0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن پرتقال و خواص آن برای سلامتی و پوست صورت

Properties-of-orange-oil روغن پرتقال و خواص آن برای سلامتی و پوست صورت

روغن پرتقال سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی می باشد که می توان به وجود انواع ویتامین ها مانند ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین بی و ....، وجود انواع آنتی اکسیدان ها و .... اشاره کرد که هر کدام برای بدن خواص منحصر به فردی دارند. لازم به ذکر می باشد 

روغن پرتقال و استفاده از آن :  

روغن پرتقال یکی از فرآورده های پرتقال می باشد که امروزه مورد استفاده اکثر افراد قرار گرفته است، در واقع به دلیل خواص بی نظیری که دارد توانسته رضایت همگان را جلب کند. روغن پرتقال از لایه بیرونی پوست های پرتقال به دست می آید. پرتقال منبع غنی از ویتامین سی می باشد که برای پوست خواص بسیار زیادی دارد. از خواص درمانی روغن گیاهی پرتقال می توان به درمان انواع بیماری ها مانند سرفه، سردرد، گلودرد، مشکلات پوستی و .... اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به بیان ویژگی های این نوع روغن، خواص درمانی آن، نحوه استفاده از آن و .... بپردازیم. 

آشنایی با روغن پرتقال :  

روغن پرتقال سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی می باشد که می توان به وجود انواع ویتامین ها مانند ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین بی و ....، وجود انواع آنتی اکسیدان ها و .... اشاره کرد که هر کدام برای بدن خواص منحصر به فردی دارند. لازم به ذکر می باشد که این نوع روغن سرشار از دو نوع ماده منحصر به فرد به نام لیمونن و میرسن می باشد که مهم ترین مواد موجود در روغن گیاهی پرتقال ب حساب می آید. همان طور که گفته شد از لایه بیرونی پوست پرتقال، روغن آن به دست می آید. روغن گیاهی پرتقال را می توان به صورت خوراکی و همچنین موضعی مورد استفاده قرار داد. کیفیت روغن گیاهی پرتقال به نحوه تولید آن بستگی خواهد داشت. 

خواص درمانی روغن گیاهی پرتقال :  

 در اینجا قصد داریم به بیان خواص درمانی این روغن گیاهی بپردازیم.

  • 1.درمان مشکلات گوارشی : از روغن گیاهی پرتقال می توان برای درمان انواع مشکلات گوارشی استفاده کرد. برای درمان یبوست، اسهال، نفخ شکم و .... کافی است روغن گیاهی پرتقال را با سالاد میل کنید.
  • 2.درمان فشار خون بالا : افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند می توانند از این روغن گیای برای تنظیم و کنترل آن استفاده کنند. به عبارت دیگر روغن گیاهی پوست پرتقال باعث بهبود گردش خون می شود، در نتیجه باعث تنظیم فشار خون خواهد شد.
  • 3.کاهش و تسکین درد : از دیگر خواص روغن پرتقال می توان به تسکین انواع درد اشاره کرد. در واقع از این نوع روغن می توان برای درمان درد مفاصل، سر درد، درد استخوان و .... استفاده کرد. برای درمان درد و تسکین آن بهتر است از روغن گیاهی پوست پرتقال به صورت موضعی استفاده کنید.
  • 4.درمان انواع جوش و آکنه : پرتقال و روغن آن سرشار از ویتامین سی می باشد که برای روشن سازی پوست، درمان مشکلات پوستی، درمان جوش و آکنه و .... مناسب است. در حقیقت ویتامین سی در کلاژن سازی تاثیر زیادی دارد.
  • 5.جلوگیری از افزایش وزن : این روغن از چاقی بیش از حد جلوگیری می کند. از روغن گیاهی پرتقال می توان برای لاغری نیز استفاده کرد. قرار دادن این روغن در رژیم غذایی روزانه باعث کاهش وزن و لاغری خواهد شد.
  • 6.آرامبخش طبیعی : یکی از خواص منحصر به فرد، روغن پرتقال خاصیت ضد اضطراب آن می باشد. این روغن باعث رفع استرس و اضطراب می شود و آرام شرا در فرد ایجاد می کند. به عبارت دیگر این روغن نوعی آرامشبخش طبیعی است. برای ایجاد آرامش و رفع استرس می توان قسمت پیشانی خود را با این روغن چرب کنید و یا مقداری از آن را میل کنید.
  • 7.افزایش ادرار : برای افزایش ادرار و دفع سموم بدن می توان از این نوع روغن استفاده کرد. 

  خرید روغن گیاهی پرتقال اصل : 

برای  خرید روغن های گیاهی اصل می توانید از فروشگاه زیباشم بگیرید. این مرکز یکی از مراکز معتبر است که به تولید و فروش انواع روغن های اصل و با کیفیت مشغول است. مرکز نامبرده شرایط فروش غیر حضوری را فراهم کرده است. 

4
تاثیرات روغن زیتون بر سلامتی و زیبایی
روغن نعناع چه خواص درمانی دارد ؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي