0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو

Properties-of-jojoba-oil-for-skin-and-hair خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو

روغن جوجوبا از دانه گیاهی به همین نام ساخته می‌شود. جوجوبا گیاهی چهار فصل است که در مناطقی از آمریکای شمالی رشد می‌کند. این گیاه بر خلاف سایر گیاهان که در آب‌وهوای نامساعد از بین می‌روند، دو برابر رشد می‌کند. از روغن جوجوبا می‌توان به‌صورت مستقیم بر روی پوست استفاده کرد یا آن را در ساخت سایر روغن‌ها به‌کار برد.

روغن جوجوبا بیش‌تر برای چه استفاده می‌شود؟

جوان‌سازی پوست، رفع خشکی پوست، بهبود دستگاه تنفسی، آرایش پاک کن ارگانیک، درمان آکنه، اگزما و خیلی دیگر از عارضه‌های پوستی.  

فواید روغن جوجوبا: 

مرطوب کننده پوست

روغن جوجوبا قدرت آبرسانی زیادی دارد به‌طوری که بعد از استفاده از این روغن تا چندین ساعت پوست شما مرطوب و شاداب می‌ماند. این روغن پوست شما را از انواع عارضه‌های پوستی و آکنه حفظ می‌کند و آن را شاداب نگه‌ می‌دارد.

ضد باکتری

تمام باکتری‌ها مضر نیستند و خب خبر خوب هم این است که روغن جوجوبا هم تمام باکتری‌ها را نمی‌کشد! این روغن تنها بعضی از باکتری‌های دردسر ساز مثل سالمونلا را می‌کشد و از شما در برابر انواع قارچ‌های پوستی محافظت می‌کند.

آنتی‌اکسیدان

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین ای است و نقش یک آنتی‌اکسیدان قوی را برای پوست شما ایفا می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود آلودگی هوا، استرس و فشار عصبی تغییری در پوست شما ایجاد نکند.

ضد حساسیت

برخلاف سایر روغن‌های گیاهی جوجوبا پوست را تحریک نمی‌کند و با این‌که به‌سرعت جذب پوست می‌شود اما به‌خاطر جنس مومی شکلی که دارد مانند یک لایه محافظ بر پوست شما باقی می‌ماند.

تسریع کننده بهبود زخم

ویتامینی که در این روغن وجود دارد پوست را ترغیب می‌کند تا زودتر خودش را بعد از هر زخمی سریع ترمیم و بازسازی کند.

تسکین بخش بیماری‌های پوستی نظیر اگزما

روغن جوجوبا می‌تواند درد ناشی از اگزما را کم کند و به‌خاطر خاصیت آبرسانی بالایی که دارد روند درمان آن را سرعت بخشد.

کمک به آفتاب سوختگی

ویتامین ای یکی از ویتامین‌هایی است که از آن برای ساخت کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده‌ است که ترکیب آنتی‌اکسیدان و ویتامین ای می‌تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند.

موثر در درمان آکنه

جوجوبا به‌خاطر خاصیت ضد میکروبی که دارد می‌تواند به درمان آکنه کمک کند.

بهبود چروک‌های پوستی

هنوز ثابت نشده است که جوجوبا به‌صورت مستقیم می‌تواند چین‌وچروک‌ها را درمان کند یا نه ولی تحقیقات نشان داده است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی این روغن تاثیر به‌سزایی در محو کردن یا کم‌رنگ کردن چین‌و‌چروک‌ها داشته است.

کم‌رنگ کردن جای زخم

متخصصان پوست و زیبایی همیشه برای درمان جای زخم ویتامین ای را پیشنهاد می‌کنند و جوجوبا هم سرشار از ویتامین ای است با این‌ حال همچنان اختلاف نظر وجود دارد که به چه میزان و چه مدت از این روغن برای درمان زخم استفاده شود.

ساخت یک لوسیون معرکه با روغن جوجوبا

لوسیون‌های موجود در بازار اغلب بسیار گران، غیر ارگانیک و دارای ترکیبات شیمیایی بسیار مضر هستند. با ترکیب روغن جوجوبا و روغن نارگیل می‌توانید یک آنتی‌اکسیدان فوق العاده با قابیلت نرم‌ کنندگی بالا به دست بیاوردید که می‌تواند در مدت کوتاهی شادابی وطراوت را به موهای شما برگرداند.

نحوه استفاده روغن جوجوبا

برای درمان خشکی لب: دو قطره روغن جوجوبا به‌صورت مستقیم استفاده کنید.

برای جوان‌سازی پوست: قبل از خواب تمام صورتتان را به این روغن آغشته کنید و بعد به شکل دایره‌ای ماساژ دهید. استفاده از این روغن در اطراف چشم بلامانع است و هیچ عوارضی ندارد.

برای مو: پنج قطره از روغن را در شامپوی خود بریزید و با آن موهایتان را بشویید یا بعد از شست‌وشوی کامل موها، از روغن استفاده کنید.

برای بهبود دستگاه تنفسی: یک چهارم فنجان از روغن جوجوبا را در داخل حمام نگه دارید یا آن را با اسانس مورد علاقه‌تان ترکیب کنید تا یک خوش‌بو کننده منحصر به‌فرد تحویل بگیرید.

برای درمان عفونت: روزی دو بار، یک تا سه قطره از روغن را بر روی نقاط آسیب دیده پوست بمالید.

برای پاک کردن آرایش: چند قطره از روغن را روی یک پنبه یا یک پد آرایشی بمالید و از آن برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.

عوارض روغن جوجوبا

این روغن یکی از بی‌عارضه‌ترین روغن‌های موجود در بازار است و همان‌طور که پیش‌تر گفته شد ضد حساسیت است با این‌‌ حال در موارد بسیار نادری ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک، خارش یا کهیر شود. برای جلوگیری از چنین پیش آمدهایی قبل از استفاده گسترده از این روغن تنها مقدار کمی از آن را استفاده کنید و در صورت هرگونه واکنش پوستی استفاده از آن را قطع کنید. از خوردن این روغن به‌شدت پرهیز کنید چراکه ممکن است باعث صدمات شدید قلبی یا مشکلات جدی‌تری شود.  

5
آشنایی با خواص اعجاب‌انگیز روغن هسته انار
روغن کندش چیست و چه خواصی دارد؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي