0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

کدام روغن‌ های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است؟

کدام روغن‌ های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است؟

  روغن های گیاهی طبیعی امروزه به طور گسترده ای به منظور جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده افراد قرار می گیرد. از آنجا که این نوع روغن ها شامل اسیدهای چرب، ویتامین‌ های مختلف، املاح و مواد مغذی هستند نقش بسیار مهمی را در سلامت موهای سر ایفا می کنند.

آشنایی با روغن های گیاهی طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو

همانطور که می دانید یکی از قسمت هایی که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد موی سر می باشد. امروزه افراد به دلیل برخی مشکلات همچون استرس و اضطراب دچار ریزش مو می شوند. استفاده از روغن های گیاهی اصل بهترین گزینه جهت سلامتی و زیباتر کردن موها محسوب می شوند. اما نکته قابل توجه این است که از هر روغنی برای رشد و زیبایی موها نمی توان استفاده کرد. در ادامه با برخی از روغن های گیاهی که دارای نقش بسزایی در جلوگیری از ریزش مو هستند به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

روغن نارگیل: بهتر است بدانید روغن نارگیل یکی از کاربردی ترین و موثرترین روغن ها جهت جلوگیری از ریزش مو می باشد. با استفاده از روغن نارگیل به راحتی می توان موهای آسیب دیده خود را آبرسانی کرد چرا که این روغن دارای رطوبت بسیار بالایی است. همچنین روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب و مواد مغذی فراوان یکی از بهترین روغن ها جهت درمان ریزش به شمار می آید.

تاثیر روغن جوجوبا در جلوگیری از ریزش مو: بهتر است بدانید روغن جوجوبا حاوی مقدار زیادی مواد معدنی سیلیکن، روی، ویتامین E، مس، یُد و B کمپلکس است. استفاده از این روغن به دلیل داشتن مواد و ویتامین های ذکر شده به طور قابل توجهی از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد.

نقش روغن آرگان در سلامت موها: به جرات می توان گفت روغن آرگان یکی از مفید ترین و بهترین روغن ها جهت رشد مو می باشد که از ریزش مو جلوگیری می کند. این روغن به دلیل داشتن خاصیت هایزیاد در دنیای روغن ها با نام طلای مایع شناخته شده است. با انتخاب این نوع روغن می توانید از داشتن موهای سالم و شاداب نهایت لذت را ببرید و با اعتماد به نفسی بالا در جمع حضور پیدا کنید.

روغن زرده تخم‌ مرغ: همانطور که می دانید تخم مرغ سرشار از انواع ویتامین های مختلف همچون A,D,B و پروتئین است. با استفاده از ترکیب روغن زرده تخم مرغ با ریشه گیاه دارویی به نام "کندوش" می توان به طور قابل توجهی از ریزش موهای خود جلوگیری کرده و آن ها را به بهترین شکل تقویت کرد.

روغن بادام شیرین: بهتر است بدانید روغن بادام شیرین از دیگر روغن های گیاهی است که دارای تاثیر بسیار زیادی در استحکام و درخشندگی موها می باشد. این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۹ و امگا ۶ و ویتامین ها است. با استفاده از این نوع روغن می توان سلامتی موهای خود را حفظ کرده و با موخوره مقابله کرد.

استفاده از روغن کرچک جهت جلوگیری از ریزش مو: از دیگر روغن های گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو مناسب و مفید می باشد روغن کرچک است. این روغن حاوی مقدار زیادی تری گلیسریدهای اسید رسینولئیک می باشد که خواص عالی برای رشد مو دارد. همچنین این روغن قادر است به طور قابل توجهی از ریزش مو جلوگیری کند. از دیگر ویتامین های مفید که به مقدار زیاد در این روغن قابل مشاهده می باشد ویتامین E است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

روغن سیاه دانه: به جرات می توان گفت روغن سیاه دانه یکی از بهترین و موثرترین روغن های گیاهی در زمینه پوست و مو است. امروزه از سیاه دانه به طور چشمگیری در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. به گونه ای که سیاه دانه دارای بیشترین کاربرد در ساخت و تهیه تقویت کننده‌های گیاهی مو و انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو است.

علاوه بر روغن های گیاهی ذکر شده می توان از روغن های دیگری همچون روغن مورد، روغن زیتون، روغن هسته انگور، روغن کنجد، روغن شتر مرغ، روغن فندق، روغن آمله و روغن رز ماری برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد.

7
خواص و طرز استفاده روغن آرگان برای مو
روغن مو چیست و برای چه مفید است؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
چهارشنبه, 08 می 2024

تصوير امنيتي