0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟

roghanhaye-giyahi کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟

 روغن گیاهی یکی از محصولاتی است که برای سلامت پوست و حفظ شادابی و زیبایی آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. و به دلیل ترکیبات گیاهی که دارد عوارضی را به دنبال ندارد. البته این محصولات باید متناسب با نوع پوست شخص انتخاب شود تا باعث زیباسازی پوست گردد.

یکی از ترفند هایی که انسان از هزاران سال پیش تاکنون برای حفظ شادابی، زیبایی و همچنین سلامت پوست خود انجام می دهد استفاده از روغن گیاهی می باشد. با تحقیقات و پژوهش هایی که امروزه بر روی روغن های گیاهی انجام شده است، بهترین روغن گیاهی برای سلامت پوست مشخص شده است. در این مقاله سعی کرده ایم روغن های گیاهی مناسب انواع پوست را توضیح دهیم با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین روغن گیاهی برای پوست: 

برای اینکه بتوانید با یک انتخاب درست زیبایی را به پوست خود هدیه دهید. باید ابتدا تیپ پوستی خود را بشناسید. مثلاً روغنی که برای پوست خشک استفاده می‌ شود قطعاً مناسب پوست چرب نیست و ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی دیگر شود.

به طور کلی می‌ توان گفت انواع روغن گیاهی که برای پوست ها استفاده می شود بسیار بالا است و بیش از ۵۰ نوع مدل مختلف در بازار موجود می باشد که شما با بررسی تیپ پوستی خودتان می توانید بهترین روغن را انتخاب نمایید.

۱- روغن گیاهی مناسب پوست معمولی:

 پوست معمولی بهترین نوع پوست می باشد و این افراد می‌ توانند برای چرب کردن پوستشان از روغن دانه انگور، نارگیل، آرگان و روغن زیتون استفاده نمایند و بهتر است برای حفظ سلامت پوست استفاده از این روغن ها به صورت روزانه انجام شود.

روغن گیاهی مناسب پوست حساس: 

همان طور که از اسم این پوست مشخص است بسیار حساس می باشد و باید با آن با ظرافت رفتار شود. و باید از انجام کارهایی که موجب ایجاد خراش، زخم یا تورم در پوست می‌ شود بپرهیزد.

این افراد برای انعطاف پذیری و آبرسانی پوستشان می‌ توانند از روغن های گل یاس، بابونه و زیتون استفاده کنند. البته می توان گفت که این روغن های گیاهی برای درمان انواع جوش آکنه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

روغن گیاهی مناسب پوست پیر:  

معمولاً پوست هایی که دچار پیری و چین و چروک شده‌ اند و انعطاف پذیری خود دا از دست داده اند. نیاز به روغن هایی دارند که دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باشد و از بروز چین و چروک های بیشتر جلوگیری کند. روغن های آرگان، رز و کندر از جمله روغن های گیاهی هستند که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا باعث جوانسازی و همچنین آبرسانی پوست می شوند. 

روغن گیاهی مناسب پوست چرب:  

پوست چرب معمولاً مستعده جوش و آکنه می باشد. و در صورتی که شما دارای این تیپ پوستی هستید باید روغن گیاهی را انتخاب نمایید که باعث کنترل چربی پوست شود. برای این نوع پوست بهتر است از روغن‌ های ترنج، لیمو، آرگان یا سرو استفاده نمایید که علاوه بر تنظیم چربی پوست باعث تغذیه آن نیز می‌ شود.  

روغن گیاهی مناسب پوست خشک: 

خشکی پوست موجب ایجاد خارش در پوست می شود و پوسته پوسته شدن پوست را نیز به دنبال دارد. بنابراین انتخاب درست روغن گیاهی بسیار اهمیت دارد و بهتر است روغنی انتخاب شود که باعث آبرسانی پوست می‌ شود. و همچنین جذب بسیار بالایی دارد. روغن های گیاهی نارگیل، جوجوبا و زیتون برای این تیپ و پوستی مناسب است. 

روغن گیاهی مناسب پوست ترکیبی: 

این تیپ پوستی هم خشک و هم چرب می باشد و درمان آن کار سختی می باشد. برای درمان آن بهتر است از روغن زیتون، پرتغال، اسطوخودوس و همچنین نعنای هندی استفاده نمایید. این روغن ها باعث متعادل شدن تیپ پوستی شما می شوند. 

روغن گیاهی مناسب کنترل جوش صورت: 

جوش صورت در تیپ های پوستی خشک یا چرب دیده می شود. و برای درمان جوش صورت، لکه های قهوه ای و جای جوش بهتر است روغنی استفاده کنید که دارای آنتی اکسیدان باشد. بهترین روغن گیاهی که برای این منظور استفاده می گردد روغن اسطوخودوس، نعنا هندی و گل شمعدانی است. 

3
پنج روغن گیاهی برای پوست خشک
روغن خراطین اصل چه رنگیه - رنگ روغن خراطین اصل- فر...
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
شنبه, 27 آوریل 2024

تصوير امنيتي