0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن دارچین - خواص و فواید روغن دارچین

Cinnamon-oil روغن دارچین - خواص و فواید روغن دارچین
  دارچین از پرمصرف ترین ادویه ها به حساب می آید که می توان از برگ و پوست آن روغن به دست آورد. روغن دارچین دارای خواص و فواید بیشماری است که می تواند شامل تاثیر روی زیبایی و سلامت عمومی بدن باشد. روغن دارچین دارای بوی بسیار خوش و آرامش بخشی می باشد.

معرفی روغن دارچین 

ادویه از مهم ترین مواد ضروری موجود در هر آشپزخانه ای می باشد که باید برای آشپزی و خوش طعم شدن انواع خوراکی ها از آن ها استفاده شود. دارچین از معروف ترین و کاربردی ترین ادویه ها می باشد که طعم بسیار خاصی دارد. روغن دارچین یکی از روغن های طبیعی است که می تواند روی سلامتی و زیبایی افراد تاثیرات مثبتی داشته باشد.

روغن دارچین خواص و فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن و زیبایی پوست و مو دارد که باعث شده است، بسیاری از افراد آن را مورد استفاده قرار دهند. این روغن به وسیله ی تقطیر کردن بخار پوست دارچین به دست می آید. بو و رایحه ی این روغن بسیار لذت بخش است و می تواند به افراد آرامش بدهد.

خواص و فواید روغن دارچین برای سلامتی 

همانطور که بیان کردیم روغن معطر دارچین تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی عمومی بدن دارد. از مهم ترین این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود گردش خون

یکی از بهترین خواص روغن دارچین، رقیق کردن خون و بهبود گردش خون در بدن افراد می باشد. این روغن برای افرادی که غلظت خون و یا مشکلات قلبی دارند، بسیار مفید می باشد. افراد می توانند روزی 3 میلی لیتر از این روغن معطر را استفاده کنند.

رفع مشکلات تنفسی

افرادی که با مشکلات تنفسی ، گلودرد، سرفه، آنفولانزا، احتقان و ... روبرو هستند، می توانند از این روغن استفاده کنند و مشکلات خود را درمان کنند. دارچین خاصیت ضد قارچ بودن دارد و می تواند به راحتی قارچ های دستگاه تنفسی را برطرف کند. خوردن و یا استشمام روغن دارچین می تواند در رفع این مشکلات موثر باشد.

کنترل قند خون

روغن دارچین یکی بهترین روغن های طبیعی در کنترل قند خون به شمار می رود. دارچین به طور طبیعی دارای پلی فنول است و به همین سبب می تواند ابتلا به دیابت را کاهش دهد. افرادی که قند خون بالایی دارند با مصرف این روغن می توانند قند خود را به خوبی کنترل کنند.

کاهنده درد

از دیگر خواص مهم و معروف روغن دارچین، کاهنده درد می باشد. درد عضلانی و مفاصل با ماساژ دادن این روغن کاهش پیدا می کند. برای این کار باید روغن معطر دارچین را کمی رقیق کنید و به محل درد ماساژ دهید. این کار باید دو تا سه مرتبه در روز انجام شود. درد های پشت و کمر، درد های مفصلی، درد های ناشی از استرس و ... با این روش کاهش پیدا می کند.

خواص و فواید روغن دارچین برای زیبایی

روغن دارچین علاوه بر سلامتی برای زیبایی پوست و مو نیز بسیار موثر می باشد. فواید این روغن در این زمینه بسیار زیاد است که مهم ترین آن ها به صورت زیر می باشد.

تسریع رشد مو

یکی از بهترین خواص و فواید روغن معطر دارچین، کمک به رشد سریع تر مو ها می باشد. روغن دارچین را می توان به عنوان ماسک بر روی مو ها ماساژ داد تا این عمل باعث بهبود گردش خون در موها شود. این امر باعث رشد سریع تر موها می شود.

التیام پوست

در طول زندگی افراد ممکن است مشکلات پوستی زیادی برای صورت به وجود آید. این مشکلات می تواند به صورت بریدگی، آکنه، جوش و ... بروز پیدا کند. برای التیام و رفع این مشکلات باید از روغن دارچین استفاده کرد. باید مخلوط روغن دارچین و روغن نارگیل را به پوست صورت ماساژ داد تا پوست التیام یابد.

درشت کردن لب

از دیگر خواص مهم روغن دارچین برای زیبایی صورت، می توان به درشت کردن و پر کردن لب ها اشاره کرد. روغن معطر دارچین را به لب ها بزنید تا به طور طبیعی لب هایی درشت و پر داشته باشید.

5
روغن زنجبیل - خواص روغن زنجبیل
کاهش درد مفاصل با روغن بادام - فروشگاه زیباشم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 18 آوریل 2024

تصوير امنيتي