0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص فوق العاده روغن هسته انگور - طبع روغن هسته انگور

Extraordinary-properties-of-grape-seed-oil خواص فوق العاده روغن هسته انگور - طبع روغن هسته انگور

خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور در تحقیقات مختلف به اثبات علمی رسیده است. روغن هسته انگور سرشار از اسید های چرب غیر اشباع چندگانه است. عمدتا شامل اسید چرب امگا 6 است که برای قلب بسیار مفید است. توصیه می شود به جای چربی های غیر اشباع و ترانس ها از این روغن استفاده کنید. 

آشنایی با خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور  

خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور به سلامت بدن شما کمک می کند. میوه انگور با نام علمی Vitis شناخته می ‌شود. نام دیگر درخت انگور، مو است. در دسته گیاهان دو لپه ای قرار دارد و یک درخت بالا رونده است. در زمان رشد از دیوار، چوب یا درختان دیگر برای تکیه گاه کمک می گیرد.

درخت انگور برگ هایی پهن و کمی زبر دارد که به رنگ سبز زیبایی است. از برگ آن برای پخت غذا استفاده می شود. گل های کوچک و به شکل مجتمع کنار یکدیگر قرار دارند. میوه انگور نیز بسیار کوچک آبدار و گوشتی است که طعم شیرینی دارد. برخی گونه ‌های آن هسته دار است که از آن روغن بدست می آید.

خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است.

ترکیبات روغن هسته انگور

خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور به دلیل ترکیبات بی ‌نظیر آن است. روغن هسته انگور ترکیبات فوق العاده مفید و موثری دارد. ترکیبات روغن هسته انگور شامل:

اسید لینولئیک

آنتی اکسیدان (بسیار مفید در مبارزه با رادیکال های آزاد)

فلاونوئید ها

ویتامین e (محافظت از سیستم ایمنی بدن)

پروسیانیدین ها (مانند پروآنتوسیانیدین، الیگومریک)

رزوراترول (مکمل آنتی اکسیدان)

ترکیبات اصلی روغن هسته انگور بر اساس درصد شامل:

اسید چرب امگا 6 16%

اسید لینولئیک 68%

اسید اولئیک 19%

پالمتیک 7.2%

هر کدام از این عناصر و ترکیبات خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور را چندین برابر می کند.

استفاده از خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور برای پیشگیری و درمان

برای تهیه روغن هسته انگور، از انگور هایی استفاده می‌شود که برای تهیه سرکه یا آب میوه استفاده می کنند. در طب سنتی طبع روغن هسته انگور را سرد و خشک معرفی کرده ‌اند. روغن هسته انگور مصرف خوراکی و درمانی دارد. اگر برای مصرف خوراکی بیش از حد گرم شود خواص خود را از دست می دهد.

در برخی کشور های اروپایی از روغن هسته انگور در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. ظاهر آن سبز روشن مایل به زرد است که بوی ملایم و خاصی دارد.

خواص فوق ‌العاده روغن هسته انگور به شرح زیر می باشد:

مانع ایجاد رادیکال‌های آزاد: روغن هسته انگور مانع تخریب سلول ها بر اثر ایجاد رادیکال های آزاد می شود. این عامل به دلیل وجود ماده ای به نام پروآنتی سیانین است. در نتیجه استفاده از روغن هسته انگور ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

انرژی درمانی با روغن هسته انگور و سلامت بدن: مصرف این روغن میزان کلسترول مضر خون را کاهش و کلسترول مفید را افزایش می ‌دهد. همین عامل باعث کاهش انسداد عروق و بیماری های قلبی در سنین مختلف می شود.

خواص روغن هسته انگور برای پوست: اسید لینولئیک موجود در این روغن باعث بازسازی پوست می شود. روغن هسته انگور یک نرم کننده و روشن کننده عالی است. مانع چین، چروک و افتادگی پوست می شود که به جوان سازی و زیباسازی پوست می ‌کند. جای جوش، آکنه و ترک های پوستی را درمان می کند. می توانید از روغن هسته انگور به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید.

تنظیم فشار خون: مصرف خوراکی روغن هسته انگور باعث متعادل ساختن فشار خون می‌ شود. برای افرادی که فشار خون بالا دارند مصرف آن توصیه می شود. همچنین از تشکیل شدن لخته خون در عروق جلوگیری می ‌کند.

تاثیر بر چشم: از خواص فوق ‌العاده هسته انگور تاثیر بر سلامت چشم است. همچنین به کمک این روغن می توان سیاهی دور چشم را از بین برد.

روغن هسته انگور و مو: مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را فراهم می‌ کند. نرمی و لطافت را به مو هایتان می ‌بخشد. تقویت کننده ریشه مو است و شوره سر را از بین می برد.

روغن هسته انگور فواید دیگری نیز دارد و محدود به موارد ذکر شده نیست.

توجه داشته باشید که روغن هسته انگور اصل را از عطاری ها و مراکز معتبر خریداری کنید.

4
روغن هسته انگور برای چاقی صورت و سلامت مو
خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 16 آوریل 2024

تصوير امنيتي