0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

پنج روغن گیاهی برای پوست خشک

Five-vegetable-oils-for-dry-skin پنج روغن گیاهی برای پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید در حفظ و مراقبت از پوست تلاش بسیار زیادی داشته باشند. زیرا پوست خشک حساس بوده و دچار التهاب و خارش پوست می شوند. بنابراین شما می‌توانید برای داشتن پوستی زیبا و مرطوب از روغن گیاهی برای پوست خشک استفاده نمایید که بهترین روغن های گیاهی آرگان، جوجوبا، دانه گل سرخ، نارگیل و مارولا است.

افرادی که دارای پوست خشک هستند به دلیل رطوبت کم در پوست دچار خارش می شوند. و همین طور خطوط و ترک هایی که به این دلیل بر روی پوست ایجاد می شود ظاهر پوست را مسن تر نشان می دهد. خشکی پوست بیشتر بر روی پاها، بازو و به خصوص صورت دیده می‌ شود. اما اصلا جای نگرانی نیست افرادی که دارای پوست خشک هستند می توانند برای درمان از روغن های گیاهی استفاده نمایید که در این مقاله در مورد چند روغن گیاهی برای پوست خشک صحبت کرده ایم‌.

بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک چیست؟ 

معمولاً افرادی دارای پوست خشک هستند برای درمان از انواع لوسیون ها، آبرسان ها و مرطوب کننده ها برای رفع مشکل استفاده می نمایند. اما ممکن است به نتیجه دلخواه نرسد.

اگر شما نیز دارای پوست خشک هستید بهتر است برای زیبایی از روغن گیاهی برای پوست خشک استفاده نمایید. این روغن ها برعکس اسمشان اصلاً باعث چرب شدن پوست نمی‌ شوند و به دلیل اینکه دارای مواد مورد نیاز پوست مانند آنتی‌اکسیدان، پلی فنول ها و اسیدهای چرب است باعث ایجاد پوستی زیبا و براق می گردد.

در اینجا ۵ روغن گیاهی برای پوست خشک که عبارت است از روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن دانه گل سرخ، روغن آرگان و روغن مارولا که در فروشگاه زیباشیم با بهترین کیفیت موجود است بررسی شده که در ادامه در مورد خواص آن ها توضیح خواهیم داد.

۱- روغن نارگیل  

روغن نارگیل به دلیل شیرینی و خواص عالی که دارد در آشپزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روغن گیاهی برای پوست خشک بیشتر از آشپزی مورد استفاده قرار گرفته است. زیرا دارای ویتامین e می باشد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی و طبیعی در بین مردم رایج شده است.

یکی دیگر از خواصی که روغن نارگیل دارد آن است که دارای اسیدهای چرب می باشد و به همین دلیل باعث می‌ شود تا بر روی پوست لایه محافظت کننده ایجاد شود و در نتیجه رطوبت پوست حفظ شود.

این روغن برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه بسیار عالی عمل می کند زیرا دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ می باشد.

۲- روغن جوجوبا

 روغن جوجوبا محصولی است که از نوعی گیاه آمریکایی تهیه می شود. علاوه بر این که برای درمان پوست خشک مورد استفاده قرار می‌ گیرد، گزینه مناسبی جهت درمان بیماری های پوستی مانند آکنه یا پسوریازیس می باشد. این روغن را می توان به صورت روزانه برای مرطوب نگه داشتن پوست مورد استفاده قرار داد.

۳- روغن دانه گل سرخ  

روغن دانه گل سرخ خواص ضدپیری دارد و باعث جوانسازی پوست می شود. بذر گل سرخی که در کشور شیلی وجود دارد را با روش فشار سرد به روغن تبدیل می‌ کنند. که این روغن دارای ویتامین هایe ، d و c می باشد. و همچنین اسیدهای چرب مفید برای پوست را دارد، که تمامی این موارد باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و همچنین خطوط ریز و درشتی که بر روی پوست ایجاد شده است می شود.

ویتامین‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ هایی که در روغن گیاهی برای پوست خشک مانند روغن گل سرخ وجود دارد. علاوه بر آنکه باعث حفظ خاصیت الاستیک پوست می شود برای ترمیم و بهبود وضعیت پوست نیز مناسب است.

۴- روغن آرگان

روغن آرگان یک محصول گیاهی و طبیعی است که از هسته میوه آرگان به دست می‌آید. و بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک می باشد، که علاوه بر آن برای تمامی تیپ های پوستی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به طور کلی خواص مرطوب کنندگی و تسکین دهندگی پوست را داراست.

این روغن فوق العاده دارای آنتی اکسیدان ها، ویتامین e و اسیدهای چرب می باشد و برای پوست مفید است. شما می‌ توانید از این روغن برای مرطوب کردن پوست به صورت روزانه استفاده نمایید.

آنتی اکسیدانی که در این روغن موجود است باعث می‌ شود تا رادیکال های آزاد پوست خنثی شود و پوست زیبا و درخشان گردد و حالت کشسانی خود را حفظ کند.

۵- روغن مارولا  

روغن مارولا محصولی است که از یک گیاه آفریقایی تهیه می شود. و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب مفیدی که در این روغن موجود است تقریباً ۶۰ درصد بیشتر از دیگر روغن ها می باشد. به همین دلیل به عنوان بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک استفاده می‌ شود که خاصیت ضد آفتاب و ضد پیری نیز دارد. همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد برای جلوگیری از ایجاد آکنه موثر است. 

7
خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست صورت
کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 25 آوریل 2024

تصوير امنيتي