0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا برای پوست و مو

roghan-makademia خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا برای پوست و مو

اگر به دنبال روشی موثر برای کاهش عوارض ناشی از تابش نور مستقیم خورشید هستید توصیه ما به شما عزیزان استفاده از روغن ماکادمیا می باشد.  دانه های آجیلی اغلب غنی از ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای سلامت پوست و مو می باشند. بالطبع گیاه آجیلی ماکادمیا نیز از این مقوله مستثنی نخواهد بود. مصرف روغن ماکادمیا به کاهش کلسترول خون در افراد مبتلا به این بیماری کمک می نماید. متخصصان ما در سایت زیباشم به معرفی اجمالی گیاه ماکادمیا و خواص آن بر سلامتی انسان ها خواهند پرداخت.

خاصیت روغن ماکادمیا بر حفظ سلامت پوست 

گیاه ماکادمیا که از لحاظ ظاهری بسیار به فندق شباهت دارد دارای مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان اسکوالن می باشد. این آنتی اکسیدان خاص قادر به رفع اثرات منفی ناشی از استرس در پوست انسان می باشد. این امر در ایجاد پوستی سالم و شفاف و به دور از انواع چین و چروک دخیل می باشد.

با استفاده از روغن ماکادمیا بر سطح پوست شاهد بروز اثرات مثبت آن در نرمی و لطافت پوست خواهیم بود. این روغن همچون یک نرم کننده طبیعی عمل می نماید و سبب لطافت و آبرسانی به سلول های سطحی پوست می شود. همچنین استفاده از این روغن سبب کاهش التهابات پوستی و حتی رفع جوش های ایجاد شده پس از اصلاح صورت و بدنمی شود.

نمی توان از نقش اساسی و سریع روغن ماکادمیا در رفع آفتاب سوختگی های ایجاد شده بر پوست صورت و بدن چشم پوشی نمود. به طور قطع با مصرف این گیاه بر سطح پوست روغن مانند یک روشن کننده طبیعی عمل کرده و به از بین بردن عوارض ناشی از تابش مستقیم خورشید می انجامد. شاید بتوان عامل اصلی این امر را در پالمیتولئیک اسید موجود در این گیاه جستجو نمود.

تاثیر روغن آکادمیا بر سلامتشادابی مو

همانگونه که از تاثیرات مثبت روغن ماکادمیا بر سلامت پوست به نکاتی اشاره نمودیم باید در نظر داشته باشید که این گیاه مغذی بر حفظ سلامت مو نیز بسیار موثر می باشد. این گیاه در ساختار خود دارای مقادیر بسیار بالایی از اسیدهای چرب ضروری برای پوست و مو می باشد. این امر سبب می شود که شما با مصرف روغن به تقویت فولیکول های موکمک نمایید و از ریزش آنها جلوگیری کنید.

سایر اثرات مصرف گیاه بر سلامت بدن و زیبایی

شاید یکی از بالم های قابل استفاده برای طراوت و تازگی پوست لب استفاده از روغن ماکادمیا باشد. این روغن ارگانیک و طبیعی به دلیل وجود اسیدهای چرب موجود در آن به رفع خشکی و زخم های سطحی لب کمک می نماید. از دیگر مزایای استفاده از روغن می توان افزایش استحکام و دوام ناخن های دست اشاره نمود. مصرف روغن مانند بسیاری از تقویت کننده های دیگر ناخن به افزایش کیفیت بافت ناخن کمک می نماید.

علاوه بر تمام فواید قید شده در متن لازم است که به این نکته نیز توجه نمایید که استفاده از روغن ماکادمیا در حفظ سلامت و تندرستی بدن نیز موثر می باشد. برای مثال استفاده از این روغن به دلیل ساختار مغذی آن( وجود اسیدهای چرب امگا 3- امگا 6) در رفع کلسترول خون و کاهش بیماری های قلبی تاثیرگذار می باشد. از دیگر فواید مصرف روغن می توان به افزایش میزان انرژی بدن اشاره نمود. البته باید توجه داشته باشید که در این گیاه به دلیل وجود مقادیر بالای کالری در مصرف آن باید اعتدال را رعایت نمایید. مصرف بی برنامه این گیاه می تواند منجر به افزایش وزن شود.

اثرات مصرف روغن ماکادمیا در درمان انواع سرطان

در تحقیقات صورت گرفته بر نقش روغن ماکادمیا بر رفع سرطان محققان شاهد بودند که با مصرف روغن خطر ابتلا به سرطان در افراد مختلف کاهش یافت. شاید بتوان عامل اصلی این امر را در حضور فراوان انواع اسیدهای چرب ضروری برای حفظ تندرستی و سلامت بدن انسان ها یافت. وجود این اسیدهای چرب در بدن از حضور رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می نماید. این امر خود به کاهش ابتلا به انواع سرطان ها در بدن انسان ها منجر خواهد شد. البته هرگز در مصرف این روغن زیاده روی نفرمایید زیرا افراط در مصرف آن سبب افزایش وزن و گاهی نیز باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در بدن افراد مختلف می شود.  

2
خواص روغن شیرین بیان
خواص روغن هسته انار
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي