0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن بنفشه

زوغن بنفشه

 بنفشه گلی کوچک، زیبا و معطر و به رنگ بنفش تیره است. که در جهان حدود 200 نوع گیاه بنفشه در جهان موجود است که برخی از آنها در کشورهای مختلف اروپایی نظیر فرانسه، هلند، ایتالیا و چین رواج فراوانی دارد. این گیاه به دلیل دارا بودن عطر و روغن خاص که خواص درمانی و شفادهندگی دارد مورد توجه می باشد. به طوری که از هر هزار کیلوگرم روغن بنفشه، تنها یک کیلوگرم روغن بنفشه استخراج می شود. در این مقاله به برخی ویژگی های روغن بنفشه می پردازیم.

معجزه ای شگفت انگیز برای درمان بیماری های پوستی
اگر دارای پوستی حساس دارای لک و جوش هستید، استفاده از روغن بنفشه می تواند درمانی مناسب و بدون حساسیت برای شما باشد. مزاج روغن بنفشه سرد و تر است و هیچ آسیبی به بدن نمی رساند.

  درمان سرماخوردگی با روغن بنفشه 

روغن بنفشه مانند دارویی خلط اور می باشد، در مواقعی که دجار سرماخوردگی و گرفتگی راههای تنفسی هستید، می توانید با استفاده از دستگاه بخور و افزودن جند قطره روغن بنفشه در محیط، به بازشدن مجاری تنفسی خود کمک کنید و تنفسی عمیق و طولانی داشته باشید. اینکار به بازشدن مجاری مسدود شده کمک بسزا و شایانی می کند. اما در درمان بیماری کرونا و کووید 19 ک این روزها شایع شده بلاتاثیر است. 

تقویت قوای جنسی
روغن بنفشه مانند گیاه جنسینگ می تواند درمان مناسبی برای اختلالات جنسی باشد. خصوصا اگر دلیل علت بروز اختلال جنسی استرس باشد، روغن بنفشه به عنوان مسکن و از عوامل ایجاد آرامش می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. کافیست مقداری از این روغن را همراه با مخلوطی از روغن های خاص دیگر در دیفیوزر بریزید و عطر خوب آن در فضای اتاق خوابتان پخش شود.
تسکین دردهای عضلانی
اگر دچار گرفتگی عضلات و ماهیچه هستید، کافیست چند قطره از این روغن را درون وان آب گرم بریزید و حداقل به مدت ده دقیقه درون وان آب گرم نواحی دجار گرفتگی را ماساژ دهید.
درمان خروپف
علت اصلی اختلال خرو پف، گرفتگی سینوسها و مجاری تنفسی می باشد. بخور هر شب و خروج عفونت ها از سینوسها و سپس چکاندن چند قطره روغن بنفشه یا سیاه دانه یک شب در میان داخل بینی می تواند کمک بسزایی به درمان اختلال خروپف داشته باشد.
6
روغن گردو
روغن جوانه گندم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 17 می 2024

تصوير امنيتي