0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن سبوس برنج چیست؟- بررسی خواص غذایی و زیبایی سبوس برنج

What-is-rice-bran-oil روغن سبوس برنج چیست؟- بررسی خواص غذایی و زیبایی سبوس برنج

روغن سبوس برنج از سبوس یا پوسته خارجی دانه های برنج استخراج می شود.این روغن اغلب در غذاهای مختلف کشورهای جنوب و شرق آسیا استفاده می شود. روغن سبوس برنج علاوه بر کاربردهای آشپزی و طعم بی نظیر، دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی است در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

روغن سبوس برنج یک روغن آشپزی محبوب است که به طور گسترده در کشورهای آسیایی از جمله چین، هند و ژاپن استفاده می شود. این محصول از لایه بیرونی مغز برنج تولید می شود. این روغن در گروه روغن های پخت سالم قرار می گیرد و مزایای بیشماری برای سلامتی ارائه می دهد. درصد چربی های غیر اشباع موجود در روغن سبوس برنج حدود 37 درصد و درصد چربی های غیر اشباع تک موجود در آن 45 درصد است و به عنوان جایگزینی سالم برای روغن گیاهی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، ارزان و آسان به دست می آید. این امر همچنین باعث می شود که این روغن به راحتی در آشپزی و رژیم غذایی شما جای گیرد. 

فواید روغن سبوس برنج برای سلامتی: 

سطح قند خون را مدیریت می کند: مصرف روغن سبوس برنج می تواند مقاومت به انسولین را بهبود بیخشد، در نتیجه به دیابت نوع 2 کمک می کند. همچنین باعث کاهش سطح قند خون در بدن می شود.

باعث افزایش سلامت قلب و عروق می شود: روغن سبوس برنج بیشتر در ارتقاء سلامت قلب موثر است و می تواند با افزایش HDL یا سطح کلسترول "خوب" و کاهش LDL یا سطح کلسترول "بد" به مدیریت سطح کلسترول کمک کند. سطوح ناسالم کلسترول یکی از عوامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است.

به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند: روغن سبوس برنج سرشار از ویتامین E است و می تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد.

باعث کاهش وزن می شود: روغن سبوس برنج سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به بهبود متابولیسم و در نتیجه کاهش وزن کمک کند.

اثرات ضد سرطانی دارد: روغن سبوس برنج حاوی توکوترینول ها است که می توانند اثرات ضد سرطانی بر بدن داشته باشد، زیرا توکوترینولها می توانند از سلولها در برابر تابش یونیزاسیون که سرطان زا است، دفاع کنند.

این باعث التهاب می شود: روغن سبوس برنج دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این به دلیل وجود اوریزانول و توکوترینول در آن است.

فواید روغن سبوس گندم برای پوست و مو

مو:

تغذیه کننده مو: روغن سبوس برنج سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است که به تغذیه موها کمک می کند. اگر موهای وز دارید، به طور مرتب ار این روغن استفاده کنید. برای استفاده از مزایای آن، قبل از شستن موها ، موهای خود را با استفاده از این روغن ماساژ دهید، این کار فولیکول های مو را سالم نگه می دارد.

● از سفیدی زودرس مو جلوگیری می کند: آنتی اکسیدان های موجود در روغن نه تنها تغذیه کننده پوست است بلکه به جوان ماندن پوست نیز کمک می کند و از علائم اولیه سفیدی مو جلوگیری می کند. از روغن سبوس برنج گرم استفاده کنید و هفته ای دوبار موهای خود را ماساژ دهید. برای استفاده بیشتر، 2-3 قطره از این روغن را نیز به شامپوی خود اضافه کنید.

پوست:

● از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند: خورشید می تواند برای پوست شما بسیار مضر باشد. برای جلوگیری از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید می توانید از مقداری روغن سبوس برنج استفاده کنید. 2 قطره روغن سبوس برنج بردارید و آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. این روغن از پوست شما در برابر آلودگی محافظت می کند و همچنین به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.

●به عنوان پاک کننده آرایش عمل می کند: آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در روغن سبوس برنج همچنین می تواند به شما در پاک کردن آرایش غلیظ کمک کرده و پوست شما را نرم و لطیف نشان دهد. روغن سبوس برنج یک منبع عالی از ویتامین E است که به عمق لایه های پوست شما نفوذ می کند.

●سیاهی دور چشم را از بین می برد: روغن سبوس برنج گردش خون را در اطراف چشم افزایش می دهد و از پف چشم و حلقه های تیره جلوگیری می کند. غلظت بالای استرول در آن پوست زیر چشم را روشن کرده و از سیاهی دور چشم جلوگیری می کند.

4
روغن سبوس بهتر است یا روغن کنجد؟
جوانه گندم برای چاقی صورت
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 23 آوریل 2024

تصوير امنيتي