0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن هسته انار

roghan-haste-anar روغن هسته انار

آنچه در حفظ سلامت و شادابی پوست موثر باشد دارای اقبال کافی در عرصه تجارت محصولات بهداشتی و آرایشی می باشد. یکی از این موارد تهیه و استفاده از روغن هسته انار است.  امروزه بازار خرید و فروش روغن هسته انار برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به یک بازار پر درآمد بدل گردیده است. مصرف گیاه انار در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد و برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. دانه ی انار و محصولات جانبی حاصل از آن نیز از این اقبال مستثنی نمی باشند. تهیه روغن این گیاه به روش پرس سرد انجام می شود. در نتیجه در طی فرایند روغن کشی بافت روغن در اثر حرارت و سایر عوامل موثر آسیب نمی بیند. ما در سایت زیباشم به معرفی برخی از خواص این روغن تماما ارگانیک به شما عزیزان خواهیم پرداخت.

مواد موثره ی موجود در روغن هسته انار

روغن هسته انار دارای مواد فراسودمند برای حفظ سلامت و شادابی انسان ها می باشند. از جمله می توان به حضور مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان و ویتامین c که در حفظ سلامت پوست بسیار مفید می باشند در ساختار این روغن اشاره نمود. از وجود میزان بالای ویتامین E، A و همچنین مواد معدنی ذخیره شده در دانه این گیاه نیز نمی توان چشم پوشی نمود. وجود مقادیربالای اسیدهای امگا نیز یکی دیگر ازفواید مصرف این روغن می باشد. روغن هسته انار غنی از ایزومرهای اسید چرب لینولئیک کنژوگه می باشد و اسید چرب غالب آن اسید پونیسیک است. همچنین دارای مقادیر بسیار بالای اسید لینولئیک و اولئیک نیز می باشد.  

تاثیرات مصرف روغن هسته انار در حفظ سلامت 

روغن هسته انار دارای رنگی کم رنگ یا کهربایی می باشد. دانستن این امر اندکی در تشخیص روغن به شما کمک خواهد نمود. البته توجه داشته باشید که اصل بودن این روغن را تنها از طریق آزمایش میتوان تشخیص داد. در نتیجه در هنگام تهیه این محصول پر خاصیت به اعتبار محل تهیه شده توجه لازم را نمایید.

روغن هسته انار دارای خاصیت جوانسازی، رفع اسکار، روشن کنندگی پوست، خاصیت ضد آفتابی و ضد التهابی می باشد. همچنین مصرف این روغن برای آبرسانی، تغذیه، تقویت و رشد موی سر شما بسیار موثر می باشد. در درمان یائسگی، دیابت، کاهش چربی، کلسترول خون و جلوگیری از انواع سرطان ها(سرطان پستان، سرطان پروستات) و گرفتگی رگهای خونی نیز موثر است. از فواید بسیار مهم و کاربردی روغن انار امروزه توانایی بالای آن در کنترل وزن و کاهش وزن می باشد.

تاثیرات مصرف این گیاه در درمان انواع بیماری ها

از فواید روغن هسته انار در حفظ سلامت انسان ها می توان به وجود مقادیر بالای ویتامین C در این فراورده اشاره نمود. دانش مدرن همواره میان افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن و وجود این ویتامین رابطه ای مستقیم برقرار نموده است. مصرف این روغن می تواند سبب افزایش میزان مقاومت پوست در برابر عوامل بیماری زا و قارچ ها گردد. از دیگر خواص مصرف روغن انار می توان به توانایی این ماده در کنترل بیماری دیابت اشاره نمود. مصرف مداوم این روغن برای افراد پر خطر نسبت به ابتلای بیماری دیابت می تواند منجر به کنترل عوامل خطرزا در آنها گردد.  

موارد منع مصرف روغن هسته انار 

افراط در مصرف روغن هسته انار سبب ایجاد عوارض ناخوشایندی در بدن انسان ها خواهد شد. بروز علائمی همچون ناراحتی معده، تهوع و اسهال از نشانه های مصرف بی رویه روغن انار در بدن انسان می باشد. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که مصرف روغن انار در مادران باردار توصیه نمی شد و آنها باید از مصرف این روغن بپرهیزند. وجود برخی از اسیدهای چرب در این روغن احتمال کاهش فشار خون را افزایش می دهد. در نتیجه بیماران مبتلا به پرفشاری خون که از داروهای شیمیایی استفاده می نمایند مصرف این روغن توصیه نمی شود.  

6
خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا برای پوست و مو
خواص روغن شیرین بیان
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي