0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار

Familiarity-with-the-amazing-properties-of-pomegranate-seed-oil آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار

امروزه آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار برای مصرف آن توصیه می شود. میوه انار و تمام قسمت های آن خواص دارویی فراوانی دارند. در طب سنتی و قدیم انار تنها میوه نیست بلکه از آن برای درمان استفاده می کنند. امروزه هسته انار توجهات را به سمت خود جلب کرده است. به گونه ای که تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. 

آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار به شما کمک می کند در زمان استفاده بیشتر دقت کنید. یکی از محبوب‌ترین میوه ‌ها نزد ایرانیان انار است. خواص بی نظیری برای قسمت ‌های مختلف آن ذکر شده است. حتی برخی از اطبا قدیم انار را میوه نمی دانند، بلکه آن را به عنوان یک دارو می‌شناسند. از تمام قسمت های آن برای درمان استفاده می کنند.

پوست، گل انار، آب انار و هسته خواص درمانی بی نظیری دارند. از هسته انار برای روغن گیری استفاده می کنند. برای آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار علم جدید تحقیقات گسترده ای را انجام داده است.

گیاه شناسی انار، Punica granatuml

درخت انار یک گیاه خزان دار است که در مناطق گرم و نیمه گرم رشد می‌کند. در کشور ایران و چند کشور دیگر مانند روسیه، مصر، اسپانیا و حتی چین رشد می کند. حدود 20 نوع انار در دنیا وجود دارد. گل های آن به رنگ قرمز و بدون بو است. دانه های انار به رنگ قرمز و سفید است.

برخی زادگاه اصلی انار را کشور ایران معرفی کرده اند. اهمیت انار نزد ایرانی ها به خاستگاه فرهنگی و دینی ما برمی‌گردد.

میوه انار و آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار

یکی از قسمت های مهم میوه انار که توجهات را به سمت خود جلب کرده هسته انار است. در هر دانه از انار هسته‌ای وجود دارد. میوه انار خواص بی نظیر دارد. از این رو از هسته انار روغن گیری می شود تا بتوان از خواص نهفته آن استفاده کرد.

در ادامه آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار باید گفت که به چند روش روغن گیری انجام می شود.

استفاده از حلال

استفاده از پرس سرد

استفاده از امواج مایکروویو

روش تقطیر

ارزش روغن هسته انار در تحقیقات مختلف بررسی شده است. ترکیبات مختلفی را شامل می شود که در صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از آن استفاده می کنند. برای ساخت نرم کننده ها، ژل های پوست و صابون نیز کاربرد دارد.

ترکیبات مغذی آن شامل لیمونن (یک نوع اسید چرب غیر اشباع) تریپتنول، آلفاپینن می شود.

روغن هسته انار، معجزه درمانی و زیبایی

هستعاثرات درمانی و زیبایی روغن هسته انار به شرح می باشد:

خواص آنتی اکسیدانی: آنتی اکسیدان ها از عوامل موثر برای مبارزه با عوامل سرطان زا هستند. مانع ایجاد رادیکال های آزاد می شود. روغن هسته انار حاوی اسید چرب غیر اشباع به نام امگا 5 است که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد. زمانی که روی پوست قرار گیرد مانع عبور اشعه uv می شود. این اشعه یک عامل سرطان زا برای پوست است.

لایه بردار و ترمیم کننده پوست: از موارد دیگر آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار می‌توان به لایه‌برداری آن اشاره کرد. لایه آفتاب سوخته در سطح پوست را از بین می برد. سطح پوست را نرم کرده و از التهابات پوستی جلوگیری می کند. آبرسانی به سطح و لایه های عمیق پوست را بیشتر می کند، در نتیجه باعث ترمیم پوست می شود.

از بین برنده لکه صورت و ترک پوست: روغن را به محل لکه های باقی مانده از جای جوش بمالید، به مرور زمان کمرنگ می شود. البته نیاز به صبر و حوصله دارد. گاهی معجزه به مرور زمان رخ می دهد. اسید لینولئیک موجود در آن باعث از بین رفتن جای جوش و لک آن می شود.

ترک های پوستی را ترمیم می کند و برای پوست هایی که دچار اگزما می شوند تجویز می کنند. هسته انار حاوی ویتامین e است که ویژگی ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. برای از بین بردن نقوش و خطوط تاتو یا خالکوبی روی صورت نیز می توان استفاده کرد.

روغن هسته انار برای مو های زیبا: یکی دیگر موارد آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار این است که به عنوان تقویت کننده مو شناخته می شود. متخصص طب سنتی برای ریشه مو تجویز می کند. بنابراین زمان استفاده حتماً پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خون رسانی بهبود پیدا کند. برای ترمیم موهای خشک و شکننده نیز تجویز می‌شود.

جوانسازی پوست: عامل شادابی و زیبایی پوست کلاژن است. روغن هسته انار می‌تواند محرک خوبی برای کلاژن سازی و افزایش آن باشد. به این ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و چین چروک ها را از بین می برد. آنتی اکسیدان ها، اسید یونیسک و فیتوسترول عناصری که هستند که باعث کلاژن سازی در پوست می شوند.

موارد منع مصرف روغن هسته انار

اولین و مهمترین توصیه این است که با تجویز متخصص پوست یا طب سنتی روغن هسته انار را مصرف کنید. از این روغن بیشتر برای استعمال خارجی تجویز می شود. شاید مصرف بسیار کم آن با تجویز متخصص سودمند باشد.

از مصرف خودسرانه آن به عنوان خوراکی پرهیز کنید. مصرف روغن هسته انار برای زنان باردار منع مصرف دارد.

5
طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست
خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 29 مارس 2024

تصوير امنيتي