0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن مورد چیست - فروشگاه زیباشم

What-is-case-oil روغن مورد چیست - فروشگاه زیباشم

یکی از روغن های گیاهی که خواص درمانی و زیبایی بسیاری دارد روغن مورد می باشد. این روغن گیاهی برای درمان سلولیت، درمان درد، بهبود پوست تقویت مو و ... مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین شما می‌ توانید با استفاده از روغن مورد زیبایی و سلامتی را به خود هدیه کنید. 

امروزه استفاده از روغن های گیاهی رو به افزایش است. یکی از روغن‌هایی که بسیار محبوب است و خواص فوق‌ العاده‌ ای دارد روغن مورد می باشد. این روغن گیاهی از درختچه ایی همیشه سبز تهیه می‌ شود که بومی شمال آفریقا و جنوب اروپا می باشد. این گیاه بسیار خوشبو در ایران نیز وجود دارد و روغن آن در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب سعی داریم در مورد خواص روغن گیاهی مورد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

خواص روغن مورد:  

گیاه مورد دارای برگ، گل و میوه می باشد که خواص دارویی و درمانی مختلفی دارند. میوه گیاه مورد دارای دانه هایی است که روغن موجود در این دانه‌ ها دارای ترکیبات بسیار عالی می باشد. از جمله این ترکیبات می‌ توان به پالمیتیک، لینولئیک و همچنین اسیدهای چرب اشاره کرد که تمامی این موارد در روغن مورد موجود می باشد.

این روغن گیاهی فوق العاده دارای خواص متعددی است که می توان به درمان بواسیر، بهبود آکنه، رفع عفونت لثه، بهبود اختلالات سیستم گوارشی، رفع تبخال، از بین بردن بوی بد زیر بغل، درمان کمر درد، رفع ناراحتی‌ های مجاری و بهبود سرفه های خشک اشاره کرد. در زیر سعی کرده‌ ایم چند مورد از خواص فوق‌ العاده روغن مورد را برای شما توضیح دهیم.

در زمان های قدیم مصریان باستان از گیاه مورد برای زیبایی موهایشان استفاده می‌ کرده اند. آن ها برگ های خوشبوی گیاه را می جوشانده و برای شستشوی موی خود از جوشانده برگ مورد استفاده می کرده اند. این کار باعث تقویت موهایشان می شده است. امروزه نیز استفاده از روغن مورد برای تقویت موها بسیار محبوب است. شما می توانید چند قطره از روغن مورد را با آلوورا بجوشانید و برای تقویت پرپشت شدن موهایتان استفاده کنید.

  • درمان کمر درد:

یکی از تاثیراتی که این روغن بر روی بدن دارد درمان کمردرد، دیسک کمر و... است. همچنین این روغن دارای ویتامین c فراوان است و برای درمان و بهبود دردهای قاعدگی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای استفاده از این روغن ها چند قطره از آن را بر روی محل درد ریخته و ماساژ دهید.

  • زیبایی پوست:

روغن مورد برای زیبایی پوست خواص بسیار شگفت انگیزی دارد. شما می توانید از این روغن فوق العاده برای رفع چین و چروک های پوست، بهبود اگزما، رفع خارش پوست، درمان درماتیت، رفع جای جوش های سرسیاه و... استفاده کنید.

  • درمان سرماخوردگی:

استفاده از روغن مورد در بهبود سرماخوردگی بسیار موثر است. کافی است تنها چند قطره از این روغن فوق‌ العاده را داخل ظرف بخور بریزید و آن را استشمام کنید تا در مدت کوتاهی سرماخوردگی های شدید درمان شود. همچنین می توانید مقداری از پودر مورد را داخل آب حل کرده و غرغره کنید تا گلودرد شما التیام پیدا کند.

  • رفع سلولیت:

برای رفع سلولیت ابتدا پوست خود را کمی ماساژ دهید تا پوست گرم شود. در این هنگام از چند قطره روغن مورد استفاده کنید و حدود ۱۰ دقیقه پوست را ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد رفع سلولیت و بهبود آن خواهید بود.

  • بهبود درد:

روغن مورد به عنوان یک تسکین دهنده عالی عمل می‌ کند. بنابراین شما می توانید آن را به صورت موضعی بر نواحی مختلف بدن بمالید و شاهد بهبود درد باشید.

  • آنتی باکتریال:

روغن گیاهی مورد خواص آنتی باکتریایی دارد که به عنوان یکی از خواص درمانی فوق‌ العاده‌ این روغن شناخته می‌ شود. بنابراین می ‌توانید برای ضدعفونی کردن از آن استفاده کنید.

  • رفع اثرات سوختگی:

شما می توانید با استفاده از روغن گیاه مورد اثرات سوختگی را به طور کامل درمان کنید. در واقع این روغن تاثیر فوق‌ العاده ‌ای که در درمان اثرات سوختگی و جای زخم دارد. به همین در طب سنتی کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

  • رفع بوی بد بدن:

افرادی که بوی بدن آن ها آزاردهنده است می‌ توانند با کمک روغن مورد این بوی بد را از بین ببرند. بنابراین می توانند به صورت روزانه مقداری از روغن را به بدن خود بزند.

خرید روغن مورد:

روغن های گیاهی محصولاتی هستند که باید در هنگام خرید آن ها به اصل بودن و اورجینال بودن آن ها دقت شود. زیرا اگر از روغن‌ های اصل استفاده نشود علاوه بر آن که نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت می‌ تواند عوارضی را نیز برای فرد ایجاد کند. برای خرید روغن های گیاهی اصل مانند روغن مورد می توانید به فروشگاه زیباشم مراجعه نمایید.  

4
روش استفاده از روغن مورد برای تقویت مو چیست؟
خرید روغن اسطوخودوس اصل و با کیفیت
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 29 مارس 2024

تصوير امنيتي