0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن آرگان- خواص شگفت انگیز روغن آرگان

روغن آرگان- خواص شگفت انگیز روغن آرگان

روغن آرگان اصل به دلیل خواص بی شمار آن و دسترسی سخت به آن بسیار گران قیمت و پر طرفدار است. روغن آرگان اصل غیر چرب، غلیظ، روان و شفاف است. این روغن بسیار سبک بوده و به هنگام پخش آن بر روی پوست به سرعت جذب می شود. این روغن خواص شگفت انگیزی برای پوست و مو و ناخن و سلامت انسان دارد. 

انواع خواص شگفت انگیز روغن آرگان 

روغن آرگان اکسیری جادویی می باشد. به همین دلیل به آن طلای مایع گفته می شود. این روغن خواص فوق العاده شگفت انگیزی دارد. این روغن در درمان مشکلات پوست، مو، گوارش و سرطان بسیار مفید است. در واقع این روغن از میوه ی درختی به نام آرگانبا نام علمیArgania spinosa به دست می آید. این درخت در کشور مراکش قرار دارد و ارتفاع آن به حدود 8 متر می رسد. این درخت دارای طول عمر طولانی می باشد و در 30 سالگی میوه می دهد. درون میوه های این درخت مغزی وجود دارد که روغن آرگان از آن تهیه می شود. از جمله خصوصیات بارز و متفاوت این درخت مقاومت در برابر خشکی، گرما و سرما، خاک نامساعد و ضعیف و شرایط محیطی سخت است. مقاومت در شرایط سخت و نامساعد سبب شده تا میوه ای بسیار پر گوهر و ناب حاصل شود. بزهای کوهی در مراکش از این درخت بالا می روند و از میوه ی آن تغذیه می کنند. 

ترکیبات روغن آرگان 

روغن آرگان شامل اسیدهای چرب متنوعی است. حدود 29 تا 36 درصد آن را اسید چرب امگا 6 و لینولئیک اسید و حدود 43 تا 49 درصد آن را اولئیک اسید تشکیل داده است. در واقع می توان گفت که روغن آرگان منبع فوق العاده ای از اولئیک اسید و امگا 6 است. این چربی ها خواص بی نظیری در زیبایی و سلامت دارد. اولئیک اسید در آووکادو و روغن زیتون به فراوانی یافت می شود. اولئیک اسید بر روی سلامت قلب و عروق بسیار تاثیر گذار است.

همچنین این روغن دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این روغن دارای ویتامین E می باشد که برای پوست و مو بسیار حائز اهمیت است. از طرفی این ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و موجب حفظ و ارتقای سلامت می شود.

از طرفی وجود کوآنزیم Q10، ملاتونین و استرول‌های گیاهی در ترکیبات روغن آرگان سبب می شود تا خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد.

مصرف روغن آرگان برای پایین آوردن سطح کلسترول خون بسیار موثر است. طبق مطالعات اخیر بر روی خواص شگفت انگیز روغن آرگان، محققان به این نتیجه رسیده اند که این روغن اثرات ضد دیابتی دارد. از طرفی این روغن اثرات ضد سرطانی دارد و تا حدودی از رشد و تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

خواص روغن آرگان برای مو

استفاده از این روغن برای پوست و مو بسیار با اهمیت است. استفاده موضعی از این روغن باعث شادابی و آب رسانی و حفظ رطوبت در پوست و مو می شود.

کسانی که به علت استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و رنگ و دکلره و استفاده از اتو مو و سشوار، دچار آسیب دیدگی، شکنندگی و مو خوره شده اند، با استفاده از این روغن شگفت انگیز می توانند مو های خود را به صورت خارق العاده ای بهبود ببخشند. این روغن علاوه بر بهبود سریع موها، باعث درخشندگی و شفافیت و براقی موها می شود. روغن آرگان اصل یک تغذیه کننده ی بسیار عالی برای موها می باشد. امروزه این روغن به صورت مختلف در اختیارعموم قرار می گیرد. این روغن توانسته جایگاه ویژه ای در محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشد. انواع شامپو، سرم تقویتی، ماسک مو، لوسیون،کرم و آبرسان های مختلفی بر پایه ی روغن آرگانتشکیل شده است.

خواص روغن آرگان برای پوست

این روغن خواص اعجاب انگیزی برای پوست دارد. این روغن یک آبرسان طبیعی برای پوست می باشد که از پیری و چین و چروک جلوگیری می کند و با مصرف آن خطوط و چین و چروک های قبلی را درمان می کند. روغن آرگان یک تغذیه کننده برای عالی برای پوست می باشد که باعث شفافیت و شادابی پوست می شود. این روغن برای کاهش التهابات پوستی بسیار موثر است. این روغن برای درمان و پیشگیری از ترک های پوستی استفاده می شود. به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن، برای درمان آکنه و قرمزی و تحریکات ناشی از آن بسیار موثر است. 

روغن آرگان اصل به دلیل خواص بی شمار آن و دسترسی سخت به آن بسیار گران قیمت و پر طرفدار است. روغن آرگان اصل غیر چرب، غلیظ، روان و شفاف است. این روغن بسیار سبک بوده و به هنگام پخش آن بر روی پوست به سرعت جذب می شود. این روغن خواص شگفت انگیزی برای پوست و مو و ناخن و سلامت انسان دارد.

4
کرم ضد لک و روشن کننده | قیمت و خرید بهترین کرم ضد...
روغن خراطین - افزایش حجم اندام آقایان وخانمها - خو...
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 16 می 2024

تصوير امنيتي