0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن نارگیل و تاثیر آن در روند زیبایی

روغن نارگیل و تاثیر آن در روند زیبایی - فروشگاه زیباشم روغن نارگیل و تاثیر آن در روند زیبایی - فروشگاه زیباشم

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین و موثرترین روغن های طبیعی جهت درمان مشکلات پوست و مو محسوب می شود. این روغن معجزه آسا نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی ایفا می کند. 

آشنایی با خواص و فواید روغن نارگیل برای پوست 

استفاده از این نوع روغن دارای تاثیر بسیار مثبتی بر روی زیبایی و سلامت پوست می باشد که به صورت مختصر با این فواید آشنا خواهیم شد.

ضد چروک و پیری: بهتر است بدانید روغن نارگیل دارای تاثیر بسیار مهمی در حفظ شادابی پوست است، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد. استفاده از این نوع روغن به طور قابل توجهی از چروک و پیری پوست جلوگیری می کند.

درمان پسوزیاریس و اگزما: از دیگر فوایدی که استفاده از روغن نارگیل بر روی زیبایی پوست دارد درمان پسوزیاریس و اگزما است. این نوع روغن به نوعی باعث بهبود التهاب می شود، زیرا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. لازم به ذکر است که وجود آنتی اکسیدان در این نوع روغن رادیکال های آزاد در بدن را به بهترین شکل پایدار می کند.

ترمیم کنندگی: همانطور که می دانید کلاژن یک پروتئین بسیار مهم در ترمیم و درمان زخم ها محسوب می شود. استفاده از روغن نارگیل به نوعی موجب افزایش سطح کلاژن و سطح آنتی اکسیدان در پوست می شود، از اینرو استفاده از این نوع روغن پر خاصیت باعث ترمیم کنندگی پوست خواهد شد. از دیگر خواص این روغن می توان به خاصیت ضد میکروبی آن اشاره کرد که مانع از به وجود آمدن عفونت در زخم های باز می شود.

درمان آکنه: استفاده از این نوع روغن دارای تاثیر بسیار زیادی در درمان آکنه است، چرا که دارای خواص ضد میکروبی و ترکیبات ضد التهابی می باشد. همچنین این نوع روغن به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب زنجیره متوسط است. وجود این نوع اسیدهای چرب به نوعی باعث کاهش آکنه در پوست شده و خواص ضد میکروبی دارند.

نرم کنندگی: استفاده از این نوع روغن طبیعی و پر خاصیت دارای کاربرد بسیار زیادی در رفع خشکی پوست است. به جرات می توان گفت روغن نارگیل یک نرم کننده بسیار مناسب و ایده آل برای پوست محسوب می شود.

نگاهی بر روغن نارگیل و نتایج مثبت آن جهت سلامت و زیبایی مو

بهتر است بدانید استفاده از روغن نارگیل علاوه بر تاثیرات بسیار مثبتی که بر روی پوست دارد در زیبایی مو نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

افزایش رشد مو: با استفاده از این نوع روغن طبیعی و پر خاصیت به راحتی می توانید موهای کم پشت خود را تقویت کنید. از آنجا که روغن طبیعی نارگیل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری از جمله اسید لوریک است نقش بسیار مهمی را در سلامت کلی موها ایفا می کند. در واقع استفاده از این نوع روغن حجم مو را افزایش داده و باعث رشد مو در کمترین زمان خواهد شد.

درمان موخوره و نرم کنندگی مو: بهتر است بدانید این نوع روغن طبیعی و پر خاصیت از خشکی و ایجاد موخوره به طور قابل توجهی جلوگیری می کند، زیرا دارای خاصیت رطوبت رسانی می باشد. با استفاده از این نوع روغن به راحتی می توان خشکی موهای دندانه دار را ترمیم کرد. لازم به ذکر است زمانی که مو پروتئین خود را از دست دهد دچار خشکی و شکنندگی می شود. استفاده از روغن نارگیل فرآیند کمبود پروتئین را کاهش می دهد، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید لوریک می باشد. این ماده مغذی در زمان استفاده به شفت مو نفوذ می کند، از اینرو موها با اسیدهای چرب، مواد معدنی و ویتامین ها به بهترین شکل تغذیه می شوند.

درمان شوره سر: برخی موارد همچون عفونت های قارچی، حساسیت به مواد شیمیایی و خشکی پوست سر باعث به وجود آمدن شوره سر می شود. استفاده از روغن نارگیل یکی از روش های بسیار مفید در درمان شوره سر محسوب می شود. در واقع این نوع روغن به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب متوسط از جمله اسید کاپریک و اسید لوریک می باشد دارای خواص قوی ضد قارچی و ضد ویروسی است. علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از این نوع روغن باعث حالت دهندگی به موهای سر می شود. این نوع روغن را می توان به صورت ماسک جهت زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار داد. همچنین جهت سلامت و زیبایی مو می توان مقداری از آن را بر روی قسمت مورد نظر خود بمالید.

2
روغن های گیاهی برای کاهش ریزش مو
روش های ساده برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي