0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

کرم خاکی زنده

کرم خاکی زنده

کاربرد کرم خاکی زنده به عنوان داروی شفابخش در پزشکی سنتی
در حدود 2300 سال پیش در کشور چین، از کرمهای خاکی به روش طب سنتی برای استفاده دارویی بکار برده می‌شد. در چین ازکرمهای خاکی به عنوان داروی ضد فلج، داروی بیهوشی، جهت دفع مسمومیت، درمان فشار خون و درمان نازایی و همچنین درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر استفاده می‌شد. مانند: درمان ورم مفاصل، خارش، سوختگی، دمل‌های بزرگ، تب باد سرخ، درمان عفونت‌ها و التهاب‌ها.
با استفاده از پیشرفتهای اخیر در علم مدرن، برخی از ترکیبات فعال و مولد مانند Lumbritin و terrestrolumbrolysn از بدن کرمهای خاکی از نوع Oligochaeta : Lumbricidea را جدا کردند. در سال 1986 یک دانشمند ژاپنی عصاره آنزیمی را از کرمهای خاکی نوع Eisenia foetida استخراج نموده که انعقاد خون را در حالت‌های آزمایشی حل می‌کند. آنزیم تهیه شده در طب پزشکی به صورت شفاهاً و به وسیلة صنعت داروسازی این کشور ساخته شده است. به منظور استفاده در پیشگیری از بیماری‌های قلبی Cardiovascular در هنگ کنگ، ژاپن، کره و چین به کار برده می‌شود. نویسندگان و مؤلفان روشهای جمع‌آوری و عملی کرمهای خاکی دارویی و شفابخش، ترکیبات داروسازی و عملکرد بیمارستانی این دارو که شامل تاثیرات کرمهای خاکی بر روی سامانه عصبی و خون، سامانه قلبی، سامانه تنفسی، ماهیچة رحم، و عملکرد ضد سرطانی آنرا مورد بازبینی قرار دادند.
خراطین (کرم خاکی)
معرب خراطین است و آن کرمی باشد که در گل نرم تکون پیدا کند و بعربی حمرالارض گویند. (برهان قاطع) (از غیاث اللغات ). شاسه . (منتهی الارب ). گلخواره . غاک کرمه . خاک کرمه . کرم خاکی .
خواص طبی آن:
کرمی سرخ رنگ است که در زمین نمناک بهم رسند در اول گرم و تر و در دوم گرم و در سوم خشک . سه درهم از خشک کرده باشند با رب انگور مدربول و جوشانیده او در روغن کنجد جهت خناق و سرخه کهنه بغایت آزموده و مسحوق او با روغن بادام بالخاصیه جهت فتق امعاء و التیام آن مجرب دانسته اند و جهت عسرولادت و رفع سنگ مثانه وگرده و با شراب مغیر رنگ بدن یرقانی در همان ساعت وضماد او جهت ورم حلق و لهاة و منع نزلات و طلای تازه او بقدر سه شبانه روز جهت التیام عصب مقطوع مجرب و بدستور جهت جراحات اعضای عصبانی موثر وبا غبار آسیا استحکام مفصلی که از جای خود حرکت کرده باشد و جهت ضربه وسقطه و تسکین اورام حاره و با روغن دانه زردآلو جهت بواسیر و طلای مطبوخاو با روغن زیتون و ضماد کردن او بزفت برگ کدو جهت بزرگ کردن قضیب (آلت تناسلی مردانه ) بغایت موثرو قطور او با پیه مرغابی و روغن زیتون جهت درد گوش نافع است و چون باجعل و نبات وردان طبخ نمایند، طلای او جهت بواسیر و نزف الدم و شقاق مقعد بی بدیل است .یعنی
جوشانیده خراطین در روغن کنجد جهت خناق و سرفه کهنه، به غایت آزموده است
مسحوق خراطین را با روغن بادام، بالخاصیة جهت فتق امعاء و التیام آن مجرب دانسته‏اند
طلاى تازه خراطین به قدر سه شبانه روز جهت التیام عصب مقطوع، مجرب است
ضماد کردن خراطین با زفت و برگ کدو و جهت بزرگ کردن قضیب، به غایت مؤثر است
مؤلف «تذکره» گوید که: مطبوخ خراطین با قضیب حمار زنده، اکلًا و ضماداً در این باب، بى‏شبهه مجرب است
خراطین را چون با جعل و بنات وردان طبخ نمایند، طلاى خراطین جهت بواسیر و نزف الدم و شقاق مقعد، بى‏عدیل است.

یکی دیگر از موارد استفاده برای کسانی که پارگی تاندول دست , پا وهر جای دیگر میباشد.بدین صورت که کرم خاکی را بصورت زنده له کرده و بر روی موضع مورد نظر میگذارند.این عمل هر روز به مدت 40 روز تکرار میشود.

تولید ماده اولیه محصولات آرایشی و کود بیولوژی از کرم خاکی در ایران
مدیر مرکز زیست فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک از آغاز مطالعات پژوهشگران این مرکز در زمینه تولید کود بیولوژیکی از کرم خاکی خبر داد و گفت: علاوه بر این، محققان در تلاش هستند تا این نوع کرمها ماده اولیه برخی داروها و لوازم آرایشی تولید کنند.
دکتر سیدصفا علی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر تولید انواع پروتئین‌ها و روغنها از کرم خاکی را برنامه‌های محققان این مرکز دانست و افزود: کرمهای خاکی جانوران جالبی هستند که می‌توان محصولات زیادی را از آنها تولید کرد که از آن جمله می‌توان به تولید «ورمی‌کمپوست» اشاره کرد.
وی، ورمی‌کمپوست را یک نوع کود بیولوژیکی دانست و اظهار داشت: علاوه بر این از این نوع کرمها می‌توان محصولاتی را تولید کنیم که به عنوان ماده اولیه محصولات آرایشی به کار می‌روند. ضمن آنکه از این جانوران می‌توان محصولاتی را استخراج کرد که در صنعت دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند که در درمان بیماریهای قلبی موثر است. به گفته وی این فناوری در حال تدوین است. در سایر کشورها از کرم ورمی کمپوست بدلیل داشتن پروتئین ۷۰ درصدی در موارد زیر استفاده می‏شود.

۱- مصرف پروتئینی انسانی:در سایر کشورها از جمله در کشور آمریکا غذای مصرفی مردم است همانند انواع کنسرو جهت سالاد، غذاهای پختنی، انواع نوشیدنی و … به عنوان مثال از گرانترین غذاهای فروشگاه‌های زنجیره‏ای مک دونالد می‌باشد، با توجه به فرهنگ ما استفاده از آن هدف نمی‏باشد. (خود کرم به عنوان پروتئین)


۲- مصرف پروتئینی حیوانی: با توجه به ازدیاد جمعیت و نیاز مردم به مواد پروتئینی سالم، تولید و پرورش دام، طیور و آبزیان، نقش اساسی در تامین نیازهای مردم و تقویت بنیه اقتصادی روستاییان و کشاورزان را دارد.در این میان تغذیه دام، طیور و آبزیان با کرم خاکی به عنوان ماده غذایی دارای پروتئین زیاد باعث افزایش کیفیت محصولات شده و نیاز کشور به واردات محصولاتی چون دان مرغ، انواع مکمل‌های غذایی دام و آرد ماهی را کاهش می‌دهد. از این گونه برای اولین بار در قرن ۱۸میلادی برای تغذیه دام و طیور استفاده شد.امروزه در تغذیه مرحله لاروی آبزیان، تمایل به استفاده از غذای زنده وجود دارد، زیرا در بسیاری از موارد، دانش بشری هنوز قادر به تامین مصنوعی کلیه نیازهای غذایی لارو نبوده و پوشش این نیاز با غذای زنده راه حل مطلوب و مطمئنی است.مهمترین غذای زنده مصرفی کرم‌خاکی است که درصد پروتئین آن بیش از سایر گونه‌هاست و علاوه بر آن دارای امگا۳ نیز می‌باشد.استفاده از این گونه به جای محصولات جانبی علاوه بر افزایش درصد رشد و کیفیت گوشت، از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است و تولید آن نیاز کشور به واردات محصولات فوق را که از زمان هجوم شانه دار ژله‌ای به دریای خزر و کاهش کیلکا به عنوان ماده اصلی آرد ماهی و افزایش قیمت آرد ماهی و واردات آن را به همراه داشته است، کاهش می دهد.


۳- به عنوان مواد اولیه در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی:همانطور که قبلا هم گفته شد کرم ورمی کمپوست به دلیل داشتن پروتئین و امگا۳ فراوان به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد.در سال ۱۹۸۵ شرکت DOVE برای اولین بار استفاده از این کرم را در محصولات خود آغاز نمود و اولین سری محصولات خود با عنوان جوان کنند‌گان پوست در سال ۱۹۸۷ به بازار عرضه نمود، اما هم اکنون بیشتر شرکتهای پیشتاز در این صنعت با تولید انواع شامپو، صابون، کرم، انواع پودرهای روشن کننده و تقویتی و … استمرار به تولید با این کرم را در دستور کار خود قرار داده اند. در این بین می‌توان به محصول شرکتFace-Lift با نام تجاری G2G اشاره نمود که یکی از گران قیمت‌ترین محصولات آرایشی جهان می‌باشد.


۴- به عنوان مواد اولیه در تولید دارو: از جمله یکی از مهمترین مصارف جدید کرم ورمی کمپوست که به کمک صنعت داروسازی و پزشکی آمده تولید محصولات دارویی و پزشکی می باشد، که داروهای مکمل غذایی، انواع آرامش بخش‌ها، داروهای ضد سرطان را شامل می‌شود.
برای تهیه کرم خاکی زنده به فروشگاه سایت ما مراجعه نموده و یا با ما تماس بگیرید

صفحه اینستاگرام ما: پیج اینستاگرام شرکت  آرمان کاران زبده

3
کرم خاکی خشک شده
فیلم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
دوشنبه, 20 می 2024

تصوير امنيتي