0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن شمعدانی برای پوست و مو

Properties-of-geranium-oil خواص روغن شمعدانی برای پوست و مو

روغن شمعدانی خواص زیادی دارد. این روغن در انواع مختلف با رایحه های متفاوت وجود دارد که کاربرد مشابهی دارند.   در زمان های قدیم گل شمعدانی، یک گیاه برای درمان زخم ها بوده است. در حال حاضر روغن شمعدانی خواص بیشماری دارد. بوییدن این روغن خواب آرامی را به دنبال خواهد داشت. این روغن از گل ها _ برگ و ساقه گیاه شمعدانی تهیه می‌شود. روغن شمعدانی در انواع مختلف با رایحه هایی متنوع وجود دارد.اما از لحاظ ترکیبات، خواص و کاربرد شبیه هم هستند. این روغن خاصیت ضد التهابی _ ضد باکتریایی و خواص آنتی اکسیدانی دارد. برای درمان زخم های عفونی این روغن مفید می‌باشد. روغن شمعدانی مشکلات پوستی مثل چین و چروک _آکنه _ جای زخم و سوختگی و شوره سر را رفع می‌کند. از این روغن به لوسیون برای ماساژ دادن بدن استفاده می‌شود. برای بهبود زخم های سوختگی این روغن را در کرم پایه رقیق کرده و به محل مورد نظر بمالید تا در قسمت سوختگی باعث بهبودی شود.

روغن شمعدانی چیست ؟خواص این روغن برای پوست

  این روغن در بازسازی سلول های پوست موثر است. بافت پوست را به طور طبیعی تقویت و سفت می‌کند به همین خاطر برای سوختگی های خفیف مناسب است. روزانه برای تمیز کردن پوست می‌توان از آن استفاده کرد. این کار هم پوست را تقویت می‌کند و هم از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. برای این امر کافی است 5 یا 6 قطره از این روغن را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید. بعدقبل از خواب این ترکیب را روی پوست صورت ماساژ دهید. چون خاصیت ضد باکتریایی دارد، هم باعث بهبود زخم می‌شود هم از عفونت آن جلوگیری می‌کند. این روغن اثر بسیار خوبی در سرما زدگی و درمان زخم ها و سوختگی ها دارد. برای حفظ شادابی پوست می‌‎توان آن را با روغن کندر یا نارگیل رقیق کرده و روی پوست ماساژ داد. این روغن باعث شفافیت و درخشش پوست می‌شود. از روغن های ضد چروک به شمار می‌آید و یک داروی طبیعی برای پوست چرب است. با مخلوط کردن آن با آب برای تمیز کردن صورت استفاده می‌شود و خاصیت منقبض کننده دارد. برای رفع لکه ها _ آبله _ آکنه _ ترک های چاقی و عمل جراحی مفید است. این روغن آب بدن را به سطح پوست رسانده و باعث مرطوب شدن آن می‌شود. این روغن برای پوست های چرب و پوست هایی که بیش از حد خشک هستند کاربرد دارد.

خواص روغن شمعدانی برای مو : 

با توجه به جنس مو و چرب بودن آن برای تقویت و رشد موها روغن های گیاهی طبیعی بهترین گزینه هستند. زیرا این روغن ها دارای مواد مغذی _ ویتامین ها _ اسید های چرب و املاح هستند که نیاز های مو را رفع می‌کنند. یکی از این روغن های مفید برای مو روغن شمعدانی می‌باشد. این روغن باعث از بین رفتن خشکی مو و از بین رفتن شوره سر می‌شود. همچنین باعث نرمی و شادابی مو می‌شود. برای موهای خشک و آسیب دیده _شکننده و ریزش مو بسیار مناسب می‌باشد. روغن شمعدانی باعث تقویت و درخشندگی موها می‌شود. استفاده از این روغن روی موها عملکرد ضد افسردگی دارد و اضطراب و استرس را از بین می‌برد. اگر مقداری از این روغن را در کرم پایه رقیق کرده، و در قسمتی که دچارکچلی شده ماساژ داده شود، این امر باعث بهبودی خواهد شد. همچنین اگر در شامپو مقداری از این روغن ریخته شود شپش سر را از بین خواهد برد. حتی به عنوان نرم کننده هم می‌توان به شامپو آن را اضافه کرد. بهتر است قبل از حمام مو ها را با روغن گیاهی ماساژ دهید. برای اینکه ریشه مو با مواد تقویتی روغن بیشتر در ارتباط باشد باید چندین ساعت روی موها بماند و بعد به حمام رفته و شسته شود.  

3
معرفی خواص روغن بذر کتان در حفظ سلامتی
خواص روغن شاهدانه برای سلامتی و عوارض احتمالی آن
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 19 آوریل 2024

تصوير امنيتي