0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

مهم ترین خواص درمانی روغن آمله یا آملا

Therapeutic-properties-of-amla-oil مهم ترین خواص درمانی روغن آمله یا آملا

روغن آمله یکی از روغن های گیاهی است که خواص درمانی بسیار زیادی دارد. از جمله خواص درمانی روغن آمله می توان به زیبا سازی پوست، جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از سفید شدن موها، درمان اختلالات عصبی، درمان گرفتگی عضلات و... اشاره کرد. تمامی این موارد تنها با استفاده از چند قطره روغن انجام می شود.

روغن آمله یکی دیگر از روغن های گیاهی می باشد که برای تقویت موی سر و صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. البته ممکن است در فرهنگ های مختلف آمله را به نام های آملا یا آملج بشناسند. این روغن تاثیر بسیار عالیی در بهبود بیماری های مربوط به پوست و مو دارد. در این مطلب می‌ خواهیم خواص درمانی روغن آمله را برای شما توضیح دهیم با ما همراه باشید.  

خواص درمانی روغن آمله چیست؟ 

در واقع آمله میوه‌ ای است که در نواحی مرطوب سیستان و بلوچستان و همچنین جنگل‌ های مرطوب کشور هندوستان وجود دارد. این میوه که از نظر شکل شبیه آلو می باشد مزه ترش دارد و دارای ویتامین c فراوان می باشد.

از گیاه آمله یک روغن بسیار عالی تهیه می ‌شود که معمولاً هندی ها در مراسمات مذهبی خود برای تقویت موی سر و همچنین صورتشان استفاده می‌ کنند. ماده های مغزی که در این میوه وجود دارد باعث ایجاد خاصیت های فراوانی برای آن گشته است. از جمله خواص درمانی روغن آمله می توان به تقویت پیاز موی سر و همچنین موی صورت مانند ریش، جلوگیری از سفید شدن زودرس موها، جلوگیری از ریزش مو، کلاژن سازی در پوست، درمان افسردگی، رفع گرفتگی عضلات و بهبود درد مفاصل اشاره کرد. در زیر سعی کرده ایم در مورد بعضی از خواص درمانی روغن آمله اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • oدرمان افسردگی:

امروزه مشکلاتی مانند بی‌ انگیزگی، افسردگی و اختلالات عصبی در افراد بسیاری دیده می شود. این موارد می تواند تاثیرات مخربی بر ذهن و روح انسان ها داشته باشد. علاوه بر آن مصرف داروهای شیمیایی می تواند عوارض جانبی مختلفی داشته باشد یا این که تاثیر خاصی بر روی بسیاری از افراد نخواهد داشت. اما شما می توانید از روش های طبیعی مانند استفاده از خواص درمانی روغن آمله بهرمند شوید. زیرا روغن تاثیر بسیار فوق‌ العاده ‌ای در درمان مشکلات عصبی دارد و هیچ گونه عوارض جانبی نخواهد داشت.

  • oکلاژن سازی و جوانسازی پوست:

یکی از خواص درمانی روغن آمله کلاژن سازی و جوانسازی پوست می باشد که آن را می ‌توان مربوط به آنتی اکسیدان ها و ویتامین c موجود در آن دانست. از جمله تاثیراتی که روغن آمله بر روی پوست دارد علاوه بر کلاژن سازی، روشن سازی پوست می باشد. همچنین شما می توانید از این محصول همانند یک اسکراب استفاده کرده که به جز پاکسازی پوست موجب تنظیم چربی پوست می گردد.

  • oتقویت موی سر و صورت:

شاید یکی از اصلی‌ ترین خواص درمانی روغن آمله را بتوان تقویت موی سر و صورت دانست. به طور کلی می‌ توان گفت روغن طبیعی آمله باعث جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از سفید شدن مو و همچنین تقویت موها می گردد. از آن می توانید برای تقویت موی سر، ریش و سبیل و حتی ابروها استفاده کنید.

  • oروش استفاده از خواص درمانی روغن آمله:
 

استفاده از خواص درمانی روغن آمله بسیار ساده است. برای استفاده از این روغن فوق‌ العاده باید محل مورد استفاده کاملا تمیز باشد. سپس چند قطره از روغن آمله را برداشته و بر روی پوست به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. برای دریافت اثربخشی بیشتر از روغن آمله باید از این روغن گیاهی چند مرتبه در هفته استفاده کنید. پس از ماساژ پوست با روغن آمله بهتر است چند ساعت صبر کنید تا روغن کاملاً جذب پوست گردد سپس پوست را به صورت کامل شستشو دهید.

نتیجه گیری:

همه ما با اثرات فوق العاده روغن های گیاهی آشنایی داریم. روغن آمله یکی از بهترین روغن های گیاهی برای تقویت موی سر و صورت و همچنین جوانسازی پوست می‌ باشد. خواص درمانی روغن آمله تنها مربوط به زیبایی و پوست نمی باشد و از این روغن عالی برای درمان درد مفاصل، درمان مشکلات عصبی و افسردگی، گرفتگی عضلات و... استفاده می کنند.

4
فواید روغن آمله برای پوست چیست؟
روش استفاده از روغن مورد برای تقویت مو چیست؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي