0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن نعناع چه خواص درمانی دارد ؟

Mint-oil روغن نعناع چه خواص درمانی دارد ؟

روغن نعناع از گیاه نعناع به دست می آید. برای تهیه این نوع فرآورده از روش های مختلف و همچنین دستگاه های متنوع استفاده می شود که کیفیت روغن به دست آمده به نوع روش استفاده شده در تهیه روغن نعناع بستگی دارد. گیاه نعناع در دسته گیاهان علفی و راست قرار می گیرد که دارای برگ های نسبتا پهن با بوی تند می باشد. 

روغن نعناع و استفاده از آن :  

 

همان طور که گفته شد روغن نعناع از گیاه نعناع به دست می آید. برای تهیه این نوع فرآورده از روش های مختلف و همچنین دستگاه های متنوع استفاده می شود که کیفیت روغن به دست آمده به نوع روش استفاده شده در تهیه روغن نعناع بستگی دارد. گیاه نعناع در دسته گیاهان علفی و راست قرار می گیرد که دارای برگ های نسبتا پهن با بوی تند می باشد. لام به ذکر می باشد که بافت برگ های نعناع منحصر به فرد است. این گیاه و روغن آن دارای طبیعت گرم و خشک است و دارای بوی تند و خنک می باشد.

روغن نعناع و خواص درمانی آن :  

روغن گیاهی نعناع خواص درمانی زیادی دارد که می توان به درمان بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات تنفسی، درمان مشکلات گوارشی، سر درد، تسکین سرفه، درمان سرماخوردگی، تسکین خارش پوست، درمان بیماری های لثه و .... اشاره کرد. به عبارت دیگر :

  • 1.درمان مشکلات لثه : روغن گیاهی نعناع خاصیت ضدعفونی کنندگی و تسکین دهندگی دارد، در نتیجه از این نوع روغن می توان برای درمان مشکلات لثه استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از آن برای درمان التهاب لثه ها، درمان عفونت لثه ها و .... از روغن گیاهی نعناع به عنوان دهان شویه استفاده کرد.
  • 2.درمان سردرد : از روغن گیاهی نامبرده می توان برای درمان سردرد استفاده کرد. برای این کار تنها کافی است دو طرف پیشانی را با چند قطره از این نوع روغن ماساژ دهید. همچنین می توان آن را در دستگاه بخور بریزید و جهت درمان سر درد اقدام کنید.
  • 3.درمان انواع جوش و آکنه : همان طور که گفته شد این روغن خاصیت ضد التهاب و ضد عفونی کنندگی دارد، در نتیجه از آن می توان برای درمان انواع جوش و آکنه استفاده کرد. برای درمان جوش و آکنه صورت می توانید تکه ای از پنبه را به روغن آغشته کنید و روی جوش های خود بمالید. لازم به ذکر می باشد که می توانید از آن برای درمان جوش های بدن نیز استفاده کنید.
  • 4.درمان آفتاب سوختگی : روغن نعناع یک ضد آفتاب طبیعی می باشد. از این نوع روغن می توان برای درمان آفتاب سوختگی نیز استفاده کرد، همچنین می توان با کمک آن از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده کرد.
  • 5.تقویت سیستم ایمنی بدن : با استفاده از این روغن می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. در واقع این روغن علاوه بر خاصیت هایی که دارد باعث افزایش گردش خون می شود، در نتیجه ابتلا به بیماری های ویروسی و قارچی را کاهش می دهد.
  • 6.درمان شوره سر : این روغن خاصیت مرطوب کنندگی و رطوبت رسانی به پوست را دارد، در نتیجه از آن می توان برای رطوبت رسانی به پوست سر و درمان خشکی پوست سر استفاده کرد. چند قطره از این روغن را روی انگشتان خود بریزید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. 

 خرید روغن گیاهی نعناع اصل :  

 

برای خرید روغن نعناع اصل و درجه یک می توانید از مرکزکمک بگیرید فروشگاه زیباشم روغن های اصل و درجه یک را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد.

5
روغن پرتقال و خواص آن برای سلامتی و پوست صورت
خرید روغن خشخاش اصل
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 28 مارس 2024

تصوير امنيتي