0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

بستر فعال ورمی کمپوست

بستر فعال ورمی کمپوست

بستر فعال ورمی کمپوست کرم خاکی
یکی از دغدغه های خریداران ورمی کمپوست , خرید کرم و بستر کرم خاکی می باشد. تشخیص اینکه کرم خاکی را با چه تراکمی , با چه کیفیتی و به چه قیمتی خرید کنند سخت است.
اولین سئوال این است که کرم خالص خریداری کنم یا کرم همراه با بستر؟
یکی از اشتباهات بزرگ در خرید کرم اینست که کرم را خالص خرید کنید.کرم خالص فقط برای کسانی مناسب است که بخواهند کرم را فرآوری کنند.کسانی که برای تولید ورمی کمپوست می خواهند خرید کنند باید کرم با بستر فعال که پر از کرم بالغ-کرم جوان-لاور و کوکون(تخم کرم خاکی) را انتخاب کنند.
علتش اینست که کرم خالص خریداری شده وقتی وارد بستر تازه میشود , مقداری از آنها به روی بستر آمده و خشک شده و کشته میشوند.مقداری از آنها تا مدتی فعالیت نمی کنند تا به بستر آنجا عادت کنند.بعد از 3 هفته تا 1 ماه تازه به بستر عادت کرده و شروع به جفت گیری میکنند.یک هغته طول میکشد تا تخم گذاری کنند.بعد از آن 21 روز طول میکشد که لارو ها از تخم بیرون بیایند.یعنی در عمل 2 ماه عمل تولید مثل ورمی کمپوست شما وقفه افتاده و این یعنی ضرر در هزینه های ثابت شما.
اما وقتی کرم با بستر فعال خرید میکنید , کرم در بستر خود میماند و از بستر بیرون نمی آید, یعنی شوکی به کرم وارد نمی شود.این بستر پر از لارو و کوکون و بچه کرم میباشد که درست است که به چشم نمی آیند ولی در مدت 2 ماه به سن بلوغ رسیده و می توانند کود تولید کرده و تولید مثل کنند و میبینید که در مدت 2 ماه کرم های شما چند برابر میشوند.
پس خرید کرم با بستر فعال توصیه میشود
حالا سئوال دیگر اینکه کرم با بستر فعال را چگونه قیمت گذاری کنیم ؟ که به قیمت میباشد یا نه؟
بستر هایی برای تولید مناسبند که در شرایط ایده آل پرورش یافته باشند.خیلی از تولید کنندگان بستر های خود را رها کرده نه آبی به آنها میدهند و نه غذایی.این باعث میشود کرم در نبود آب و غذا کنترل جمعیت کند.یعنی جفت گیری نمی کنند و از طرفی به لاروهای خود حمله کرده و آنها را میخورند.این باعث می شود که بستر ها هیچ گونه لارو و کوکونی نداشته باشد و کرم های بالغ نیز بسیار لاغر و کم تعداد باشند.
پس , از تولید کننده ای خرید کنید که بسترها را مرتب آب و غذا دهی کرده باشد.از تولید کننده های ورشکسته که مدتی است بسترهای خود را رها کرده اند خرید نکنید که ضرر میکنید.
شرکت آرمان کاران زبده آماده است تا بسترهای فعال جهت تولید کردن و راه اندازی واحد های جدید در اختیار شما با قیمت های معقول و مناسب کند.
ما با داشتن سیستم تولید راکتوری بهترین بستر را در اختیار شما قرار میدهیم.
جهت بازدید از کارگاه تولیدی , با ما تماس بگیرید

0
کرم خاکی فریز شده
کود ورمی کمپوست
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 14 می 2024

تصوير امنيتي