0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن کندش چیست و چه خواصی دارد؟

roghan-kondash روغن کندش چیست و چه خواصی دارد؟

روغن کندش چیست؟کندش گیاهی با ساقه‌های‌ کوتاه و ریشه‌هایی‌ بسیار محکم است و طبعی گرم و خشک دارد. زادگاه اصلی این گیاه هندوستان است اما در سایر نواحی جهان از جمله پاکستان، ترکیه، سوریه و... هم یافت می‌شود. روغن کندش در واقع از ریشه‌های این گیاه گرفته می‌شود چراکه گل آن بسیار سمی و کشنده است و تماس مستقیم پوست با این گیاه می‌تواند باعث بی‌حسی موضع شود.

از این روغن برای درمان چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

درمان سینوزیت، بازکردن مجاری تنفسی، تسکین دهنده دردهای عصبی، ضد روماتیسم، آنتی اکسیدان، ضد آفتاب طبیعی، احیا و استحکام مو، درمان خشکی پوست، درمان بی‌حسی دست‌وپا، درمان واریس، درمان پا درد و کمر درد، جلوگیری از انسداد عروق، کاهنده فشار خون، تقویت قوه بینایی، درمان ورم و شکستگی و ضرب خوردگی، از بین برنده چین و چروک، بهبود صرع، درمان شپش سر، درمان لک‌های پوستی صورت و بدن و بهبود سرما خوردگی.  

خواص دارویی روغن کندش: 

رفع شوره سر و قارچ‌های پوستی

این روغن خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مدت کوتاهی شما را از دست شوره و انواع قارچ‌های پوستی راحت می‌کند.

درمان بیماری‌های روماتیسمی

اروغن کندش یکی از موثرترین روغن‌های گیاهی موجود است که می‌تواند در درمان رماتیسم و یا بهبود آن کمک شایانی به شما کند چراکه خاصیت ضد التهاب و ضد درد آن از سایر روغن‌های گیاهی موجود بیشتر و موثر است.

جلوگیری از سفیدی مو

روغن کندش با تقویت رنگدانه مو و ساقه آن باعث می‌شود موهایتان تیره‌تر به‌نظر بیاید. اگر موهای جو گندمی دارید این روغن می‌تواند به شما کمک بزرگی کند و اگر رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنید می‌توانید برای تثبیت آن چند قطره از روغن را در رنگ‌ موی مورد نظرتان بریزید.

خواص دارویی روغن کندش برای تسکیت دردهای مفصلی و عضلانی

روغن این گیاه به رفع التهاب و تسکین دردهای عضلانی مثل روماتیسم، واریس، سیاتیک، ارتروز، پا درد و کمر درد کمک زیادی می‌کند.

کمک به درمان سینوزیت و سرماخوردگی

پودر گیاه کندش و روغن آن خاصیت ضد عفونی کننده دارد و برای درمان بیماری‌هایی که سینوس‌ها را درگیر می‌کند مفید است. فرد هنگامی که از پودر یا روغن آن در بینی استفاده می‌کند شروع به عطسه کرده و بدین ترتیب رطوبت از مخاط خارجش شده و آبریزش بینی فرد متوقف می‌شود.

رفع بی‌حسی دست‌وپا، فلجی و لقوه

استفاده موضعی از روغن کندش به‌خاطر طبع گرمی که دارد به رفع بی‌حسی دست‌وپا کمک بسیار زیادی می‌کند به‌طوری که در طب سنتی برای درمان لقوه و فلجی از آن استفاده می‌شود

بهبود صرع

این گیاه با بازکردن گرفتگی‌های بینی و مجرای تنفسی و خارج کردن اخلاط نقش موثری در بهبود عوارض صرع دارد.

پاکسازی سینوس

از ریشه گیاه کندش دارویی استنشاقی به نام انفیه ساخته می‌شود که با قابلیت عطسه آوری‌اش باعث پاکسازی سینوس‌ها شدده و بیماری‌هایی مثل سینوزیت‌های مزمن را بهبود می‌بخشد.

کندش سوری بهتر است یا کندش هندی؟

کندشی که در مناطق مرزی ترکیه و سوریه می‌روید به مراتب از کندش‌های هند و پاکستان طبعی گرم‌تر و خشک‌تر دارد برای همین اثر درمانی بیشتری هم دارد. قیمت کندش‌های سوری بیشتر از کندش‌های هندی و پاکستانی است.

نحوه استفاده روغن کندش 

برای تقویت و پیشگیری از ریزش مو: چند قطره از روغن را روی موی سر بریزید و به مدت پنج تا ده دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست سر شود. این کار به مدت چهل تا شصت روز و هفته‌ای دوبار قبل از رفتن به حمام انجام دهید و بعد پوست سر را کامل بشورید. این روغن به‌خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند ساقه‌های موی شما را تقویت کرده و آن را پر پشت‌تر کند. از این روغن بر روی ساقه مو استفاده نکنید و تنها بر روی پوست سر استفاده کنید چون از این راه بهتر جذب می‌شود و استفاده از روغن به‌صورت مستقیم بر روی خود ساقه مو تاثیر درمانی چندانی ندارد.

برای درمان موخوره: برای چهل تا شصت روز و هفته‌ای دو تا سه‌ مرتبه ساقه و ریشه مو را با این روغن ماساژ دهید و بعد از یک ساعت بشورید.

برای تقویت و رشد مژه و ابرو

صورتتان را با شامپو بچه کامل شسته و خشک کنید سپس یک تکه پنبه را به چند قطره روغن کندش آغشته کرده و ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را بشورید.

مضرات و عوارض استفاده از روغن کندش:

زیاده‌روی در مصرف این گیاه می‌تواند برای ریه بسیار مضر باشد و در تماس با چشم ممکن است صدمات جدی‌ای به آن وارد کند. روغن را دور از دسترس کودکان قرار دهید و در جای تاریک و خشک با دمای معمولی نگه‌داری کنید.

چه کسانی نباید از این روغن استفاده کنند؟

افراد گرم مزاج (مصرف خیلی کم در حد 3 بار در هفته مجاز است)، افرادی که ریزش موی‌شان ناشی از گرما یا صفرا است، کودکان زیر 2 سال، خانم‌های باردار یا شیرده

5
خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو
خواص و مضرات روغن آووکادو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 19 آوریل 2024

تصوير امنيتي