0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

معرفی خواص روغن بذر کتان در حفظ سلامتی

Flax-seed-oil معرفی خواص روغن بذر کتان در حفظ سلامتی

شناخت خواص منحصر به فرد روغن بذر کتان می تواند منجر به جلوگیری و کاهش عوارض ناشی از بیماری های قلبی و سرطان در انسان ها شود.  استفاده از روغن دانه های گیاهی نظیر روغن بذر کتان در طب سنتی اسلامی راهکاری برای حفظ و بهبود سلامت انسان محسوب می شود. از خواص روغن ها در درمان بیماری ها و گاها رفع عوارض ناشی از بیماری در بدن استفادهمی شود. نمی توان از نقش تاثیرگذار طبیعت بر سلامت انسان ها چشم پوشی نمود. خالق بزرگ همواره کلید رفع تمام مشکلات را در طبیعت بکر نهاده است. انسان نیز با کمی کنکاش همواره به روش های بیشتری برای رفع مشکلات دست یافته است. متخصصان ما در فروشگاه زیباشم با ارائه این مقاله درصدد آشنایی شما عزیزان با گوشه ای از عظمت جهان پر رمز و راز گیاهان می باشند.

مواد تشکیل دهنده روغن بذر کتان 

روغن بذر کتان از موادی فراسودمند در حفظ سلامتی و طول عمر انسان تشکیل شده است. امروزه استفاده از این ماده برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار محبوب گردیده است. مواد تشکیل دهنده روغن کتان شامل اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین های جلوگیری کننده از بیماری های قلبی و عروقی، فیبر مورد نیاز برای دستگاه گوارش، ترکیبات فنلی و مواد معدنی شامل کلسیم و منیزیم می باشد. حضور هر یک از این مواد در برنامه غذایی انسان برای تامین سلامت بدن او ضروری می باشد  

فواید روغن بذر کتان بر سلامتی انسان

بذر کتان

همان گونه که به مواد تشکیل دهنده روغن بذر کتان اشاره نمودیم وجود این مواد مفید در ساختار بذر کتان برای درمان برخی از عوارض ایجاد شده در بدن انسان ها مفید می باشد. از جمله می توان به حضور امگا 3 در ساختار بذر کتان اشاره نمود. حضور این ماده در حفظ سلامت انسان ها بسیار با اهمیت می باشد. منابع تشکیل دهنده این عنصر در طبیعت محدود می باشد. در نتیجه هر ماده غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 در بین انسان ها بسیار محبوب می شود و مورد اقبال عمومی قرار می گیرد. حضور امگا 3 در ساختار مواد مصرفی انسان ها به کاهش التهاب و عوارض ناشی از آن در افراد مختلف کمک می نماید. همچنین مطالعات از تاثیرات مثبت این اسید چرب بر درمان بیماری های قلبی و عروقی دلالت می نماید.

وجود این اسید چرب مغذی در ساختار بذر کتان به تنهایی در اثبات اهمیت حضور آن در زندگی انسان ها کفایت می نماید. با این حال نمی توان از مواد با ارزش دیگری که در ساختار روغن بذر کتان موجود می باشد چشم پوشی نمود.

عوامل تاثیر گذار بر کاهش یا درمان انواع سرطان ها

روغن بذر کتان حاوی مواد موثر زیادی در درمان و رفع خطر ابتلا به انواع سرطان ها می باشد. از جمله مواردی که در پیشگیری از ابتلا افراد به انواع سرطان ها موثر می باشد می توانیم به اسیدهای آلفا-لینولنیک و لیگنان ها اشاره نماییم. در سال های اخیر پژوهش های متعددی بر داروهای گیاهی در درمان و پیشگیری از انواع سرطان ها صورت گرفته است. در این بین گیاه کتان نیز نقش بسزایی را ایفا نموده است. دانشمندان در مطالعات انجام شده در صدد دستیابی به فرمولی اصولی برای استفاده از این ماده تاثیر گذار در درمان انواع سرطان ها بالاخص سرطان های پستان بوده اند.

از دیگر خواص روغن بذر کتان می توان به اثرات آن بر درمان بیماری های قلبی و عروقی اشاره نمود. قطعا عامل اصلی این تاثیر گذاری را در حضور اسید چرب امگا 3 می توان یافت. تحقیقات فراوانی به اثبات اثر امگا 3 بر درمان و رفع علائم بیماری های قلبی و عروقی تاکید نموده است. همچنین وجود روغن کتان به عنوان یک ملین قوی در ساختار غذایی بیماران گوارشی سبب رفع عوارض بیماری در آنها و همچنین در برخی موارد سببدرمان آنها نیز شده است. همچنین برخی از تحقیقات صورت گرفته بر روغن بذر کتان نشان می دهد که مصرف این ماده غذایی مفید سبب کاهش التهابات و بازسازی پوست در بیماران می شود.

عوارض ناشی از مصرف روغن بذر کتان

استفاده از این گیاه در کوتاه مدت غالبا تاثیر منفی چندانی بر سلامت افراد ایفا نخواهد کرد. در حالی که اگر مصرف روغن بذر کتان بدون برنامه مشخصی صورت پذیرد سبب ایجاد اسهال و حتی واکنش های آلرژیک در فرد خواهد شد. البته باید به این نکته توجه نمایید که دانش همواره در جهت شناخت و کشف خواص و عوارض داروها در حرکت می باشد. در مصرف داروهای گیاهی نیز همچون مصرف داروهای شیمیایی از نظر متخصصان این امر بهره بجویید. این امر به افزایش موفقیت در درمان بیماری های شما منجر خواهد شد.  

5
آشنایی با خواص روغن گل سرخ
خواص روغن شمعدانی برای پوست و مو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي