0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست

How-to-use-avocado-oil طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست؛ نرم و لطیف

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوستی نرم و لطیف به شما بستگی دارد. روغن آووکادو را مدت کوتاهی روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب گرم شسته بشویید. پوست را هیدراته نگه می دارد در نتیجه خطر آکنه را کم می کند. روغن آووکادو به بهبود زخم کمک می کند. اسید های چرب موجود در این روغن به کاهش التهاب در طول فرآیند درمان کمک می کند.

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست 

قصد داریم در این مطلب کوتاه طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوستی نرم و لطیف را توضیح دهیم. بدن هر انسانی به یک سری مواد از جمله چربی های مفید نیاز دارد. این ماده خوراکی یا دارویی از منشا گیاهی یا حیوانی به دست می آید. استفاده از روغن های طبیعی به سلامت بیشتر بدن کمک می کند. اما امروزه گرایش افراد مختلف به مصرف روغن های گیاهی بیشتر شده است.

برخی روغن ها برای درمان های موضعی استفاده می شوند، مانند روغن اسطوخودوس. بعضی دیگر از روغن های طبیعی مصرف خوراکی و موضعی دارند، مانند روغن زیتون و آووکادو.

شاید خیلی از شما نام روغن آووکادو را نشنیده باشید. در ادامه خواص این روغن را برای پوست بیان شده است.

گیاه شناسی آووکادو (Avocado)

گیاه آووکادو بومی آمریکای جنوبی می باشد، که از آنجا به دیگر کشورهای دنیا برده شده است. بیش از 400 گونه از آن در دنیا کشت میشود. آوواکادو در کشور هایی مانند هندوستان، آمریکا، مناطق استوایی و نیمه استوایی رشد می کند. اما کشور مکزیک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آووکادو در جهان است.

برگ های ضخیمی دارد و پوست میوه آن به رنگ سبز روشن تا سیاه است. معمولا میوه کال آن روانه بازار می شود. البته چند روز طول می کشد تا با دمای معمولی به میوه ای رسیده تبدیل شود. قسمت چربی دار آن بافت گوشتی آواکادو است اما هسته آن چربی ندارد.

در آمریکا از روغن آووکادو به عنوان روغن خوراکی استفاده می کنند. حتی در اکثر قنادی ها برای پخت شیرینی نیز استفاده می شود. تاکنون عوارض خاصی برای این روغن ذکر نشده است.

در ادامه با طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست آشنا می شویم.

روغن آووکادو سرشار از مواد عالی و مفید است. آنتی اکسیدان‌ها که شامل ویتامین های A، E و C است را می توان نام برد. همچنین حاوی فلاونوئیدها، اسید های فنلی و پتاسیم می باشد. مهمتر از همه چربی غیر اشباع که 75% را شامل می شود. پروتئین ها و کربوهیدرات ها نیز در این روغن وجود دارند.

این روغن از طریق پرس سرد به دست می‌آید. اگر به روش گرم (داغ کردن) تولید شود ترکیبات و مواد مغذی آن از بین می رود.

از این روغن برای ساخت شامپو، انواع صابون، لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. ترکیباتی که ذکر شد عوامل مهمی هستند که در شادابی و سلامت پوست تاثیر می گذارند.

آشنایی با طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست به شرح زیر می باشد:

لوسیون بدن: برخی افراد به علت پوست خشکی که دارند بعد از حمام، کرم و لوسیون های چرب استفاده می کنند. می توانید بعد از استحمام مقداری از روغن را بر روی پوست ریخته و به آرامی دست بکشید. روغن جذب پوست شده و سطح را مرطوب نگه می‌دارد.

از بین برنده لک صورت: طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوستی که جای جوش دارد به این صورت است: ابتدا دو قاشق روغن آووکادو را با همان مقدار روغن کرچک ترکیب کنید. سپس با نوک انگشتان روی لکه و جای جوش بزنید. حداقل باید 15 دقیقه صبر کنید، سپس با آب گرم و ملایم بشویید.

ماسک صورت: طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست به صورت ماسک نیز امکان پذیر است. حدود یک سوم یا نصف یک میوه آووکادو را درون ظرفی له کرده و به شکل پوره در بیاورید. سپس یک قاشق غذاخوری به آن روغن آووکادو اضافه کنید تا نرم تر شود. حداقل به مدت 15 دقیقه پوره را روی پوست قرار دهید. سپس مواد را از روی پوست به آرامی بردارید و پوست را با آب گرم بشویید.

جوان کننده و ضد چروک: می توانید به صورت روزانه یک یا دو بار (1 یا 2 قطره) روغن آووکادو طبیعی استفاده کنید. چند قطره روی پوست صورت و دست ریخته و به آرامی ماساژ دهید. استفاده روزانه روغن آوواکادو هیچگونه حساسیت و عارضه ای نخواهد داشت.

پاک کننده آرایش: به جای استفاده از آب و صابون های شیمیایی برای پاک کردن آرایش صورت از روغن آووکادو استفاده کنید. یک تکه پنبه بهداشتی سفید را به مقدار کمی روغن آووکادو آغشته کنید. به آرامی بر روی صورت بکشید تا مواد آرایشی به طور کامل پاک شود.

برطرف کننده خشکی و زبری پوست: طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست خشک به صورت ترکیبی است. روغن آووکادو و روغن زیتون را به مقدار مساوی ترکیب کنید. با توجه به نوع پوست و درجه خشکی پوست، روزی یک یا دو بار بر روی محل ماساژ دهید.

البته فواید دیگری نیز دارد که با مطالعه بیشتر می توانید از آن آگاهی کامل داشته باشید.

موارد منع مصرف روغن آووکادو

افرادی که به میوه آووکادو حساسیت دارند به روغن آن نیز حساسیت خواهند داشت. بنابراین در صورت نیاز باید با تجویز و مشورت متخصص طب سنتی استفاده کرد.

افرادی که داروهای انعقاد خون مصرف می کنند باید از مصرف آن پرهیز کنند. زیرا اثر دارو ها در بدن را کاهش می دهد.

کادو
4
خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو
آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي