0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن سبوس بهتر است یا روغن کنجد؟

Is-bran-oil-better-or-sesame-oil روغن سبوس بهتر است یا روغن کنجد؟

روغن های گیاهی، منبع غنی مواد مغذی برای بدن هستند. روغن کنجد و روغن سبوس برنج، 2 تا از بهترین روغنهای موجود برای بهبود سلامت و زیبایی پوست و مو هستند. ولی کدام یک از این 2 روغن بهتر هستند؟ در ادامه به مقایسه روغن کنجد و روغن سبوس برنج می پردازیم.

 

وقتی که صحبت از استفاده از روغن های گیاهی می شود همه ما به دنبال بهترین روغن گیاهی هستیم. روغنی که در عین داشتن کیفیت بتواند مقرون به صرفه نیز باشد و مواد مغذی زیادی داشته باشد. در این مقاله ما می خواهیم روغن های کنجد و سبوس برنج را با یکدیگر مقایسه کنیم و بفهمیم که کدام یک برای استفاده بهتر است.

روغن سبوس برنج از سبوس برنج، لایه بیرونی دانه برنج ، استخراج می شود. این روغن معمولاً در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن ، هند و چین به عنوان روغن پخت و پز استفاده می شود و اخیراً به دلیل مزایایش برای سلامتی، پوست و مو به عنوان یک روغن مورد توجه قرار گرفته است.

روغن کنجد چیست؟

ویژگی های غذایی روغن کنجد، باعث شده افرادی از آن به عنوان "ملکه دانه های روغنی"نام ببرند. روغن کنجد از دانه های کنجد خام و فشرده تهیه می شود و دارای کاربردهای آشپزی، دارویی و آرایشی است.

●نکته: تمام مقادیر درج شده در 100 گرم روغن هستند.

کالری:

هردوی این روغنها، از کالری یکسانی برخوردارند که 884 کیلو کالری در 100 گرم است.

روغن کنجد:0


چربی ها: مقدار فیرواستول کمتر در 100 گرم: فیتواسترول ها از گیاهان به دست می آیند و عملکردی مشابه کلسترول خوب دارند و به کاهش کلسترول بد کمک می کنند. مقدار فیرواستل در روغن کنجد: 895 میلی گرم مقدار فیرواستل در روغن سبوس گندم: 1190میلی گرم   روغن کنجد:0 روغن سبوس برنج:1   چربی های اشباع نشده بیشتر در 100 گرم: چربی های اشباع نشده معمولاً اسیدهای چرب سالم هستند ، کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهند. چربی های اشباع نشده در روغن کنجد: 41.7 گرم چربی های اشباع نشده در روغن سبوس برنج: 35 گرم   روغن کنجد:1 امتیاز روغن سبوس برنج:1 امتیاز   اسیدهای چرب اشباع در 100 گرم: چربی های اشباع شده اسیدهای چرب ناسالم هستند که کلسترول بد تولید می کنند و خطر سکته و حمله قلبی را افزایش می دهند. مقدار زیادی از گوشت و محصولات لبنی به دست می آید. چربی های اشباع نشده در روغن کنجد: 14.2 گرم چربی های اشباع نشده در روغن سبوس برنج:19.7 گرم   روغن کنجد:2 امتیاز روغن سبوس برنج:1 امتیاز   مواد معدنی هر دوی روغن های کنجد و سبوس گندم،تقریبا از هیچ منیزیم، فسفر، سدیم، کلسیم، روی و پتاسیمی برخوردار نیستند. آهن: آهن در هموگلوبین یافت می شود که تقریباً دو سوم ذخیره آهن بدن را تشکیل می دهد. آهن در روغن کنجد: 0 گرم آهن در روغن سبوس گندم:0.7 گرم   روغن کنجد:2 امتیاز روغن سبوس برنج:2 امتیاز     ویتامین ها: ویتامین E (آلفا توکفرول) در 100 گرم: ویتامین E آلفا (d-alpha-tocopherol) یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که از سلول های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. ویتامین E در روغن کنجد:1.4 میلی گرم ویتامین E در روغن سبوس گندم: 32.3 میلی گرم   روغن کنجد:2 امتیاز روغن سبوس برنج: 3 امتیاز   ویتامین K در هر صد گرم: ویتامین K، به گروه ویتامین های محلول در چربی (K1 و K2) اشاره دارد که برای ترکیب پروتئین هایی لازم هستند که انعقاد خون را تضمین کرده و به متابولیسم استخوان کمک می کند. ویتامین K در روغن کنجد: 13.6 میکروگرم ویتامین K در روغن سبوس گندم: 24.7 میکرو گرم   روغن کنجد:2 امتیاز روغن سبوس برنج:4 امتیاز   قیمت: قیمت تقریبی روغن کنجد در 1000 میلی لیتر: 130 هزار تومان قیمت تقریبی روغن سبوس برنج در1000 میلی لیتر: 160 هزار تومان   روغن کنجد:3 امتیاز روغن سبوس برنج:4 امتیاز   نتیجه گیری اگر چه روغن کنجد یکی از بهترین روغن های گیاهی برای بهبود وضعیت سلامت، پوست و مو ات اما در مقایسه، روغن سبوس برنج با اختلاف کمی بهتر است. اما اگر دنبال روغن مقرون به صرفه تری هستید، روغن کنجد برای شما پیشنهاد مناسب تری است. روغن سبوس برنج:0

4
روغن جوجوبا برای دور چشم - فروشگاه زیباشم
روغن سبوس برنج چیست؟- بررسی خواص غذایی و زیبایی سب...
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 18 آوریل 2024

تصوير امنيتي