0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن برگ گردو

Walnut-tree-leaf-oil روغن برگ گردو

  استفاده از روغن های گیاهی سالم برای بهبود وضع سلامتی و زیبایی پوست، یکی از دغدغه های مهم اکثر افراد به شمار می آید. یکی از روغن های بسیار خوب و خوش رایحه ولی در عین حال کمتر معروف، روغن برگ درخت گردو است. در درخت گردو صرفاً فقط میوه گردو و روغن معروف آن نیست که برای بهبود وضعیت سلامت و زیبایی پوست مناسب است ، و بلکه روغن برگ درخت گردو هم کارایی و تاثیر بالایی در زمینه های درج شده دارد.در ادامه این مقاله با ویژگی های کمتر شناخته شده این روغن آشنا می شویم

به تازگی ،میوهخوشمزه و آسان خرد شونده از درخت گردو (Juglans regia) به دلیل ذخایر غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی شفابخش مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اما قرن هاست که گیاه شناسان دارویی خواص درمانی قسمت دیگری از درخت گردو - برگ های سبز و تیز آن را تشخیص داده اند.

منشا درخت گردو Juglans regia همچنین به عنوان درخت گردوی انگلیسی، ایرانی یا کارپاتی شناخته می شود. این تنها یک گونه در خانواده وسیع گردو به نام Juglandaceae است. تقریباً یک پنجم از همه گونه های Juglandaceae Juglans هستند ، از جمله گردوی سیاه (J. nigra)، باترنوت (J. cineria)، و بادام زمینی (J. ailantifolia). اعتقاد بر این است که همه اینها حاوی تانن و سایر ترکیبات درمانی در برگ های آنها است.

اگرچه ریشه درخت J. regia در شرق اروپا بوده، اما اکنون در سراسر آمریکای شمالی ، اروپا، شمال آفریقا و دیگر مناطق معتدل جهان کشت می شود. بیشتر گردوهای تولید شده برای مصرف در کالیفرنیا کشت می شود.

فواید روغن برگ درخت گردو:

پوست

غلظت بالای (تا ده درصد) ترکیبات قابض به نام تانن بیشتر ویژگی های درمانی در آماده سازی برگ گردو را تشکیل می دهد. تانن ها بافت ها را سفت و منقبض می کنند و آنها را برای محافظت از نواحی پوست و کنترل التهاب و خارش آماده می کند.

فرمول های موضعی برگ گردو درمان های رایج برای اگزمای خفیف و سطحی و تعریق بیش از حد دست و پا هستند. به ویژه در فرانسه، این برگ و روغن این برگ اغلب برای آفتاب سوختگی و پوست سر استفاده می شود که از شوره سر و لایه برداری در حال خارش است. این گیاه برای بسیاری از بیماریهای پوستی خفیف دیگر نیز مفید است.

خاصیت ضد باکتریایی

به گفته محققان، برگ گردو دارای خواص باکتری کش، ضد انگلی و دفع حشرات است. این امر تا حد زیادی اعتقادات قدیمی مردم در مورد ویژگی های درمانی برگ را تأیید می کند. یک نظرسنجی جالب از کشاورزان و چوپانان مسن در مرکز ایتالیا ، که در مجله Ethnopharmacology در سال 1999 منتشر شد، نشان داد که برگ گردو یکی از گیاهان محلی است که اغلب برای دفع حشرات و درمان عفونت های انگلی روی پوست استفاده می شود.

خاصیت ضد سرطان:

برگ گردو، منبع غنی فلانوئید ها است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه، بدن را نسبت به ابتلا به انواع سرطان مقاوم می سازد.

فواید دیگر روغن برگ درخت گردو

●ضد درد

●بند آورنده خون

●رنگ موی طبیعی

●بهبود کم کاری تیروئید

●جلوگیری از ریزش مو

●پایین آورنده فشار خون طبیعی

●خاصیت حشره کشی و علف کشی

●ادرار آور

●بهبود احتقان کیسه صفرا یا سنگ صفرا

●کمک به مشکلات گوارشی (اسهال یا یبوست) و کرمهای روده ای

●رفع جوش و آکنه

●ضد ویروس و تبخال

عوارض جانبی

مصرف روغن برگ درخت گردو به منظور کاهش فشارخون ممکن است باعث تضعیف و آسیب رساندن به کبد شود.

اهمچنین افرادی که به آجیل ها و خود گردو حساسیت دارند می توانند به برگ گردو نیز حساسیت بدهند. از این رو مراقب استفاده از روغن برگ درخت گردو باشید.

برگ گردو در طول قرن ها با خیال راحت به عنوان یک درمان خانگی برای بیماری های پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، با توجه به قابض بودن آن، حتماً از آماده سازی برگ گردو استفاده کنید تا هنوز ناحیه آسیب دیده به اندازه کافی گردش هوا داشته باشد. به همین دلیل ، از پوشاندن قسمت های بزرگ بدن به طور همزمان با کمپرس برگ گردو خودداری کنید

اگر از کنار درخت گردو عبور می کنید ، حتماً بایستید و بوی خاص آن را استشمام کنید. این درخت بسیار بیشتر از یک آجیل سالم و خوشمزه برای ارائه دارد.

6
طرز استفاده از روغن گردو برای تقویت مو
خواص روغن پوست گردو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 25 آوریل 2024

تصوير امنيتي