0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

همه چیز درباره روغن حنا، سلامتی، ضد التهاب و درد مفاصل

roghan-hana2 همه چیز درباره روغن حنا، سلامتی، ضد التهاب و درد مفاصل

آیا درباره فواید روغن حنا اطلاعات کافی دارید؟به گیاه حنا، گیاه هزار و یک خاصیت می گویند.روغن حنا برای سلامتی پوست و مو، تقویت نیروی جنسی، درمان سردردهای شدید و درمان جراحاتسطحی بسیار مناسب می باشد. بیشتر افراد از حنا فقط برای رنگ کردن مو، ناخن و ایجاد نقش بر روی پوست استفاده می کنند و از خواص درمانی آن غافل هستند. 

آشنایی با روغن حنا 

برگ های گیاه حنا دارای خواص درمانی فراوانی می باشد اما قسمت های دیگر گیاه،نیز برای تهیه اسانس استفاده می شود. برگ های گیاه حنا که حداقل 3 سال قدمت دارند، را جمع می کنند و بعد از خشک کردن به شکل پودر درمی آورند. گل های گیاه حنا باید در صبح زود چیده شوند و جهت تهیه روغن تقطیر شوند. 

روغن حنا و درد مفاص

زانو درد مشکلی است که با افزایش سن در اکثر افراد، ایجاد می شود. وجود درد آزاردهنده در این مفصل، موجب می شود که فرد از انجام فعالیت های روزانه خود باز بماند یا به سختی آنها را انجام دهد. ابتلا به استئوآرتریت به دلیل نقص عملکرد بدن ایجاد می شود و باعث بروز درد و التهاب در مفاصل می شود. این بیماری موجب خشکی مفاصل در صبح، محدودیت دامنه حرکتی مفاصل،صدا دادن مفاصل، سفتی مفاصل و درد آنها می شود. با ماساژ روغن حناو استفاده از زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه به کاهش عوارض این بیماری کمک کنید. 

فواید روغن حنا برای سلامتی، ضد التهاب و درد مفاصل 

1-خاصیت ضد التهابی حنا: این روغن با دارا بودن خاصیت ضد التهابی به درمان درد مفاصل، کمک زیادی می کند. این روغن حاوی ترکیبات زیست فعال می باشد و دارای اثر ضد التهابی می باشد. با ماساژ این روغن بر روی قسمت آسیب دیده، از میزان درد مفصل بکاهید. به مرور زمان و افزایش سن ماهیچه ها و غضروف ها تحلیل می روند و مفصل ها دردناک می شوند. برای کاهش درد مفاصل می توان مقداری از این روغن را با روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت موضعی مصرف کنید.

  • 1-مراقبت از پوست و مو: از حنا برای رنگ کردن موها، ناخن ها و بخش هایی از پوست بدن استفاده می شود که رنگ جالبی دارد، همراه با ایجاد این زیبایی، از خواص اعجاب انگیز آن برای سلامتی نیز استفاده می شود. روغن حنا برای درمان شوره سر، ریزش مو و خارش موثر می باشد. همچنین در درمان اگزما به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی، بسیار مناسب است. برای به دست آمدن نتیجه بهتر برای مراقبت های پوستی، این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • 2-حنا، ضد میکروب قوی:این روغن اثرات ضد باکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی بسیار قوی دارد که می تواند برای درمان تب و گلودرد موثر باشد.
  • 3-موثر در کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی: این روغن خاصیت ضد التهابی خوبی دارد و می تواند از میزان درد دوران قاعدگی، به طور چشمگیری بکاهد.
  • 4-خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری حنا: وجود ترکیبات قابض در این روغن، موجب حفظ سلامتی پوست می شود و از پیری زودرس جلوگیری می کند. این روغن با بهبود حالت کششی پوست از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند. از این رو حنا، ماده ضد پیری طبیعی به شمار می آید.
  • 5-بهبود زخم ها: خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی حنا، موجب بهبود زخم ها می شود. این روغن موجب خنک شدن زخم های باز و تسکین درد آن قسمت می شود. خاصیت خنک کنندگی حنامانند گیاه آلوئه ورا باعث بهبود آفتاب سوختگی می شود.
  • 6-کاهش گرما و تب بدن: برگ های گیاه حنا، قابلیت جذب گرما و حرارت بدن را دارند، به همین دلیل برای پایین آوردن تب از آن استفاده می شود. در زمان آفتاب سوختگی می توان با گذاشتن برگ های حنا بر روی موضع، از میزان حرارت قسمت آسیب دیده بکاهید.
  • 7-خاصیت ضد التهابی و درمان سردرد: در مواقعی که سردرد شدید و یا میگرن دارید، می توانید مقداری از روغن حنا را به پوست سر بمالید تا با خاصیت ضد التهابی خود، موجب کاهش درد و بهبود گردش خون در پوست سر شود. این روغن می تواند باعث ایجاد یک خواب خوب و عمیق شود، از این رو یک آرام بخش طبیعی محسوب می شود.
  • 8-بهبود زخم دهان: با جویدن برگ حنا می توان به کاهش التهاب و درمان زخم دهان، لثه و زبان کمک کنید.
6
آشنایی با خواص و فواید روغن فندق
روغن حنا چیست ؟ چه فواید و خواصی در درمان دارد ؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 28 مارس 2024

تصوير امنيتي