن زیتون از فشردن زیتون و گوشته آن به دست می آید. هر چقدر کیفیت و درصد خلوص روغن بیشتر باشد، روغن نهایی ارزش غذایی بیشتری خواهد داشت. 

  روغن زیتون و خواص آن :

همان طور که می دانید زیتون ارزش غذایی بالایی دارد، در نتیجه روغن نیز ارزش غذایی بالایی خواهد داشت. از این روغن گیاهی زیتون می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات گوارشی چون یبوست، مشکلات تنفسی، درمان فشار خون، تنظیم کلسترول، رفع مشکلات پوستی و ..... اشاره کرد. به عبارت دیگر :

  • 1.جوانسازی پوست : این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و باعث محو چین و چروک های ایجاد شده در سطح پوست می شود. برای جوانسازی پوست و شادابی آن می توانید از روغن گیاهی زیتون به صورت موضعی استفاده کنید.
  • 2.درمان سیاهی دور چشم : برای درمان سیاهی دور چشم می توانید چند قطره از روغن زیتون را گرم کنید و سپس به صورت دورانی دور چشم خود را با روغن نامبرده ماساژ دهید. این روغن باعث رطوبت رسانی به پوست می شود و گردش خون را افزایش می دهد.
  • 3.تنظیم کلسترول خون : از این نوع روغن می توان برای تنظیم کلسترول خون استفاده کنید.
  • 4.درمان مشکلات کلیوی : برای درمان مشکلات کلیوی می توانید از روغن زیتون اتفاده کنید. اگر به سنگ کلیه مبتلا هستید ترکیب روغن گیاهی زیتون و لیمو ترش تازه را فراموش نکنید.
  • 5.درمان خشکی پوست : اگر پوست خشکی دارید می توانید برای درمان این مشکل پوست را با این روغن ماساژ دهید.
  • 6.تقویت ناخن ها : اگر ناخن های شکننده و یا نازکی دارید می توانید از روغن گیاهی زیتون استفاده کنید. این روغن علاوه بر تقویت ناخن ها به رشد سریع تر و بهتر ناخن ها کمک می کند.
  • 7.نرم کنندگی طبیعی مو : برای رفع خشکی مو و وزی مو می توانید از روغن معجزه آسا زیتون استفاده کنید. برای نرم شدن مو ها کافی است چند قطره از آن را به ساقه مو ها بزنید و ماساژ دهید.
  • 8.مسکن طبیعی : برای درمان بسیاری از درد ها مانند دردسر، درد مفاصل و ... می توان از این روغن به صورت موضعی استفاده کرد. 

  خرید روغن زیتون اصل : 

فروشگاه زیباشم، یکی از مراکز معتبر است که به فروش انواع روغن های گیاهی اصل مشغول است. مرکز نامبرده روغن زیتون اصل را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. این مرکز برای رفاه حال مشتریان شرایط فروش غیر حضوری را فراهم کرده است.

 

5
معرفی روغن خشخاش و خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی ...
روغن پرتقال و خواص آن برای سلامتی و پوست صورت
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 28 مارس 2024

تصوير امنيتي