0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن کرچک

--

 روغن کرچک نوعی روغن نباتی است که از دانه های گیاه کرچک بوجود آمده، این روغن موارد استفاده فراوانی دارد و دارای مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب ریسینولیک که اشباع‌نشده هستند، تشکیل شده است. این روغن زرد رنگ است و برای درمان بیماری های مختلف اعم از بیماری های پوستی و عفونی نظیر یبوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن موجب بالا رفتن سطح ایمنی بدن، سلامت بیشتر موها و کاهش دردهای مفصلی است. روغن کرچک به دوصورت موضعی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. از موارد استفاده موضعی روغن کرچک می توان به درمان آرتروز، کاهش تورم و التهاب، تقویت و رشد مو، از بین بردن خطوط زیبا و چین و چروک، درمان زخم ها، کاهش دردهای قاعدگی، پشتیبانی از سیستم لنفاوی، درمان آکنه، و ایجاد رطوبت پوست اشاره کرد و از موارد استفاده خوراکی روغن کرچک می توان به درمان یبوست، زایمان و پاک کردن روده قبل از عمل جراحی اشاره کرد.

از دیگر خواص درمانی معجزه آسای روغن کرچک می توان به از بین رفتن علائم کشش پوست که بر اثر افزایش یا کاش وزن و زایمان ایجاد شده، اشاره کرد که البته این کشش ناگهانی ممکن است بر اثر پیری پوست و ایجاد شوک پوستی ناشی از کاهش ناگهانی وزن ایجاد شده باشد، اشاره کرد.

 روغن کرچک و بهبود عملکرد ایمنی:

استفاده مداوم از روغن کرچک، به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و سلامت غده لنفاوی، غلظت خون و سلامت غده تیروئید کمک می کند.
روغن کرچک و درمان عفونت های قارچی:
طبق مطالعات پزشکی تقریبا 20 درصد مردم دنیا، از بیماری های قارچی رنج می برند، اسیدهای موجود در روغن قرچک به عنوان یک عامل ضد قارچ می تواند تاثیر بسزایی در درمان بیماری های عفونی پوستی داشته باشد.
روغن کرچک و آفتاب سوختگی:

خاصیت خنک کنمگی روغن کرچک التهاب پوست را کاهش می دهد و به رفع آفتاب سوختگی کمک می کند. 

  روغن کرچک و رشد مژه ها: 

 ویتامین E، مواد معدنی و خواص ضدباکتری موجود در روغن کرچک به رشد منظم مژه ها کمک شایانی می کند. و موجب ایجاد رطوبت برای پلک شما می شود.

در این مقاله به برخی از ویژگی های روغن کرچک اشاره شد، اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این روغن می تواند موجب سرگیجه، اسهال، حالت تهوع، گیجی و فشار خون پایین شود.
5
روغن رزماری
روغن بابونه
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
یکشنبه, 28 آوریل 2024

تصوير امنيتي