0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

جوانه گندم برای چاقی صورت

Wheat-germ-for-facial-obesity جوانه گندم برای چاقی صورت

بیشتر افراد دوست دارند صورت تپل و پری داشته باشند، اما ممکن است صورتشان به دلایلی از جمله افزایش سن و کاهش سن لاغر و پوستشان افتاده شود. در این صورت، یکی از طبیعی ترین و بهترین روش های دوباره پر کردن صورت استفاده از ماسک های جوانه گندم است.

مادامی که صورت انسان ارائه دهنده زیبایی اوست، نگه داشتن شادابی آن کار سختی است و یکی از مسائلی که خیلی از افراد دنبال راه حل آن هستند، چاقی و افتادگی پوست صورتشان است. عوامل زیادی مانند بالا رفتن سن و کم کردن وزن، باعث لاغری صورت می شود. هم اکنون، راه های متععدی مانند جراحی های پلاستیک، تزریق ژل و بوتاکس باعث از بین رفتن مشکل می شوند. اما اگر دنبال راهی طبیعی و بسیار کم ضرر برای تپل و سفت کردن پوست صورتتان می گردید، ما استفاده از جوانه گندم را پیشنهاد می کنیم. 

خواص جوانه گندم 

خاصیت ضد لک

جوانه گندم یکی از بهترین و مقوی ترین خوراکی هایی است که می توان به راحتی در رژیم غذایی روزانه جا داد. این جوانه، سرشار از ویتامین های e و c است که به رفع لک های صورت و مخصوصا لک های ناشی از نور آفتاب ,، و همچنین جوش و آکنه صورت کمک می کند و مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم غیر خوراکی موثر است.

مرطوب کنندگی

جوانه گندم یک مرطوب کننده قوی برای پوست صورت به حساب می آید و خشکی پوست را از بین می برد.

از بین رفتن چین و چروک

ویتامین e موجود در جوانه گندم با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و چین و چروک پوست را از بین می برد و پوست را با طراوت می سازد.

حجیم شدن ماهیچه های صورت

فیبر و پروتئین موجود در جوانه گندم به حجیم شدن ماهیچه های صورت کمک می کند و باعث چاق شدن و شاداب شدن پوست می شود.

ماسک های جوانه گندم برای چاقی صورت:

. ماسک جوانه گندم و شیر

شیر به تنهایی ویتامین و پروتئین های زیاد دارد که به شادابی و طراوت پوست کمک می کند، چین و چروک ها را از بین می برد و تاثیر بسزایی در پر کردن صورت می گذارد.

برای تهیه این ماسک، شما به دو قاشق غذاخوری سرخالی پودر جوانه گندم و 3 الی 4 قاشق غذاخوری شیر نیاز دارید. این دو را خوب با هم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی خود بگذارید و سپس صورت خود را بشویید.

همچنین می توانید پودر جوانه گندم را به هراه شیر میل کنید.

2. ماسک جوانه گندم و گلاب

علاوه بر عطر دل انگیز، گلاب خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی و ضد جوش و آکنه ای دارد که به زیبایی پوست شما بسیار کمک می کند.

برای تهیه این ماسک، 2 الی 3 قاشق غذاخوری گلاب را با 2 قاشق سرخالی جوانه گندم مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه، صورت خود را بشویید.

3. ماسک جوانه گندم و سیب زمینی

یکی از موادی که به چاقی صورت کمک می کند، سیب زمینی است.

سیب زمینی با دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین های b2 a b1 c , b3 زیبایی و شادابی را به پوست شما هدیه می دهد.

برای تهیه این ماسک خانگی، ابتدا آب نصف سیب زمینی را بگیرید و سپس آن را با دو قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه آن را رو پوست صورت خود بگذارید.

4. ماسک جوانه گندم و ذغال اخته

ذغال اخته مقادیر زیادی ویتامین c دارد که در جوان و شاداب کردن پوست تاثیر دارد و صورت شما را نیز پر تر می کند.

برای تهیه ماسک جوانه گندم و ذغال اخته، 2 قاشق غذا خوری سرخالی پودر جوانه گندم را با 4 الی 5 قاشق غذا خوری آب یا آب سیب زمینی کنید. این مخلوط را روی پوست خود بگذارید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

نکات:

*همه ماسک های درج شده را می توانید به صورت موضعی، مثلا بر روی گونه های خود بگذارید.

*می توانید پودر جوانه گندم را به غذاهایتان نیز اضافه کنید.

*عسل، ماده بسیار موثری برای جوانسازی و شادابی پوست است و آلوئه ورا به پوست طراوت می بخشد و لیفت کننده طبیعی پوست است. برای دیدن تاثیرات بیشتر و سریعتر، می توانید به هر کدام از ماسک ها یک قاشق چای خوری عسل یا یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید.

3
روغن سبوس برنج چیست؟- بررسی خواص غذایی و زیبایی سب...
خواص شگفت انگیز روغن کندر برای سلامتی، پوست و مو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 23 آوریل 2024

تصوير امنيتي