0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن شیرین بیان

roghan-shirn-bayan خواص روغن شیرین بیان

استفاده از روغن شیرین بیان در هضم غذا، گوارش سالم و حفظ پوست و مو توصیه می شود. همچنین گذشتگان مصرف این گیاه را ضامن افزایش طول عمر می دانستند. وجود گیاه شیرین بیان در آثار باقی مانده از گذشتگان به منزله دانشی چند هزار ساله در شناخت و کاربرد این گیاه می باشد. طبق نظر باستان شناسان پیشینیان از گیاه شیرین بیان برای تقویت بدن خود استفاده می نموده اند. آنها استفاده از این گیاه را ضامن طول عمر خویش می دانسته اند.

روغن شیرین بیان دارای طبعی گرم و خشک می باشد. استفاده از این روغن در درمان بسیاری از بیماری ها به اثبات رسیده است. ما در فروشگاه زیباشم به معرفی کوتاهی از این گیاه و خواص دارویی آن خواهیم پرداخت.

معرفی گیاه و مواد تشکیل دهنده روغن شیرین بیان

گیاه شیرین بیان گیاهی چند ساله می باشد که ریشه آن دارای خواص دارویی و درمانی می باشد. ریشه در گیاه شیرین بیان زیرزمینی می باشد و حدود 1-2 متر رشد می نماید. رشد این گیاه در استان های کرمانشاه، کرمان، خراسان و آذربایجان دیده می شود. این گیاه از مواد با ارزشی در ساختار خود تشکیل شده است. وجود موادی مانند اسیدهای آمینه ضروری برای بدن، استروئیدها و ساپونین در این گیاه به اثبات رسیده است.  

خواص درمانی روغن شیرین بیان

استفاده از طب گیاهی و تاثیر روغن های گیاهی بر سلامت انسان سال هاست که به یک بخش عظیم از دانش بدل شده است. روغن شیرین بیان یکی از مهمترین و کاربردی ترین این محصولات می باشد. استفاده از این محصول روغنی در بسیاری از بیماری ها ثبت شده است. از این روغن در درمان و تسکین تنگی نفس و درمان سرفه استفاده می شود. همچنین این روغن در رفع التهابات دهان و زخم معده بسیار کاربردی می باشد به طوری که حتی از آن در تهیه داروهای طب مدرن نیز استفاده شده است. از دیگر کاربردهای شیرین بیان می توان به خاصیت مسکن بودن آن و رفع انواع سردردها اشاره نمود. اما خواص بی پایان این گیاه را در رفع عوارض پوستی نیز شاهد هستیم. کاربرد این گیاه در جلوگیری از پیری پوست، همچنین خواص ضد لک و درخشان کنندگی پوست توسط شیرین بیان را نمی توان انکار نمود. حتی در برخی از منابع به فواید این گیاه در درمان ریزش مو و موخوره نیز اشاره شده است.  

تاثیرات روغن شیرین بیان در سلامت پوست 

در بررسی اثرات روغن شیرین بیان در حفظ و افزایش سلامت پوست نمونه های زیادی در تحقیقات انجام شده ثبت گردیده است. یکی از کاربردهای ثبت شده از روغن در درمان و رفع جای جوش و زخم ها می باشد. استفاده از روغن مالی پوست با شیرین بیان به رفع این عوارض کمک می نماید. همچنین از روغن شیرین بیان در درمان آکنه نیز استفاده می شود. شاید بتوان علت اصلی این امر را در میزان بالای ویتامین ها و فلاونوئیدها در این روغن یافت. همچنین مصرف روغن به کنترل میزان هورمون استروئید در بدن انسان کمک می نماید. از کاربردهای دیگر این روغن درمان روماتیسم، آرتروز، پوکی استخوان و ورم مفاصل می باشد.  

موارد منع مصرف روغن شیرین بیان 

مصرف روغن شیرین بیان به مقدار زیاد برای افرادی که دارای طبع گرم و خشک می باشند توصیه نمی شود. این روغن خود نیز دارای طبع گرم و خشک می باشد. مصرف زیاد آن سبب افزایش عوارض ناشی از گرمی زیاد در بدن این افراد خواهد شد. استفاده از شیرین بیان در افراد مبتلا به بیماری دیابت توصیه نمی شود. همچنین استفاده از روغن برای مادران باردار مناسب نمی باشد. استفاده از این روغن در زمان بارداری از تشکیل مغز جنین جلوگیری می نماید. همچنین مصرف مقادیر بالای روغن در افراد سبب ایجاد تشنج در آنها می شود. مصرف شیرین بیان همراه با برخی از داروهایی شیمیایی سبب تداخل دارویی در افراد می شود و در زمان مصرف آن به این امر توجه نمایید.  

6
آشنایی با خواص روغن هسته انگور
خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا برای پوست و مو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
شنبه, 27 آوریل 2024

تصوير امنيتي