0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی چیست

Lavender-oil خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی چیست

  روغن اسطوخودوس از جمله روغن های گیاهی می باشد که می تواند بر روی پوست، مو و سلامتی بدن تاثیر گذار باشد. در واقع خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی بسیار زیاد است. از جمله این خواص می‌ توان به جلوگیری از ریزش مو و چین و چروک های پوست اشاره کرد.

یکی از مشهورترین گیاهانی که رایحه آرامبخشی دارد اسطوخودوس می باشد. در واقع قرن‌‌ها است که از این گیاه برای تولید عطر استفاده می‌ شود. زیرا اسپری ها و عطر هایی که از گیاه اسطوخودوس تولید می‌ شوند رایحه ای تازه و دلنشین دارند. و این موضوع باعث شده تا محبوبیت بسیار بالایی در بین افراد جامعه پیدا کنند. البته از این گیاه تنها برای تولید عطر و اسپری استفاده نمی‌ شود و از روغن اسطوخودوس خالص می توان به شکل های مختلف استفاده کرد. از جمله کاربرد روغن اسطوخودوس می‌‌توان به تولید شمع، آروماتراپی یا همان رایحه درمانی، تولید لوسیون، صابون، انواع ژل و همچنین محصولات کودکان اشاره کرد. علاوه بر آن گیاه اسطوخودوس کاربرد بسیار زیادی در تولید دمنوش، چای، نوشیدنی های معطر، لیموناد، شربت و همچنین پخت غذا دارد. خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی بسیار زیاد است و شما می توانید از خواص فوق العاده آن برای زیبایی و سلامتی استفاده کنید.

فواید و خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی:  

روغن اسطوخودوس محصولی است که از گیاه اسطوخودوس تهیه می شود. برای گرفتن روغن گیاه اسطوخودوس از روش تقطیر استفاده می کنند. استفاده از روغن اسطوخودوس پیشینه‌ ای بسیار کهن دارد و در زمان های بسیار دور ایرانیان، مصریان، رومی ها و یونانیان از این ماده برای حمام کردن استفاده می کرده اند. به طور کلی خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی بسیار زیاد است که از جمله فواید این روغن می ‌توان به کاهش اضطراب و استرس، کاهش چین و چروک صورت، سلامت مو، هضم غذا و... اشاره کرد‌. در این مطلب سعی کرده ایم چند مورد از مهم ترین خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

  • کاهش اضطراب و استرس:  

یکی از مهم ترین خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی کاهش اضطراب و استرس می باشد. برای انجام این کار شما می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را بر روی شقیقه های خود ماساژ دهید. در نتیجه مشکلاتی مانند افسردگی، سردرد، میگرن و حتی استرس های عاطفی و تنش های عصبی برطرف خواهد شد. علاوه بر آن می توانید در هنگام حمام کردن چند قطره روغن اسطوخودوس را به آب حمام اضافه کنید. این کار موجب می شود تا بی قراری های عصبی و خستگی ها کاهش پیدا کند.

در واقع اگر بخواهیم از نظر علمی خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی و همچنین کاهش اضطراب را بررسی کنیم می‌ توان گفت این روغن به دلیل وجود ترپنوئیدهای خواص ضد اضطرابی دارد‌.

  • oکاهش چین و چروک صورت:

می توان گفت بخشی از چین و چروک هایی که بر روی پوست صورت دیده می‌ شود به دلیل وجود رادیکال های آزاد ایجاد شده است. روغن اسطوخودوس دارایی آنتی اکسیدان های بسیار زیادی است که پوست را در برابر رادیکال های آزاد حفاظت می ‌کند. برای بهره مند شدن از خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی و کاهش چین و چروک صورت می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس از این ترکیب به عنوان مرطوب کننده دو مرتبه در روز استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روغن هایی است که برای محافظت مو در برابر شپش و انگل‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین شما می‌ توانید از خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی مو استفاده کنید. زیرا تاثیر بسیار عالی در جلوگیری از ریزش موها به خصوص آلوپسی که نوعی بیماری خود ایمنی است دارد.

  • oکمک به هضم غذا:

روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روغن ها برای هضم غذا می باشد. زیرا موجب حرکت غذا در روده ها می گردد. همچنین از دیگر خواص روغن اسطوخودوس برای سلامتی و زیبایی می توان به این موضوع اشاره کرد که باعث می شود تا تولید شیره معده و صفرا تحریک گردد. پس در نتیجه مشکلاتی مانند کولیک، سوء هاضمه، معده درد، استفراغ، نفخ و اسهال درمان می‌ شود.

6
خرید روغن اسطوخودوس اصل و با کیفیت
قیمت و خرید روغن دارچین اصل - فروشگاه زیباشم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 29 مارس 2024

تصوير امنيتي