0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو

roghan-kandash

خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو در طب سنتی بیان شده است. به عنوان یک معجزه برای رویش مجدد مو شناخته می شود. در طول روند درمان رشد و رویش مجدد مو به آرامی انجام می شود. ابتدا مو ها خیلی نازک رشد می کنند. روند کلی درمان 7 الی 8 ماه به طول می کشد. 

خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو به عنوان معجزه مجدد رویش مو شناخته می شود. در طب سنتی و قدیم برای درمان ریزش مو توصیه می شود.

گیاه کندش بومی کشور هندوستان است که با نام علمی Gypsophila struthium شناخته می شود. کندش گیاهی کمیاب است. ساقه ای کوتاه، برگ هایی بلند، پهن و کمی ضخیم دارد. گل هایی زرد مایل به سبز در انتهای ساقه به صورت تجمعی قرار دارند. ریشه آن شبیه پیاز است. رنگ پوسته بیرونی، قهوه‌ای متمایل به سیاه است. درون ریشه نیز به رنگ سفید مایل به زرد است.

ریشه کندش بوی تندی دارد و بسیار قوی است. همچنین دارای آلکالوئید های سمی (به دلیل وجود ماده ای به نام veratrine) می باشد. این ماده باعث کاهش فشار خون و منبسط شدن عروق می‌شود.

کندش در طب سنتی طبع گرم و خشکی دارد. از ریشه آن برای روغن گیری استفاده می‌ کنند. امروزه خواص شگفت‌انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو بر هیچکس پوشیده نیست. برای درمان ریزش مو با درجه های بالا نیز موثر است.

روغن کندش و درمان ریزش مو

برای سلامت و زیبایی پوست و مو روغن کندش تجویز می‌ شود. البته بیشتر برای درمان ریزش مو با درجه های مختلف تجویز می شود. خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو در معتبر ترین کتب طب سنتی ذکر شده است.

برای درمان ریزش مو باید چند قدم به عقب برگردیم. به عبارت دیگر عوامل متعددی باعث ریزش مو می شود. ممکن است ریشه موها سست باشد یا موهایی نازک و شکننده داشته باشید. برای درمان تمام این موارد می توانید از روغن کندش استفاده کنید.

ریشه این گیاه خشک است و نمی توان آن را فشرد و روغن گیری کرد. ریشه را در پایه روغن گیاهی مانند روغن زیتون یا بادام تلخ تهیه می کنند.

خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو، طریقه مصرف 

دوره درمانی با طب سنتی نیاز به صبر و حوصله دارد و توجه این یک نکته بسیار مهم است. برای اینکه خواص شگفت انگیز روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو تاثیرگذار باشد باید دوره درمانی را کامل کنید. دوره درمان به مدت 7 الی 8 ماه طول می‌کشد. باید منظم و با برنامه دوره درمان را طی کنید.

هر هفته 3 تا 5 مرتبه قبل از استحمام باید از روغن کندش استفاده کنید. به این صورت که هر بار 30 دقیقه قبل از رفتن به حمام، روغن کندش را روی سر بریزید. سپس پوست سر را با آرامی ماساژ دهید. زمانی که به حمام رفتید ابتدا بدن را شسته و بعد سر را بشویید. نکته مهم این است که روغن کندش را فقط در قسمتی که ریزش مو دارید استفاده کنید.

قبل از استفاده برای ابروها، صورت را با شامپو مناسب بشویید. ابروها و صورت را خشک کرده و روغن کندش را به محل بزنید. با احتیاط ماساژ دهید تا وارد چشم نشود، زیرا برای چشم مضر است. مدت زمان استفاده باید زیر نظر پزشک طب سنتی باشد.

در دوره درمان سعی کنید که از شامپو و صابون های اسیدی استفاده نکنید. در کنار استفاده از روغن کندش، از مواد غذایی که تقویت کننده مو هستند نیز استفاده کنید.

بنابر توصیه حکیم ضیایی افرادی که بر اثر شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند می توانند روغن کندش استفاده کنند. بنابر نظر ایشان باید بعد از تمام شدن دوره شیمی درمانی از روغن کندش استفاده کرد. در هفته باید سه مرتبه قبل از استحمام استفاده کنند.

به طور مثال اگر شنبه قصد حمام دارند قسمت مورد نظر را با روغن بادام تلخ ماساژ دهند. نیم ساعت بعد به حمام بروند.

مرتبه دوم با فاصله دو یا سه روز روغن سیاه دانه خالص با پایه روغن زیتون جوشانده، استفاده کنند. نیم ساعت قبل از حمام قسمت مورد نظر را ماساژ دهند.

مرتبه سوم به فاصله دو روز بعد، روغن کندش با پایه روغن زیتون یا بادام تلخ استفاده کنند. روغن کندش بسیار قوی تر از روغن بادام و سیاهدانه است.

نباید تداخل دارویی با روند درمان وجود داشته باشد. قبل از استفاده با دکتر طب سنتی مشورت کنید و مزاج بدن خود را بشناسید.

موارد منع مصرف روغن کندش

روغن کندش برای کودکان منع مصرف دارد. همچنین مادران باردار به دلیل وجود ماده ای سمی نباید از روغن کندش استفاده کنند.

افراد گرم مزاج باید با تجویز پزشک طب سنتی از آن استفاده کنند. مصرف خودسرانه باعث تشدید مزاج‌ گرم بدن می شوند. در نتیجه حالت تهوع و تشنگی افراطی در فرد ایجاد می شود.

3
خواص فوق العاده روغن هسته انگور - طبع روغن هسته ان...
طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 28 مارس 2024

تصوير امنيتي