0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن رزماری

روغن رزماری
رزماری گیاهی روغنی و بومی از منطقه مدیترانه است، در سرزمینهای منتهی به اقیانوس مدیترانه سالها این گیاه به عنوان دارو و بعضا غذا مورد استفاه واقع شده است. روغن رزماری مانند نعناع و دارچین اغلب به صورت اسانس مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو دارای خواص بسیار زیادی از جمله تقویت حافظه و آنتی اکسیدان می باشد.

  مهم ترین خواص روغن رزماری: 

روغن رزماری و رشد موها:
براثر مطالعاتی که در سال 2013 برروی زنان و مردان انجام شد، علل اصلی ریزش مو در افراد وجود هورمون تستوسترون می باشد که البته به دلیل بالاتر بودن میزان ترشح این هورمون در مردان، ریزش موی بیشتری در آقایان اتفاق می افتد.

در سال 2015 آزمایش های فراوانی برای درمان ریزش مو انجام شد، و پس از مقایسه روغن رزماری با داروی منوکسیدوکل محققان به این نتیجه رسیدند که روغن رزماری در طولانی مدت می تواند ریزش مو را متوقف یا حتی کنترل کند. همچنین شوره یا خارش کف سربر اثر استفاده طولانی مدت از روغن رزماری به طور کامل برطرف شد. 

روغن رزماری و کاهش التهاب پوست 

اگر ناحیه ای از پوستتان ملتهب و آسیب دیده است، می توانید مقداری روغن کرچک روی آن نواحی ماساژ دهید، خواهید دید که در کوتاهترین زمان ممکن گردش خون در نواحی ملتهب بهبود یافته و موجب تسکین درد می شود. 

 روغن رزماری و درمان سردرد و میگرن:

اگر ناحیه ای از پوستتان ملتهب و آسیب دیده است، می توانید مقداری روغن کرچک روی آن نواحی ماساژ دهچند قطره روغن رزماری را بین کف دست تان بمالید و آن ها را روی بینی و دهان خود بگذارید. مشخص شده که تسکین دادن درد از خاصیت این روغن است.ید، خواهید دید که در کوتاهترین زمان ممکن گردش خون در نواحی ملتهب بهبود یافته و موجب تسکین درد می شود. 

روغن رزماری و کاهش استرس: 

عامل استرس مزمن، وجود هورمون کورتیزول در بدن است بو کردن روغن رزماری موجب کاهش این هورمون در بدن می شود. 

 روغن رزماری خاصیت ضد سرطان

تحقیقات گسترده انجام شده بر روی حیوانات اثر ضد سرطان روغن رزماری بر روی روده، پانکراس، پستان، پروستات، رحم، مثانه، سرطان تخمدان و سرطان خون را به اثبات رسانده است ؛ همچنین نشان داده شده است که مهار فعالیت غده سرطانی کبد را مهار کرده و رشد تومور را کاهش می دهد. 

روغن رزماری سم زدایی کبد 

 خاصیت آنتی اکسیدانی روغن رزماری به ترمیم سلول های کبد آسیب دیده در موش ها کمک می کند و همچنین گسترش سلول های سرطانی در سلول های کبد را متوقف می کند. تنفس رزماری نیز به تنظیم تولید و ذخیره صفرا از کبد و کیسه صفرا مشهور است و بدین ترتیب عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

روغن رزماری و دفع حشرات:
روغن رز ماری حاوی لیمونن و کافور است که دافع انواع حشرات، به خصوص پشه است.
5
روغن جوانه گندم
روغن کرچک
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
یکشنبه, 12 می 2024

تصوير امنيتي